Ice heet het ook wel. Geen idee hoe dat ijsje smaakt maar de minister van justitie wil het vrijgeven om van de zware criminaliteit rond productie en transport van die rommel af te komen. Vrijgeven wil zeggen, behandelen als alcohol, koffie en licht verdovende middelen.
Ik weet niet eens hoe het werkt, moet je nagaan, ik pak in de winter een rummetje-ijs en zwaarder hoef ik niet. En koffie! Heel veel koffie, echt, ik moet wel bruin zijn van binnen....
Meneer de minister gebruikt nog als argument dat in de 140 bajesen in dit land 317.000 mensen vast zitten.
Dat is 2.264 per bajes, eigenlijk meer als je bedenkt dat er tenminste twee bajesen zijn voor politieke ambtsdragers want stel je voor dat die tussen het ‘gewone volk’ terecht komen ... en daarvan zit 2/3 dus ruim 200.000 mensen voor drugsdelicten.
“En ze worden in de gevangenis alleen maar slechter” zegt de minister, daarmee een open deur intrappend. Zo ruimt hij de bajesen mooi op, kunnen ze daar wat ruimer zitten en hebben ze over tig jaar misschien een leuke gang met cellen vrij voor monniken die naast het potje piesen.....

http://www.bangkokpost.com/news/general ... a-proposal