https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ingsnieuws
En we gaan per email stemmen. Eindelijk een verbetering. We kunnen per email stemmen en dan 'koest en braaf.....' in de stoel neerploffen. Want ons zien staan doen ze nog steeds niet.

Moderator: Loempia
Aangezien veel mensen nog steeds afhankelijk zijn van Nederland ondanks dat ze in het buitenland wonen, denk met name aan uitkeringen en pensioenen, maar er zal ongetwijfeld meer zijn, ben ik het niet met je eens.serpay schreef:van mij mag na 5 jaar emigratie einde stemrecht nederland.
je hebt immers haast geen binding meer met nederland.
je woont er niet meer dus kun je je ook niet inleven hoe de mensen zich er voelen en dingen meemaken die hun mening veranderen.
dit geld ook voor mij ik woon nu 4 jaar in duitsland , al kom ik nog zeer vaak in nederland vind ik dat de problemen verder van mij weg staan als voorheen, dus ben ik niet meer echt objectief naar nederland toe.
dus zal ik vanaf volgend jaar niet meer stemmen in nederland.
dit zouden meer mensen moeten doen.
Je heb de Nederlandse nationaliteit, je geldverstrekkers zitten in Nederland, je heb af en toe de Nederlandse Ambassade nodig, kortom de banden met Nederland zijn er nog in redelijk grote maten. En je betaald als AOW'er buiten de EU, behoorlijk wat belasting. Een maand AOW per jaar.serpay schreef:van mij mag na 5 jaar emigratie einde stemrecht nederland.
je woont er niet meer dus kun je je ook niet inleven hoe de mensen zich er voelen en dingen meemaken die hun mening veranderen.
dit geld ook voor mij ik woon nu 4 jaar in duitsland , al kom ik nog zeer vaak in nederland vind ik dat de problemen verder van mij weg staan als voorheen, dus ben ik niet meer echt objectief naar nederland toe.
o ik hoor nu al dat geldverstrekking de banden met nederland zijn!!printen44 schreef:Je heb de Nederlandse nationaliteit, je geldverstrekkers zitten in Nederland, je heb af en toe de Nederlandse Ambassade nodig, kortom de banden met Nederland zijn er nog in redelijk grote maten. En je betaald als AOW'er buiten de EU, behoorlijk wat belasting. Een maand AOW per jaar.serpay schreef:van mij mag na 5 jaar emigratie einde stemrecht nederland.
Dus mag je mee beslissen in het kiezen van de volksvertegenwoordiging. De landelijk volksvertegenwoordiging die wetten kan goedkeuren die ook de Nederlanders in het buitenland zacht of hard kunnen treffen. Zie de AOW'er in het buitenland, buiten de EU.
In kort heet dat democratie en het is aan ons, als Nederlanders, om de democratische rechten te gebruiken. Ik gebruik ze ten volle. Stem wanneer ik mag stemmen als Nederlander in het buitenland.