Soms wordt ik wel een heel klein beetje moe van Thai people, om eerlijk te zijn

Moderator: Loempia
Klinkt mij als een 'wenkbrauwtje' ook hier werkt men met eigendomspapieren en ja als je die niet heb......................................we hebben er geen papieren van
Zo eenvoudig ligt dat niet, wij hebben ons huis op een grondstuk van de familie gebouwd maar hebben ook geen papieren.Hua Thale schreef:Men is al tijden bezig om te controleren of bezittingen ook werkelijk bezittingen zijn Duncan.
Of opstal ook werkelijk met toestemming geplaatst is et cetera.
Klinkt mij als een 'wenkbrauwtje' ook hier werkt men met eigendomspapieren en ja als je die niet heb......................................we hebben er geen papieren van
Hoop uiteraard voor je dat er ergens nog een 'vergeten' papiertje ligt.
Het stond tijdens de "rode periode" op de nominatie om op papier gezet te worden ( zoals zoveel land in Th ) maar wegens de bekende omstandigheden is dat toen niet doorgegaan. Ze had de indruk dat er nu toch wel papieren aan zitten te komen, maar goed, eerst zien, dan geloven. Denk eerder dat ze vorlopig in kaart willen brengen wie wat geclaimd heeft en in hoeverre er aan landjepik of illegale houtkap gedaan wordt. Zo'n jaar terug zijn er in Dan Sai al de nodige arrestaties, onteigeningen en boetes uitgedeeld daarvoor, namelijk...Hua Thale schreef:Men is al tijden bezig om te controleren of bezittingen ook werkelijk bezittingen zijn Duncan.
Of opstal ook werkelijk met toestemming geplaatst is et cetera.
Hoop uiteraard voor je dat er ergens nog een 'vergeten' papiertje ligt.
Nee heer Prajak, lang niet al het verhandelde land heeft een papier, ik kan hier hele lappen grond "kopen" zonder een snippertje papier.prajak schreef:Alle land heeft een landpaper maar welk landpaper heeft dat bij jullie?
Heel bekend. Ons land boven ligt van het zandweggetje af en een paar opkopers wilden ons chanteren om het voor dumpprijzen weg te doen door hun land af te sluiten ( overpad was daar de ongeschreven standaard, totdat de zuidelijken kwamen... ). Onderling was het land getaxeerd op 4 ton ( bahtjes uiteraard ), mooi groot vierkant stuk, een zeldzaamheid op die berg, maar ik geloof dat 1,5 ton hun max was. Wilde de familie niet en ik ben sowieso geen fan van land verkopen, dus niet gedaan.prajak schreef: Er is ook geen eigen uitrit op de openbare weg.