Gemakkelijker stemmen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Gemakkelijker stemmen.

#1 Bericht door prajak » woensdag 22 juni 2016, 16:55

Want dat lees ik net: er gaat wat wijzigen en we kunnen ons eenmalig registreren en krijgen dan voortaan automatisch de registratie zonder alle papierwerk.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ingsnieuws

En we gaan per email stemmen. Eindelijk een verbetering. We kunnen per email stemmen en dan 'koest en braaf.....' in de stoel neerploffen. Want ons zien staan doen ze nog steeds niet. :mrgreen:

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Gemakkelijker stemmen.

#2 Bericht door stevenl » donderdag 23 juni 2016, 04:37

Helaas niet per email stemmen. Maar stermformulier per email krijgen en dan per post opsturen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » donderdag 23 juni 2016, 06:50

Dat tempert de vreugde. Als ik dan maar naar de ambassade mag zenden.

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » donderdag 23 juni 2016, 07:51

Dat mag. Papier wint het nog steeds van internet, wat stemmen betreft. En dat, terwijl je je belastingaangifte wel digitaal mag doen. Met gebruikersnaam en wachtwoord.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door serpay » donderdag 23 juni 2016, 17:15

van mij mag na 5 jaar emigratie einde stemrecht nederland.
je hebt immers haast geen binding meer met nederland.
je woont er niet meer dus kun je je ook niet inleven hoe de mensen zich er voelen en dingen meemaken die hun mening veranderen.
dit geld ook voor mij ik woon nu 4 jaar in duitsland , al kom ik nog zeer vaak in nederland vind ik dat de problemen verder van mij weg staan als voorheen, dus ben ik niet meer echt objectief naar nederland toe.
dus zal ik vanaf volgend jaar niet meer stemmen in nederland.

dit zouden meer mensen moeten doen.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door stevenl » vrijdag 24 juni 2016, 05:00

serpay schreef:van mij mag na 5 jaar emigratie einde stemrecht nederland.
je woont er niet meer dus kun je je ook niet inleven hoe de mensen zich er voelen en dingen meemaken die hun mening veranderen.
dit geld ook voor mij ik woon nu 4 jaar in duitsland , al kom ik nog zeer vaak in nederland vind ik dat de problemen verder van mij weg staan als voorheen, dus ben ik niet meer echt objectief naar nederland toe.

Aangezien veel mensen nog steeds afhankelijk zijn van Nederland ondanks dat ze in het buitenland wonen, denk met name aan uitkeringen en pensioenen, maar er zal ongetwijfeld meer zijn, ben ik het niet met je eens.

printen44
Expat
Expat

#7 Bericht door printen44 » vrijdag 24 juni 2016, 06:24

Je heb de Nederlandse nationaliteit, je geldverstrekkers zitten in Nederland, je heb af en toe de Nederlandse Ambassade nodig, kortom de banden met Nederland zijn er nog in redelijk grote maten. En je betaald als AOW'er buiten de EU, behoorlijk wat belasting. Een maand AOW per jaar.

Dus mag je mee beslissen in het kiezen van de volksvertegenwoordiging. De landelijk volksvertegenwoordiging die wetten kan goedkeuren die ook de Nederlanders in het buitenland zacht of hard kunnen treffen. Zie de AOW'er in het buitenland, buiten de EU.

In kort heet dat democratie en het is aan ons, als Nederlanders, om de democratische rechten te gebruiken. Ik gebruik ze ten volle. Stem wanneer ik mag stemmen als Nederlander in het buitenland.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door serpay » vrijdag 24 juni 2016, 15:42

printen44 schreef:

Je heb de Nederlandse nationaliteit, je geldverstrekkers zitten in Nederland, je heb af en toe de Nederlandse Ambassade nodig, kortom de banden met Nederland zijn er nog in redelijk grote maten. En je betaald als AOW'er buiten de EU, behoorlijk wat belasting. Een maand AOW per jaar.

Dus mag je mee beslissen in het kiezen van de volksvertegenwoordiging. De landelijk volksvertegenwoordiging die wetten kan goedkeuren die ook de Nederlanders in het buitenland zacht of hard kunnen treffen. Zie de AOW'er in het buitenland, buiten de EU.

In kort heet dat democratie en het is aan ons, als Nederlanders, om de democratische rechten te gebruiken. Ik gebruik ze ten volle. Stem wanneer ik mag stemmen als Nederlander in het buitenland.
o ik hoor nu al dat geldverstrekking de banden met nederland zijn!!
en als natuurlijk de nood aan de man komt..
maar voor de rest totaal geen binding meer met nederland.
en om dit ene punt wil men stemrecht behouden!
wees blij dat je nu nog AOW in het buitenland ontvangt dit kan over enkele jaren zomaar weg zijn.
maar wat heb jij dan nog te doen met de volksvertegenwoordiging! niks of nada.
dus gewoon puur eigenbelang niet meer en niet minder.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”