Kosten pinnen SCB
Moderator: Loempia
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Kosten pinnen SCB
Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
- jumbo
- Expat
Re: Kosten pinnen SCB
Nee dat klopt nietFarang Baa schreef:Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
Je betaalt geen pinkosten voor geldopname bij een SCB automaat binnen of buiten je regio
Je betaalt wel kosten voor pinnen bij een andere bank buiten en soms ook binnen je regio
Je betaalt wel kosten voor geld storten of opname buiten je eigen bank in elke regio
Ik ben van nature een vrekkig type, woon in Ayutthaya en Bangkok en heb daarom twee rekeningen Bangkok en Ayutthaya met twee pinpassen

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Ik woon in Narathiwat en bij het openen van mijn bankrekening was mij verteld dat buitenlanders bij SCB moeten betalen voor elke pintransactie buiten de Provincie Narathiwat.jumbo schreef:Nee dat klopt nietFarang Baa schreef:Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
Je betaalt geen pinkosten voor geldopname bij een SCB automaat binnen of buiten je regio
Je betaalt wel kosten voor pinnen bij een andere bank buiten en soms ook binnen je regio
Je betaalt wel kosten voor geld storten of opname buiten je eigen bank in elke regio
Ik ben van nature een vrekkig type, woon in Ayutthaya en Bangkok en heb daarom twee rekeningen Bangkok en Ayutthaya met twee pinpassen
- jumbo
- Expat
Ik betaal normaliter geen kosten voor een geldopname (pintransactie?) bij een SCB automaat binnen of buiten de regioFarang Baa schreef:Ik woon in Narathiwat en bij het openen van mijn bankrekening was mij verteld dat buitenlanders bij SCB moeten betalen voor elke pintransactie buiten de Provincie Narathiwat.jumbo schreef:Nee dat klopt nietFarang Baa schreef:Ik heb sinds een week een bankrekening bij SCB. Wat nog niet glashelder is, is wat de pinkosten zijn. Klopt het dat je 15 baht per transactie betaalt bij SCB-automaten buiten je eigen provincie en 25 bij alle andere banken (ongeacht de locatie)?
-
- Expat
- Contacteer:
Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.
- jumbo
- Expat
vanmorgen proef op de som; Bangkok SCB Platinum debit card, geen kosten opname in Ayutthaya, een andere provinciestevenl schreef:Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.
-
- Expat
- Contacteer:
Zoals ik zei, momenteel worden alle buiten provincie opname kosten kwijtgescholden. Daarnaast zou het me niet verbazen als voor niet standaard kaarten, zoals platinum, die kosten zowiezo niet worden gerekend.jumbo schreef:vanmorgen proef op de som; Bangkok SCB Platinum debit card, geen kosten opname in Ayutthaya, een andere provinciestevenl schreef:Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.
- jumbo
- Expat
Idd , geen goed meetmomentstevenl schreef:Zoals ik zei, momenteel worden alle buiten provincie opname kosten kwijtgescholden. Daarnaast zou het me niet verbazen als voor niet standaard kaarten, zoals platinum, die kosten zowiezo niet worden gerekend.jumbo schreef:vanmorgen proef op de som; Bangkok SCB Platinum debit card, geen kosten opname in Ayutthaya, een andere provinciestevenl schreef:Standaard regel bij alle banken hier voo zover ik weet: kosten bij geldopname buiten de eigen regio bij de eigen bank, en indien opname bij een andere bank altijd kosten. Maar momenteel (t/m begin januari) worden de kosten voor opname buiten de regio kwijtgescholden om het toerisme te bevorderen.