Uit de media: Het gore gezicht van intolerantie

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Uit de media: Het gore gezicht van intolerantie

#1 Bericht door prajak » zaterdag 02 juli 2016, 04:42

Het gore gezicht van intolerantie

Een goed artikel is kort geleden verschenen in Khaosod English en ik geef je gelijk maar de link:

http://www.khaosodenglish.com/opinion/2 ... -thailand/

De auteur is een gelouterde journalist die het woord ‘dragging down’ gebruikt, ‘neerhalen’ is een goede vertaling, ‘zedelijk in verval brengen’ een goede tweede.

Iemand discrimineren om uiterlijk, verstandelijke vermogens, seksuele voorkeur, opleiding, het komt in Thailand allemaal voor en de auteur protesteert met klem.

Voorbeelden te over in de jaren dat ik hier ben:

Rohingya, op afkomst en religie.
Homo’s en andere niet-heteromensen; scheld ze maar uit, zelfs als ze hetero zijn, het beschadigt de mensen en hun toekomst.

Monniken, en hooggeplaatste ook, die een moskee willen affikken, en we weten wat laatst in Myanmar is gebeurd.
Thailands enige dienstweigeraar die niet naar de universiteit mag vanwege ‘zijn voorkomen en gezicht...’

Mensen met een andere politieke overtuiging; klaag ze maar om pietluttigheden en laat het LM woord vallen, altijd prijs....
Xenofobie; wij witneuzen zijn het slachtoffer, en iemand met donkere huidskleur is een ‘nico’ en wie vertelt me dat het niet van ‘nigger’ af komt....?

Slavenhandel en –tewerkstelling in de visserij en daar niet alleen.
De nationale dunne bovenlaag tegen de andere 98 procent; zie de ‘rijkeluis kinderen’ en hun verkeersmisdrijven.

Witneuzen die het niet kunnen laten Thaise mensen dom en lui te noemen; die Thaise vrouwen hoer noemen en meer fraais maar er wel de knip trekken voor een ontspannend moment....

En tenslotte, van ander kaliber, ‘studenten’ die elkaar naar het leven staan en op bussen schieten met onschuldige passagiers. Goed, daar heeft de grootgeneraal dan eindelijk artikel 44 voor ingeroepen.

Maar ook de woorden van deze heer Pravit zullen verdwijnen in de beerput die kontzakkenvullen, nationalisme en xenofobie heet. :mrgreen:

john123456
Expat
Expat

Re: Uit de media: Het gore gezicht van intolerantie

#2 Bericht door john123456 » zaterdag 02 juli 2016, 06:50

Gezellig hoor

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door Gardensafari » zaterdag 02 juli 2016, 07:03

"...en op bussen schieten met onschuldige passagiers" vind ik wel geestig.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » zaterdag 02 juli 2016, 07:45

En wat de denken van de hilarische video's waar jongeren met de geweren in aanslag, rivalen van andere scholen opwachten.

Of dat men een invalide broodbezorger doodknuppelen, om je te bescheuren.

Ja, john 123456, zo gezellig is Thailand. Als je even achter het mooie decor van Thailand kijkt. Dan is de komedie die op de buhne gespeeld word, is het achter de schermen een treurspel geworden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zaterdag 02 juli 2016, 09:43

Gardensafari schreef:"...en op bussen schieten met onschuldige passagiers" vind ik wel geestig.
Ik geef toe, taalkundig verdient het niet de schoonheidsprijs. "Op bussen met onschuldige passagiers schieten" is beter Nederlands.

Maar de jongeren hebben met een blaffer op een bus geschoten omdat ze daarin rivaliserende scholieren vermoedden en tegen een van hen is nu een lange gevangenisstraf gevraagd door het O.M., als ik goed gelezen heb. Dit schieten is eerder al eens gebeurd regio Laksi als ik me goed herinner.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door serpay » zaterdag 02 juli 2016, 09:45

printen44 schreef:En wat de denken van de hilarische video's waar jongeren met de geweren in aanslag, rivalen van andere scholen opwachten.

Of dat men een invalide broodbezorger doodknuppelen, om je te bescheuren.

Ja, john 123456, zo gezellig is Thailand. Als je even achter het mooie decor van Thailand kijkt. Dan is de komedie die op de buhne gespeeld word, is het achter de schermen een treurspel geworden.
ach dan ken je Nederland heden ten dagen nog niet!!!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » zaterdag 02 juli 2016, 11:53

Ik heb is op dit forum gelezen in de gezellige ouwe tijd, dat de leden mekaar niet op taalfouten zouden bekritiseren, is dat opgeheven?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » zaterdag 02 juli 2016, 12:58

Nee Elst99, maar dit is humor wat Garden schrijft en het stond er ook slordigjes van mijn kant..... :giggle2: Heb het voor mijn eigen blog voor morgen al verbeterd.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”