Bank account
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Bank account
Een vraagje over bankaccounts.
Het betreft bankaccounts bij de Bangkok Bank. Twee accountnummers van de drie accounts beginnen met de cijfers: 4620 ....... en één accountnummer begint met 1054 ....... Weet iemand hier iets zinnigs over te melden i.v.m. de verschillende begincijfers? Bij de betreffende bank kreeg ik geen bevredigend antwoord.
Alvast bedankt.
Het betreft bankaccounts bij de Bangkok Bank. Twee accountnummers van de drie accounts beginnen met de cijfers: 4620 ....... en één accountnummer begint met 1054 ....... Weet iemand hier iets zinnigs over te melden i.v.m. de verschillende begincijfers? Bij de betreffende bank kreeg ik geen bevredigend antwoord.
Alvast bedankt.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
-
- Volwaardig lid
Re: Bank account
Zit er misschien een foreign currency account bij? Of lopen de rekeningen niet bij dezelfde vestiging?
-
- Volwaardig lid
Het zou met het rekeningtype te maken kunnen hebben...meer een gokje hoor. 

Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
-
- Volwaardig lid
Voor zover mijn info strekt zijn er vier soorten rekeningen mogelijk voor buitenlanders.
Banknaam locatie en soort rekening zijn in de eerste letters en/of cijfers verwerkt.
Diverse mogelijkheden dus die SiamTon kan uitzoeken
Banknaam locatie en soort rekening zijn in de eerste letters en/of cijfers verwerkt.
Diverse mogelijkheden dus die SiamTon kan uitzoeken
- jumbo
- Expat
heeft normaliter met filiaal te maken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Meritus
- Volwaardig lid
... der eerste 3 cijfers zijn altijd de 'nummer van het filiaal' .... 

-
- Volwaardig lid
Wij hebben een probleem:
Mijn vriendin is weduwe van een Amerikaanse man. Daarvan krijgt zij nu een soort van weduwepensioen uit Amerika. Dit wordt uitgekeerd middels een check. Iedere maand krijgt zij vanuit Amerika een check opgestuurd, die zij vervolgens inlevert bij haar bank The Bangkok Bank in haar woonplaats. Deze check wordt daar behandeld en daarvoor betaalde zij altijd zo'n slordige THB 360 aan kosten. Het bedrag van de check, wat zij elke maand krijgt is ruim US$ 200. Het duurt dan altijd ongeveer 24 dagen voor zij het geld daadwerkelijk op haar rekening ziet verschijnen. Dat gijng gedurende ca. drie jaar op deze manier.
Plotseling echter worden haar, buiten die kosten van THB 360, ook nog eens US$ 40 in rekening gebracht. Dit wordt gedaan door het hoofdkantoor in Bangkok is het verhaal. Als zij deze US$ 40 niet wil betalen, dan wordt de check niet in behandeling genomen. D
Dit lijkt mij allemaal op zijn minst vreemd. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen? Of weet iemand hier meer van af?
Alvast bedankt.
Mijn vriendin is weduwe van een Amerikaanse man. Daarvan krijgt zij nu een soort van weduwepensioen uit Amerika. Dit wordt uitgekeerd middels een check. Iedere maand krijgt zij vanuit Amerika een check opgestuurd, die zij vervolgens inlevert bij haar bank The Bangkok Bank in haar woonplaats. Deze check wordt daar behandeld en daarvoor betaalde zij altijd zo'n slordige THB 360 aan kosten. Het bedrag van de check, wat zij elke maand krijgt is ruim US$ 200. Het duurt dan altijd ongeveer 24 dagen voor zij het geld daadwerkelijk op haar rekening ziet verschijnen. Dat gijng gedurende ca. drie jaar op deze manier.
Plotseling echter worden haar, buiten die kosten van THB 360, ook nog eens US$ 40 in rekening gebracht. Dit wordt gedaan door het hoofdkantoor in Bangkok is het verhaal. Als zij deze US$ 40 niet wil betalen, dan wordt de check niet in behandeling genomen. D
Dit lijkt mij allemaal op zijn minst vreemd. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen? Of weet iemand hier meer van af?
Alvast bedankt.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
- jumbo
- Expat
1333 en gewoon navragenSiamTon schreef:Wij hebben een probleem:
Alvast bedankt.
-
- Volwaardig lid
Kan best kloppen, want die checks (stukjes papier met een soort belofte erop) zijn natuurlijk heel sterk uit de tijd in dit IT-age. Net als bij inwisselen van TC=travellerchecque bij wisselkantoren steeds meer kosten worden aangerekend.
Een antw heb ik niet-of: ga naar forum thaivisa-daar zullen vast veel meer met de US+hun banks bekende expats zitten. Ik vermoed dat zij dat kantoor in de USA zal moeten benaderen om een andere electr. betaalwijze te gaan hanteren.
Een antw heb ik niet-of: ga naar forum thaivisa-daar zullen vast veel meer met de US+hun banks bekende expats zitten. Ik vermoed dat zij dat kantoor in de USA zal moeten benaderen om een andere electr. betaalwijze te gaan hanteren.
-
- Volwaardig lid
Zie elders dat men over gemiddeld 45 dagen spreekt en kosten van 300 tot 600 Baht afhankelijk welke bank je het laat verzilveren.
Misschien een speedy gonzales regeling waardoor de kosten oplopen zie dat je partner ongeveer de helft van de tijd nodig hebben.
Zou ook even bellen zoals al aangegeven is.
For more information, please call Bualuang Phone 1333 or (66) 0-2645-5555,
Citaat
How to Cash an International Check in Thailand
I get checks occasionally from the US and go cash them at the bank here in Thailand. When I first did it I thought it would be a real hassle but it wasn't a hassle at all in fact the whole process was just like cashing a check back home except for one crucial difference, time.
It takes me 45 days to clear a check whereas back home it only took 3 business days. Quite a difference and when you cash a check in Thailand they charge you a fee whereas back home it was free (provided it didn't bounce).
First I went to my main bank Bangkok Bank and asked them about cashing the check. They told me it would take them 45 days to cash the check and 600 baht for their fee. I always Bangkok Bank because they have the added benefit of the visa card. I thought the fee was too steep even though I bank with them so I thought I'd shop around since it's free to open an account.
Next I went to Thai Panit or in English Siam Commercial Bank SCB and asked them about it. My PayPal is hooked up to their account so why not. They said it takes 45 days the same but costs only 300 baht for the fee. Bonus just as cheap.
Misschien een speedy gonzales regeling waardoor de kosten oplopen zie dat je partner ongeveer de helft van de tijd nodig hebben.
Zou ook even bellen zoals al aangegeven is.
For more information, please call Bualuang Phone 1333 or (66) 0-2645-5555,
Citaat
How to Cash an International Check in Thailand
I get checks occasionally from the US and go cash them at the bank here in Thailand. When I first did it I thought it would be a real hassle but it wasn't a hassle at all in fact the whole process was just like cashing a check back home except for one crucial difference, time.
It takes me 45 days to clear a check whereas back home it only took 3 business days. Quite a difference and when you cash a check in Thailand they charge you a fee whereas back home it was free (provided it didn't bounce).
First I went to my main bank Bangkok Bank and asked them about cashing the check. They told me it would take them 45 days to cash the check and 600 baht for their fee. I always Bangkok Bank because they have the added benefit of the visa card. I thought the fee was too steep even though I bank with them so I thought I'd shop around since it's free to open an account.
Next I went to Thai Panit or in English Siam Commercial Bank SCB and asked them about it. My PayPal is hooked up to their account so why not. They said it takes 45 days the same but costs only 300 baht for the fee. Bonus just as cheap.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Kun je niet beter de Amerikaanse uitkeringsinstantie benaderen met het verzoek het bedrag anders uit te betalen?
Via bank, Paypal of zoiets. Die checks worden volgens mij alleen nog in Amerika vaak gebruikt en ook voor oplichting!
Via bank, Paypal of zoiets. Die checks worden volgens mij alleen nog in Amerika vaak gebruikt en ook voor oplichting!
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Niet helemaal waar. Met name in de zakelijke wereld komt het betalen met cheques nog vrij regelmatig voor. In de Angelsaksische wereld ook. Tot voor een aantal jaren geleden verliep zelfs 90% van alle betalingen via cheques.Gardensafari schreef: checks worden volgens mij alleen nog in Amerika vaak gebruikt en ook voor oplichting!
Wat je zou kunnen doen is de betalingsinstantie verzoeken via SWIFT over te maken. Alle banken hebben een BIC code, dus dat is het probleem niet. De vraag is wel of het systeem van de betalingsinstantie iets anders kan dat cheques aanmaken.
Maar vragen staat vrij...
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
-
- Expat
- Contacteer:
Waar verliep tot een aantal jaren geleden 90% van de betalingen via cheques?Korat schreef:Niet helemaal waar. Met name in de zakelijke wereld komt het betalen met cheques nog vrij regelmatig voor. In de Angelsaksische wereld ook. Tot voor een aantal jaren geleden verliep zelfs 90% van alle betalingen via cheques.Gardensafari schreef: checks worden volgens mij alleen nog in Amerika vaak gebruikt en ook voor oplichting!
Wat je zou kunnen doen is de betalingsinstantie verzoeken via SWIFT over te maken. Alle banken hebben een BIC code, dus dat is het probleem niet. De vraag is wel of het systeem van de betalingsinstantie iets anders kan dat cheques aanmaken.
Maar vragen staat vrij...
-
- Expat
Als ik in nederland ben ga ik regelmatig naar Frankrijk en op het platteland daar gebruikt men nog heel veel cheques om bv te betalen in de supermarkt. Het pinnen loopt daar nog een stuk achter in vergelijking met nederland. Ik weet niet hoe het in de grote steden is, daar kom ik nooit in supermarkten ed.
- jumbo
- Expat
USA en China om de 2 grootste economien maar te noemen (en nu nog) en dichterbij in Thailand, HK, Singapore, Malaysia en nagenoeg alle 3de wereldlanden waar leveranciers hun goederen afleveren onder betaling van cheque of komen ophalen op de vervaldag factuur (en nu nog)stevenl schreef: Waar verliep tot een aantal jaren geleden 90% van de betalingen via cheques?
Vervolgens kan de check worden gecashed en gaan we verder met cashbetalingen naar leveranciers zaken zoals personeel
Geldt allemaal niet voor de mickey mouse bedrijven, thats different cook. dat gaat meestal cash