Zolang ik in dit land woon lees ik er van: scholieren die elkaar op de bek slaan. Ik lees dan dat het bijna uitsluitend ‘vocational’ schools zijn en dat betekent vakonderwijs.
Nu is ‘met het hoofd werken’ ook een vak en zelfs belastingambtenaar is een vak (

Nou, bleef het daar maar bij.
Er zijn in Bangkok al doden gevallen, onschuldige omstanders en buspassagiers, toen dat schooltuig een blaffer trok. Denk je dat alleen bij Ome Sam zoiets voorkomt? Nee hoor, ook in Thailand.
In Chumphon ging het helemaal mis.
De provincie ligt op de weg naar het zuiden tussen de provincies Prachuap Khiri Khan en Surat Thani. Men brengt de gewonden naar de EHBO en daar gaat dat tuig verder met knokken. Verplegend personeel en anderen raakten gewond in dat geweld.
Kijk naar de foto: daar liggen naast gekleurde dingetjes (stimulerende snoepjes?) toch ook dingen waar je iemand mee kunt vermoorden.
De grootgeneraal komt met wetgeving; de jeugd mits op zekere leeftijd de bak in en de ouders dikke boetes. Nu wordt van de bak niemand beter maar elektronisch arrest komt in Thailand ook al in: naar school mag, en daarna huisarrest.
En misschien is het I-ding afpakken ook wel een aardige straf. Kunnen ze de leerboeken pakken en wat wijsheid opdoen over manieren.
http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... egislation