Hoe ver kom je zonder visum?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Hoe ver kom je zonder visum?

#1 Bericht door prajak » woensdag 14 oktober 2015, 16:13

Dit hoort eigenlijk in ieder item thuis dus maar hier. En vraag je me, 'wat heb ik er aan' dan is mijn antwoord 'helemaal niks'. Dus het is voor de teller, zegt men wel eens..... :giggle:

Henley and Partners hebben een Visa Restriction Index 2015 gemaakt. Voor wat het waard is, het zegt met welk paspoort je zonder visum hoeveel landen in komt. Nou, da's interessant hoor. Daar komt ie.

Op nummer 1 Duitsland en het VK met 173 landen.
Op nummer 2 Finland, Zweden en USA met 172 landen.
Op nummer 3 Nederland plus 7 landen met 171 landen.

Thailand staat op plaats 72 samen met Oman voor 68 landen.
Op plaats 109 staat Afghanistan voor slechts 25 landen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe ver kom je zonder visum?

#2 Bericht door pong » vrijdag 16 oktober 2015, 13:20

Dit is wel heeeeeel oud, khun lung. Stond in mei/juni al in allerlei kranten+Gidsen hier in het erg koude NL.
Het is overigens niet echt geheel zonder visum-het gaat ook om landen die wel visum eisen, maar dat is dan gewoon betalen aan de grens voor een bonnetje (bvb Laos/Cambodia).
Overigens ben ik om die reden deze lente naar Kazakstan en Kyrgizstan gegaan. Kazak was op proef visumvrij voor 1 jaar en enkel voor enkele landen die veel aan de economie bijdragen daar-blijkt dat NL er allerlei kassen/groentekweek heeft opgezet. de Kazak lijken opvallend erg op Thai-behalve dan hun uitermate gore eten.
En om eens te kijken 10 dagen naar Iran-heel fraai visum, met je foto er ook nog op en zeer aparte beleving. Ging easy genoeg: naar de embassy en 50 eur betalen+foto inleveren. dan was dat gedoe met China (vorige maand gedaan in Hongkong) alweer veel strenger.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe ver kom je zonder visum?

#3 Bericht door prajak » vrijdag 16 oktober 2015, 16:26

Pong, we lopen hier wel eens wat achter.....

Ik zie niet meer dan de Volkskrant en dan alleen maar een uittreksel van het nieuws. Ik ben niet van plan me betaald te abonneren op allerlei bronnen. Nou, heb ik nu dus oud 'nieuws'. 't Is niet anders deze keer....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”