Geen aanslag met wierook of wijwater.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#1 Bericht door prajak » woensdag 23 maart 2016, 14:41

Herinner je je nog? Maanden terug, de roep van de Boeddhistische gemeenschap in Thailand om een staatsgodsdient.

Een extremistische monnik roept gelijk om dan de moskee maar in de hens te zetten want hij blijkt islamofoob. Dan is het nog een kleine stap naar christendom en joden en de moderne pogrom zit ook hier. Dan gelijk ook de witneuzen maar weg want er zijn xenofobe elementen in dit land.

Buurland Myanmar heeft een probleem. De boeddhisten kunnen niet opschieten met de moslimgemeenschap Rohingya en er vallen woorden als dieven, moordenaars en verkrachters. Waar hoorde ik dat eerder? Haat zaaien op valse argumenten, ach, het is zo goedkoop maar een deel van de bevolking trapt er in.

Wijs maar naar het westen (Bangladesh, een overvol moslimgedomineerd en door en door corrupt land) en je krijgt de handen op elkaar, riek en vlegel komen uit de schuur en het gevolg is moord en doodslag, discriminatie en een stroom vluchtelingen over zee.

Over de monnik daar die de bijnaam 'de Bin-Laden van het Boeddhisme' heeft verworven bijgaand artikel. Nee, dit idiote geweld komt straks echt uit alle hoeken. Reli-gekken heb je overal.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... -extremism
Laatst gewijzigd door prajak op woensdag 23 maart 2016, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Geen aanslag met wierook of wijwater.

#2 Bericht door prajak » woensdag 23 maart 2016, 14:47

"... dieven, moordenaars en verkrachters..."

Volgens mij roept bij Ome Sam 'meneer Toupet' dat ook. De heer Trump. Moet die straks het Witte Huis in? Dat wordt een lekkertje hoor! Sarah Palin als running mate? Dat wordt Duo Onbemind..... :mrgreen:

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » woensdag 23 maart 2016, 17:03

Trump met Palin? Dat wordt "Dumb en Dumber". Palin dacht dat Afrika een land was en Trump weet alleen maar mensen te beledigen en is in zijn eerste leugen zeker niet gestikt.

Maar ik kijk elke ochtend naar CNN en blijf mij verbazen over hoe weinig de Amerikanen in verkiezingstijd van de rest van de wereld afweten. Behalve Hillary, weten de overgebleven kandidaten zeer weinig hoe de wereld in elkaar steekt.

Dus morgenochtend maar weer kijken naar CNN en hoor ik wel hoe de vijf overgebleven kandidaten tegen de problemen in de wereld aankijken en met zeer makkelijke oplossingen die problemen in de eerste maanden van hun presidentschap oplossen. :cheesy:

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » donderdag 24 maart 2016, 04:34

Alle terroristische aanslagen in Europa van 1970. Sommige aanslagen blijven in je geheugen hangen, anderen daarvan wisten we het niet eens;

http://www.ad.nl/ad/nl/38570/Aanslag-Br ... derf.dhtml

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » donderdag 24 maart 2016, 06:07

printen44 schreef:Trump met Palin? Dat wordt "Dumb en Dumber". Palin dacht dat Afrika een land was en Trump weet alleen maar mensen te beledigen en is in zijn eerste leugen zeker niet gestikt.

Maar ik kijk elke ochtend naar CNN en blijf mij verbazen over hoe weinig de Amerikanen in verkiezingstijd van de rest van de wereld afweten. Behalve Hillary, weten de overgebleven kandidaten zeer weinig hoe de wereld in elkaar steekt.

Dus morgenochtend maar weer kijken naar CNN en hoor ik wel hoe de vijf overgebleven kandidaten tegen de problemen in de wereld aankijken en met zeer makkelijke oplossingen die problemen in de eerste maanden van hun presidentschap oplossen. :cheesy:
Ik weet niet of Trump wel zo dumb is.. een lepe gast die inspeelt op de sentimenten en ingebakken zaken in de US bevolking als racisme en fobisme
Hij krijgt bepaalde groeperingen en soms bevolkingsgroepen achter zich... KKK, islamafoben, oude vastgeroeste burgers die hun kapitaal beschermd willen zien, immigratenten haters en de veel grotere groep onopgeleiden die je steevast op zijn meetings ziet verschijnen..
Hij maakt jammer genoeg (vanwege zijn gedachte goed maar dat is een persoonlijke mening) een goede kans op de kandidatuur, als de R hem weigeren heb je een heel ander probleem wat weer in de kaart van de D zal spelen... Als hij de nominatie krijgt wordt hij weggevaagd door Hillary.

Hij heeft geen plannen, kan niet debateren, heeft geen enkel politiek benul en is ruw,bot en brutaal en wordt derhalve in elk debat waar niet alleen Trumpeteers staan gefileerd.... Hij weigerde laatste een debat met Cruz, om dezelfde reden.. en hij weet het.

Ik zou er niet gek van opkijken als hij aanstuurt op een chaos en breuk tijdens de conventie en dan als onafhankelijk doorgaat, alleen maar om de debatten te voorkomen, zoals gezegd dat zou aan de andere kant weer de D goed doen
De muur en moslims weigeren red je het niet mee...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » donderdag 24 maart 2016, 06:18

Nou nou, dat zijn er wat! En als je goed leest zijn ze lang niet alle van reli-afkomst.

Politieke onderdrukking, gewoon geld en macht, ontevredenheid. IRA, ETA, Oeigoeren, het zuiden van Thailand men zegt wel moslim maar het is een macht- en drugskwestie, Beslan was wraak op het Russische leger maar wat laag en zwak om je op kinderen te concentreren, en ga maar door. De bende van Nijvel was voor geld, Rote Armee voor politieke invloed, en langer geleden onze 'eigen' beeldenstorm en dat was wel degelijk reli net als Alfa en zijn kornuiten. In WOII heeft de kerk zich achter Hitler geschaard.

Wat nu in Myanmar gebeurt is eng en de reli-support vanuit Thailand nog veel enger.

Er is veel mis in de wereld. Urbanus van A zong ooit 'de wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij'. Hij had toen al gelijk.

printen44
Expat
Expat

#7 Bericht door printen44 » donderdag 24 maart 2016, 08:03

En als je de aanslagen vanaf 1970 goed bekijkt, is meer dan de helft, helemaal niet reli-afkomst. Gewoon politieke aanslagen.

Met name de ETA in Spanje en de IRA en de "Provisionals" konden er wat van.

Dat er redelijk wat mensen op Corsica door terreuraanvallen zijn omgekomen, is vrijwel niet bekend. En dat gaat heden gewoon door. Afscheidingsbewegingen zijn politiek gerelateerd en godsdienst speelt zelden een rol daarin. Noord-Ierland was een uitzondering op deze regel.

Maar hier is een lijst van Christelijke terroristische bewegingen, Overigens is de site een anti-Teaparty beweging in de USA. Maar de lijst is wel juist.

http://aattp.org/here-are-8-christian-t ... qual-isis/

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » donderdag 24 maart 2016, 09:53

Op de KKK na nooit van gehoord. Maar ik heb er wel weer een bericht bij om de teller te verhogen!

printen44
Expat
Expat

#9 Bericht door printen44 » donderdag 24 maart 2016, 10:47

The Lord’s Resistance Army is behoorlijk bekend. Mede door de ontvoeringen van kinderen, de mutilaties, afhakken van armen en benen en het vermoorden van niet-christelijken. Deze "beweging" begon in Oeganda, maar heeft zich nu ook in de buurlanden genesteld.

Ze was een paar jaar geleden redelijk bekend vanwege de brute wijze waarop die beweging tekeer ging. Zelfs voor Afrikaanse begrippen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » dinsdag 29 maart 2016, 10:29

Terugkomend op het reli-extremisme in onze regio dat afkomstig is uit Boeddhistische hoek, de NL journalist Dick van der Lugt (Bangkok) heeft een artikel daarover geschreven en ik zet de link hier maar neer:

http://www.dickvanderlugt.nl/36922-2/ee ... xtremisme/

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”