Bom aanslag in Hua Hin
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Bom aanslag in Hua Hin
Vanavond is er een dubbele bom aanslag geweest in Hua Hin, één dode en men spreekt van 14 gewonden, waarvan zeker 3 ernstig.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Re: Bom aanslag in Hua Hin
-
- Volwaardig lid
Als je wat goochelt lees je o.a dat het in het toerisme gebied was en dat 1 Thaise vrouw is omgekomen. Bommen zaten blijkbaar verstopt in plantenbakken. Triest nieuws uiteraard maar dat geldt voor iedere aanslag waar dan ook.
Ps..staat ook in de link van Elst zag ik net.
Ps..staat ook in de link van Elst zag ik net.
-
- Volwaardig lid
Ik was daar nog 2 dagen geleden met vrienden.
Ik ben net thuisgekomen en zij zijn daar nog gebleven.
Die vriend was er 20 meter vandaag en zijn vriendin liep 20 meter voor hem met haar 2 kinderen.
Die vrouw heeft een bomscherf in haar been en is geopereerd, hoe die er aan toe is weet ik niet, maar de krant heeft het over een 23 jarige vrouw dat is zij dus niet!
Klootzakken zijn het!!
Ik ben net thuisgekomen en zij zijn daar nog gebleven.
Die vriend was er 20 meter vandaag en zijn vriendin liep 20 meter voor hem met haar 2 kinderen.
Die vrouw heeft een bomscherf in haar been en is geopereerd, hoe die er aan toe is weet ik niet, maar de krant heeft het over een 23 jarige vrouw dat is zij dus niet!
Klootzakken zijn het!!
-
- Expat
Als ik het goed begrepen heb zijn er weer twee bommen ontploft Maar nu in Phuket en surat thani. Gelukkig niet zo veel doden, in phuket twee in ST wordt alleen over gewonden gesproken.
NOS
NOS
-
- Volwaardig lid
Vanmorgen weer 2 bommen ontploft in Hua Hin! Market Village ontruimd en de mensen wordt aangeraden binnen te blijven. Nu bij de clocktower, voor mensen die in Hua Hin bekend zijn.
-
- Expat
Ik heb iets dergelijks meegemaakt gedurende mijn jarenlange verblijf in Indonesie en ik kan je echt vertellen dat het je wat doet hoor!!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Ik geloof dat het behoorlijk impact heeft, jij kent Hua Hin ook! Deze aanslagen zijn op nog geen 100 m van Hilton. Dit weekend alle markten gesloten!
-
- Volwaardig lid
Van het news op TV en wat hier in NL op de radio is gemeld:
gisteravond (steeds Thaise tijden) zijn de 1e bommen in HuaHin ontploft, die elst bericht. Daarbij kwam een straatverkoopster om het leven.
Vanmorgen zijn er in Hhin opnw diverse bommen ontploft en na een zoekactie nog veel meer onontplofte gevonden, het hele centrum is afgezet, alles moet dicht en men wordt aangeraden binnenshuis te blijven.
Verder zijn er bommen gemeld uit Phuket/BangLa beach, Surat (binnenstad, politieburo), Trang en nog een in het verre zuiden bij Pattani eOmg. Inmiddels 4 doden in totaal en onder de vele gewonden is een 23-jarige Nederlandse in HHin.
Tot heden is er nog geen groepering die deze aanslagen ''opeist/claimt''.
Het zal geen toeval zijn dat het op 12/8=Thaise moederdag (vanwege verjaardag van HM) en ook nog rond 8.00, als de ''national hymn'' wordt afgespeeld. Bewakingscamera's laten 2 vermoedleijke bommenleggers zien die er erg Aziatisch uitzien in HHin (met grote rugzak e.d.).
gisteravond (steeds Thaise tijden) zijn de 1e bommen in HuaHin ontploft, die elst bericht. Daarbij kwam een straatverkoopster om het leven.
Vanmorgen zijn er in Hhin opnw diverse bommen ontploft en na een zoekactie nog veel meer onontplofte gevonden, het hele centrum is afgezet, alles moet dicht en men wordt aangeraden binnenshuis te blijven.
Verder zijn er bommen gemeld uit Phuket/BangLa beach, Surat (binnenstad, politieburo), Trang en nog een in het verre zuiden bij Pattani eOmg. Inmiddels 4 doden in totaal en onder de vele gewonden is een 23-jarige Nederlandse in HHin.
Tot heden is er nog geen groepering die deze aanslagen ''opeist/claimt''.
Het zal geen toeval zijn dat het op 12/8=Thaise moederdag (vanwege verjaardag van HM) en ook nog rond 8.00, als de ''national hymn'' wordt afgespeeld. Bewakingscamera's laten 2 vermoedleijke bommenleggers zien die er erg Aziatisch uitzien in HHin (met grote rugzak e.d.).
-
- Expat
Zeven opeenvolgende jaren heb ik in Hilton HuanHin verbleven,altijd samen met mijn zuster en zwager.Vanwege mijn ziekte is dat er de laatste 3 jaren niet meer van gekomen.Anders zou het inderdaad rondom deze tijd geweest zijn.Beangstigend idee hoor.elst99 schreef:Ik geloof dat het behoorlijk impact heeft, jij kent Hua Hin ook! Deze aanslagen zijn op nog geen 100 m van Hilton. Dit weekend alle markten gesloten!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Zijn 4 Nederlanders gewond geraakt. 2 lichtgewond en 2 ernstig.
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Contacteer:
En ondertussen zijn er vandaag in het verkeer weer 65 doden gevallen en duizenden gewonden. Snap je. In december loop ik er weer een maand tussen. 

- brake034
- Expat
Lekker thuis blijven!Arietwee schreef: In december loop ik er weer een maand tussen.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Op de een of andere manier weet je het toch wat ongelukkig te brengen Arietwee.Arietwee schreef:En ondertussen zijn er vandaag in het verkeer weer 65 doden gevallen en duizenden gewonden. Snap je. In december loop ik er weer een maand tussen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ja je wilt het zien of niet. Het is allemaal heel simpel hoor. Ik ben een laag opgelijde, misschien dat dat het is.