Zelfmoord

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Zelfmoord

#1 Bericht door Hua Thale » zondag 28 februari 2016, 04:53

4000 Thailanders ontnemen hun eigen levens per jaar volgens het Openbaar Ministerie van Volksgezondheid.

Het zijn stevige aantallen.
Wat mij ook opvalt zijn de genoemde andere landen.
Intens verdriet of financiele debacle voor veel mensen schijnbaar een reden om er maar een punt achter te zetten .
Voor je zelf zijn de zorgen dan over ja dat klopt maar voor diegene die achter blijven een extra schepje erboven op.

Droevig.

Bron en volledig bericht The Nation
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Zelfmoord

#2 Bericht door prajak » zondag 28 februari 2016, 05:52

In NL in 2014 1.800 zelfdodingen; TH heeft 4x meer inwoners dus dan 'valt die 4.000 wel mee' al mag je dat niet zeggen, iedere zelfdoding is er een teveel. Hoewel, als ik terminaal ziek zou zijn ... ?

Een ding wil ik wel nog kwijt: kan in dit land een zelfdoding ook als oorzaak worden aangegeven terwijl het gewoon moord is? Ik las daar laatst iets over, meen ik me te herinneren.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 28 februari 2016, 06:33

Deze lijst uit 2014 zo te zien geeft Thailand nummer 57 en Nederland nummer 87 op een totaal van 172 landen van hoog naar laag.
Kan natuurlijk stevig de klad ingekomen zijn.

Op zich valt Thailand dus mee in het eerste bericht statistisch gezien tot mijn verbazing.

Moord:
zelfdoding ook als oorzaak worden aangegeven terwijl het gewoon moord is
Als je een dusdanige hekel aan je iemand heb is het wel de handigste methode ja dat zal wel eens voorkomen dat de daadwerkelijke reden anders is.
Tenslotte spreekt men hier vaak over hartfalen als doodsoorzaak ja dat kan ik nog wel verzinnen.
Dat moet je er wel even bij vermelden bij die meneer of mevrouw tijdens je opdracht verstrekking. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zondag 28 februari 2016, 07:19

Als iemand een mes in jouw hart steekt dan heb je hartfalen hoor! Foei wat een taal op zondag.....!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » woensdag 02 maart 2016, 07:35

NL staat in % even hoog als LAOS en TH vrijwel even hoog als Zweden-die notoire suicideplegers in het donkere hoge noorden met eeuwig zingen de bossen in de lange koude winter.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”