Suikertax; schuld van Dikkertje Dap?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Suikertax; schuld van Dikkertje Dap?

#1 Bericht door prajak » woensdag 15 juni 2016, 04:00

Schuld van Dikkertje Dap?

De minister van poenzaken lacht in zijn knuistje: er komt een extra suikertax aan, een accijns op suiker in voedingsmiddelen. Want de Thai wordt te dik; overgewicht was eerst 17 procent, is nu al bij 34 procent van de bevolking en het groeit nog ook.

Dus maak suiker duurder, denkt men. En een artikel in de krant zegt dat dit niet gaat helpen. Kijk naar alcohol met extra accijns, naar roken met accijns van tabak, kijk naar drugs met jarenlang de bak in, de behoefte is gemaakt of men valt ten prooi aan ... en stoppen gaat niet door het duurder te maken. Er is meer nodig.

Nu kan ik Dikkertje Dap en zijn geestelijk moeder, Annie M.G., niks verwijten; Dikkertje Dap geeft zijn klontje aan de giraf. Kwalijk is evenmin Holle Bolle Gijs want die vreet alles zelf op. Nee, het zijn de mensen die de ‘smaak maken’ van een product.

Een frisdrank moet zoet smaken en een frisdrank die niet zoet smaakt is kwak. En zo is het met meer producten.

Je maakt kinderen helaas niet wijs dat een half uur met de blender in de weer zijn met een gekookte rode biet, een wortel, geperste sinaasappelen en een gemalen kiwi gezonder drinken is dan een-twee-drie een dopje van een blikje trekken en sssssss..... lekker sissend inschenken. Bubbels!

Dat heeft de industrie ons geflikt. Ik denk ook dat het toevoegen van suikers verdoezelt dat er maar verrekte weinig ‘sinas’ in een blikje ‘sinas’ zit.

Dus heeft de Bangkok Post een artikel staan dat ik je aanbeveel.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... to-obesity

(En als je denkt 'hoor wie 't zegt....' dan heb je helemaal gelijk!) :giggle2:

printen44
Expat
Expat

Re: Suikertax; schuld van Dikkertje Dap?

#2 Bericht door printen44 » woensdag 15 juni 2016, 05:35

En dan maar ook meteen een tax op de "fastfood" ketens. Een hamburgertje hier, een vette kippenpoot daar en tussendoor nog wat pizzastukken.

Maar laat ik de eerste zijn die schuldbewust zich op de borst klopt. Toen de jongens van Ellen nog hier woonde nam ik ze ook mee naar McDonalds, KFC en Pizzahut. En als ik dan ze een keertje lekker gezond wilde laten eten, groenten e.d., dan trokken ze hun neus er voor op. [$) [$)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Suikertax; schuld van Dikkertje Dap?

#3 Bericht door Hua Thale » woensdag 15 juni 2016, 10:19

Symtoombestrijding zoals zoveel hier gebeurd met allerlei zaken.
Iemand die trouwens al helemaal verslaafd is aan suiker laat het niet voor die paar Bahtjes extra.

Zie hier 'De jeugd' op de brommer stappen om vijftig [50] meter verder bij de seven of de tesco de zoet inname te halen alvoor men met het sociale vermaak begint vanuit de stoel.
Maar ook voor de oudere mens erg veel is met suiker als een van de ingredienten.

En ja een van mijn werkgevers zij altijd diegene die er het hardst van genoten hebben. hebben tevens de grootste mond met hun mening. :giggle3:
Er zijn nog wat bijbelse spreuken die wat korter zijn.
Heb trouwens een bandbreedte in tonnage van 5 kilo van mijn achttiende tot nu nooit geen last gehad van overgewicht verplaatst zich wel eens dat wel. :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”