Nee, dit kan echt niet. Ik heb met de meneer te doen hoor.
Gaat ie de VN toespreken binnenkort en potverdikkeme staan er bij Ome Sam mensen tegen hem te protesteren. Hoe halen ze het in hun harses!
Want hij is zo’n beetje de enige die democratisch aan de macht is gekomen, hij deelt die macht graag met anderen, de grondwet is bijna klaar en wordt breed gedragen, politici worden in dit land allemaal gekozen, er is geen corruptie meer, hoera, en iedereen is tevreden en blij.
En dan staan er in de wereld mensen te protesteren en te roepen, nou, dat het een aard heeft. Dat kan echt niet.
Dus komt zijn knecht klagen in de krant dat die protesten Thailand beschadigen en, moet je nagaan, de Thaise bevolking kwetsen want niemand houdt meer van Thailand dan de Thaise bevolking.
Heeft het iets van een opdracht je kop maar dicht te houden?
Nee, de vrijheid van het woord is gegarandeerd maar, zegt men er bij, ‘People are free to express themselves but it should be done in a positive way’.
Dan zal mijn kennis van het Engels wel tekort schieten nu ik dat niet kan rijmen. Het heeft iets van Paul van Vliets ‘Majoor Kees’ die roept “Je moet je kop houden als je tegen me spreekt”.

Nou, vooruit, de weblink....
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... ting-thais