Was er nog nooit geweest en bij aankomst aldaar zag ik al wat mensen lekker in het gras zitten en liggen al dan niet met shelters en parasols erbij want die had je wel nodig gezien de zomerse temperaturen vandaag.
De Panda achterin ergens in een stuk weiland geparkeerd en rustig aan naar de ingang gelopen.
De ingang : een stuk bestraat terrein waar zowel links als rechts diverse en met name veel groente/eetkraampjes stonden en in het midden aardig wat tafels met banken die al aardig bezet waren door veelal Thaise met hun aanhang.
Suk loopt iets voor me uit en vliegt in een keer naar een tafel toe en tikt daar een Thaise dame op de schouder die heel verrast en blij reageert en dat bleek een kennis te zijn die nu in Leeuwarden woont en dus na weer kennis gemaakt te hebben maar bij hun aangeschoven en direct ..echt direct ..Lopen beide dames weg om nog geen 5 minuten later terug te komen met ..U raadt het al ..Etennnn.
Suk helemaal blij met ehhh..weet ik veel hoe dat allemaal heet maar het smaakte blijkbaar prima.
Even later zie ik een bekend persoon lopen dus ik erop af en zeg : Heejjj Bert ik heb je gevonden.
Lachen natuurlijk en ook meneer Bert kwam gezellig bij ons zitten.
Uiteraard wat drinken erbij waarbij ik me beperkte tot coca cola omdat ik geen alcohol drink als ik auto / motor rij en samen met Bert en Gerlof wat gepraat ect.
De dames hadden natuurlijk weer andere dames waar ze Thais mee konden praten en met enige regelmaat stonden ze op om hun hobby .. Thais eten.. waar te maken en jawel....De dame uit Leeuwarden had een Doerian gekocht en zette die op tafel waarop ik zeg : Min mak mak ,,

Boeit mij niet was mijn reactie het is een Thais feestje dus geniet ervan.
Over de opzet van zo,n dagje kan ik kort zijn : Was ik met Suk alleen geweest was ik na een uurtje wslijk weer vertrokken omdat er weinig te doen was verder vondt ik.
Podium zowel buiten als binnen met wat danseressen/muziek maar de hoofdmoot is m.i gewoon het samen zijn met elkaar en gewoon ffe de Thaise cultuur/eten ect meemaken.
Uiteraard ben ik als echte Nederlander naar de friettent gegaan die er zowaar ook stond om een broodje fricandel met mayo te nuttigen

We zijn vlgs mij rond 17.30 uur weer vertrokken en hebben bkkbert bij een station afgezet waarna weer richting Ede zijn vertrokken.
Was in ieder leuk om bert weer eens te zien en het belangrijkste van deze dag : Sukanya straalde van oor tot oor toen we naar huis gingen en bedankte me dat we hier naartoe waren gegaan.
Dat wordt vroeg naar bed gaan denk ik vanavond

Jawel..een TukTuk in Almere,,

Sukanya is er...

Buitenpodium..

Eten...

Bert en driver zijn er ook...

Eten..

Binnen podium..

Eten...