Dus vandaag naar de Rimping bij het vliegveld. Daar bestelde ik altijd de lamsbout en die wordt daar ook klaargemaakt. Drie dames ontfermde zich over mij wat ik precies wilde. Een van de dames sprak een beetje Engels en na wat over en weer gepraat, viel het kwartje.
Er werd een formulier tevoorschijn getoverd en daar moest alle gegevens worden ingevuld. Ik mocht uit de diepvries een lamsbout uitzoeken. Die liggen daar in alles soorten en maten. Ik koos er een uit dat voldoende was voor 6 personen. Dat zijn de gasten die aanzitten aan mijn befaamde Kerstdiner.
De lamsbout kreeg een nummer en die werd op het formulier vermeld. Ik tekende het formulier, kreeg een kopie ervan en moest uiteraard afrekenen. De kosten van het klaarmaken van de lamsbout is 250 baht en de lamsbout zelf was 1400 baht. Maar dan heb je ook wat. De bevroren lamsbout werd afgevoerd, naar ik hoop, een andere diepvries.
Op 24 december om twaalf uur in de middag mag ik de lamsbout ophalen. En meteen koop ik dan de meeste spullen voor het Kerstdiner. Wat het menu van het Kerstdiner betreft, dat hou ik nog even geheim. Dat er lamsbout op het menu staat is nu wel bekend.