De Isthmus van Kra en mijn klomp

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#1 Bericht door prajak » dinsdag 27 oktober 2015, 02:13

Nu breekt mijn klomp! Soms snap ik er helemaal niks van en ligt het eens niet aan de leeftijd. Die isthmus was toch van de baan met “Dawei’ in aanbouw? Kijk eens naar deze bijdrage:

viewtopic.php?f=2118&t=824506&p=8284022 ... s#p8284022

Maar nu zit er een projectontwikkelaar met medewerking van de lokale goeverneur te popelen om een mini Isthmus aan te leggen met een diepzeehaven in Satun, een dito in Songkhla en dan, kijk en huiver, een rail- en wegverbinding tussen die twee.

Dus mijn container komt uit de EU, boot ‘Ons Genoegen’ legt aan in Satun, mijn container gaat op de trein voor een stukje en dan op een aanhanger voor nog een stukje en in Songkhla ligt de volgende boot, ‘Esperanza’, te wachten om mijn container naar Hong Kong te brengen.

Want, redeneert men terecht, zo hoeven de bootjes niet door de gevaarlijke Straat van Malakka. Dat ben ik met ze eens.

Maar, rekenmeester als ik ben, uitladen, op trein, van trein af, op aanhanger, van aanhanger af, op boot, zijn zoveel meer handelingen met arbeidsloon en risico en vertraging dat ik me afvraag of uitladen in Dawei en op de trein zetten ook indien naar de Chinese oostkust niet goedkoper is. Maar wie ben ik.

Enfin, de geleerden zullen er hun redenen voor hebben.

Maar de bevolking van Satun, die zich net verheugt op de Unesco status...

viewtopic.php?f=7&t=824947&p=8285179&hi ... o#p8285179

... wordt nu gevraagd uitzicht, toerisme en visserijmogelijkheden in te leveren en die loopt te hoop.

En dan nog, aanleg van trein- en wegverbinding zo nabij het roerige zuiden, met om de kilometer een tempel met een begraafplaats en aanleg door het Unesco terrein kon wel eens een verbinding te ver en te duur zijn. We horen het wel een keer.

Weblink met foto:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... t-in-satun

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”