Voorzichtig met de monarchie

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Voorzichtig met de monarchie

#1 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 september 2015, 14:07

Uit De Volkskrant :

NYT niet in Thailand om 'gevoelig' artikel monarchie

Wie in Thailand deze dinsdag op zoek is naar de internationale versie van The New York Times, komt bedrogen uit. De editie is niet verschenen.

Door: Redactie 22 september 2015, 10:45

De Thaise drukker besloot de dinsdagkrant niet uit te brengen.

Bron en verder lezen
------------
Geprobeerd dat artikel op te zoeken maar dat lukt niet want dan moet je abonnee zijn op de NYT.

Edit: het artikel is alsnog gevonden door een mede formlid (met dank!): http://www.nytimes.com/2015/09/21/world ... rtain.html

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Voorzichtig met de monarchie

#2 Bericht door prajak » dinsdag 22 september 2015, 15:18

De inhoud is confronterend voor de armen in dit land die de monarchie als heilig beschouwen. Maar de armen lezen dit niet in het Engels en in de landstaal wordt hen dit niet verteld.

Daarnaast zijn er machtsfanaten die uit eigen belang de mythe in stand houden. De groep die het wetsartikel L.M. misbruikt voor iedereen die maar een wind laat richting paleis.

Daarom is het artikel nog op te vragen op internet. En toch kan het morgen ineens weg zijn.

Ik liet Kai op TV zien van ons koningshuis en ze staat met grote ogen te kijken als ze ziet hoe wij met hen omgaan. Maar toen ze WA van B een wc pot zag gooien had ik wat uit te leggen en dat lukte niet. Wie gooit nou een wc pot kapot omdat ma jarig is?

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door Gardensafari » dinsdag 22 september 2015, 16:04

prajak schreef:
Ik liet Kai op TV zien van ons koningshuis en ze staat met grote ogen te kijken als ze ziet hoe wij met hen omgaan. Maar toen ze WA van B een wc pot zag gooien had ik wat uit te leggen en dat lukte niet. Wie gooit nou een wc pot kapot omdat ma jarig is?
TiH
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » woensdag 23 september 2015, 01:53

Gardensafari schreef:
prajak schreef:
TiH
Ik schaar Bike for Mam onder dezelfde categorie, of geen alcoholverkoop op de verjaardag van...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”