Gestoorde man begint te moorden

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#1 Bericht door prajak » maandag 28 september 2015, 01:53

Dit gebeurde in Chiang Mai maar kan overal ter wereld.

Een man met een psychiatrisch verleden draaide door. Hij kwam net uit een inrichting, woonde weer thuis, en ergerde zich aan spelende kinderen van 8 tot 10 jaar.

Dan maar een hakmes gepakt en vijf jonge jongens de dood in gejaagd. Daarna stak hij een zwangere vrouw in gezicht en lijf. De politie heeft de 'verwarde man’ opgesloten maar (nog) geen klacht ingediend.

Ik mag hopen dat hij levenslang in een gesloten inrichting verdwijnt. Maar die jonge levens krijg je niet terug.

Weblink:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... th-chopper

printen44
Expat
Expat

Re: Gestoorde man begint te moorden

#2 Bericht door printen44 » maandag 28 september 2015, 04:45

Dweil kwam vanmorgen al met het verhaal. Volgens haar is dit trieste voorval het gesprek van de dag. Op een foto in Thavisa.com krijgt de dader er van langs van buurtgenoten van de familie.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door bontje » maandag 28 september 2015, 09:52

Als iemand uit mijn familie zoiets doet dan hoop ik dat ze hem dood slaan....Er zal nu wel commentaar komen dat hij ziek was.....Maar daar zit ik niet mee.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Harm » maandag 28 september 2015, 14:54

bontje schreef:Als iemand uit mijn familie zoiets doet dan hoop ik dat ze hem dood slaan....Er zal nu wel commentaar komen dat hij ziek was.....Maar daar zit ik niet mee.

geen commentaar op jouw uitspraak, wel commentaar op diegene die nu buiten schot blijven namelijk het verplegend personeel, doctoren, psychiaters etc etc
die hadden die man beter moeten onderzoeken, het lijkt NL wel potverdrie.
maar die kinderen krijg je er niet mee terug
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 28 september 2015, 15:19

Niet het verplegend personeel, Harm. Als de arts zegt dat het OK is laten ze de man gaan, al loopt ie met een mes zwaaiend weg. De arts komt zo van boven immers....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » dinsdag 29 september 2015, 02:05

Niet specifiek over deze meneer maar onder meer over de 'rich boy' die in Bangkok inreed op buspassagiers is een artikel verschenen in de Bangkok Post.

http://www.bangkokpost.com/lifestyle/so ... -disorders

Eerder naar de psychiater, zegt het. Maar zou in de periferie van dit land een zielenknijper te vinden zijn? Het is ook een taboe in dit land, ps.. gestoord te zijn. Maar zoals het artikel zegt, Thailand is gewoon te laat (overdue) met het herkennen en daarna de aanpak van gestoorde zieltjes.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”