De chef kan het niet alleen aan…?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Politiebaas Somyot heeft de grootgeneraal hulp gevraagd om de immigration ‘op te ruimen’ want de corruptie tiert daar welig. Te welig.
De schandalen hopen zich op, met als laatste de betaalde binnenkomst van een van de verdachten in de bomaanslagen. 600 Dollar schijnt betaald te zijn, zeg 20.000 baht, aan een corrupte Immigration ambtenaar.
We herinneren ons de illegale tewerkstelling van Rohyngia en de vele zaken rond illegale Laotianen zoals laatst door een bankmedewerker.
Thailand is voorts een beruchte vrijplaats voor mensen op de vlucht en mensen met ‘overstay’ door ambtenaren die een oogje dichtknijpen voor een zakcent, zegt de Bangkok Post.
Da’s een open deur intrappen. En als je dan weet dat wij gepensioneerden vaak om de meest belachelijke reden met de billen bloot moeten....
Het rijtje dat wordt opgesomd is niet mis en hulp van de opperbaas wordt nu gevraagd.
Weblink:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... mmigration
Politiebaas Somyot heeft de grootgeneraal hulp gevraagd om de immigration ‘op te ruimen’ want de corruptie tiert daar welig. Te welig.
De schandalen hopen zich op, met als laatste de betaalde binnenkomst van een van de verdachten in de bomaanslagen. 600 Dollar schijnt betaald te zijn, zeg 20.000 baht, aan een corrupte Immigration ambtenaar.
We herinneren ons de illegale tewerkstelling van Rohyngia en de vele zaken rond illegale Laotianen zoals laatst door een bankmedewerker.
Thailand is voorts een beruchte vrijplaats voor mensen op de vlucht en mensen met ‘overstay’ door ambtenaren die een oogje dichtknijpen voor een zakcent, zegt de Bangkok Post.
Da’s een open deur intrappen. En als je dan weet dat wij gepensioneerden vaak om de meest belachelijke reden met de billen bloot moeten....
Het rijtje dat wordt opgesomd is niet mis en hulp van de opperbaas wordt nu gevraagd.
Weblink:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... mmigration
-
- Expat
Re: De chef kan het niet alleen aan…?
De kans bestaat dat er veel strenger zal worden opgetreden tegen buitenlanders die Thailand binnen komen, maar ook die hier wonen. Controles zullen er zeker komen en ik hou me hart vast als je je visum gaat verlengen.
Maar "This is Thailand" en het zou ook zo kunnen dat alles bij het oude blijft, want geld stinkt niet, ook niet voor de hogere heren.
Want er wordt een aardig centje of bahtje verdient daar bij Immigration in Thailand. Niet aan salarissen, maar aan "vrijwiligge" bijdrages aan het "Noodfonds voor weduwen en wezen van politieagenten".
Maar "This is Thailand" en het zou ook zo kunnen dat alles bij het oude blijft, want geld stinkt niet, ook niet voor de hogere heren.
Want er wordt een aardig centje of bahtje verdient daar bij Immigration in Thailand. Niet aan salarissen, maar aan "vrijwiligge" bijdrages aan het "Noodfonds voor weduwen en wezen van politieagenten".
-
- Volwaardig lid
Er zal best op korte termijn iets kunnen veranderen. Mischien zelfs iets positiefs.
Maar na 1 of 2 jaar pakken ze de draad weer op en zullen de prijzen gestegen zijn.
Het verlies zal toch weer op een of andere manier gecompenseert moeten worden.
Helaas geloof ik niet dat corruptie in thailand in bedwang te houden is.
Maar na 1 of 2 jaar pakken ze de draad weer op en zullen de prijzen gestegen zijn.
Het verlies zal toch weer op een of andere manier gecompenseert moeten worden.
Helaas geloof ik niet dat corruptie in thailand in bedwang te houden is.
-
- Volwaardig lid
Waar wel? Het komt overal voor, ook in Nederland! Thailand staat er niet alleen in.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Corruptie komt inderdaad ook in Nl voor, maar lang niet op de schaal waarop het in Th welig tiert.elst99 schreef:Waar wel? Het komt overal voor, ook in Nederland! Thailand staat er niet alleen in.
In Th is het bovendien goed georganiseerd.
En corruptie is wel degelijk aan te pakken.
Bij de grote jongens vragen hoe ze aan een huis van 5 miljoen komen, terwijl ze maar 20.000 per maand verdienen.
Bij de "gewone" ome agent vragen hoe het toch kan dat hij de hele dag op straat is geweest en slechts 2 boetes heeft uitgeschreven (de andere gevallen heeft hij in eigen zak gestoken).
Met de vraag erbij of hij eigenlijk wel functioneert en dus niet beter ontslagen kan worden.
En zo langzaam de druk opvoeren.
Het is een kwestie van lange adem, dat wel.
En helemaal uitbannen doe je het nooit.
Probleem in Thailand is vooral dat het allemaal georganiseerd is, ieder radertje binnen een organisatie doet mee.
En soms heb je dan buitenstaanders nodig om een begin te maken met de aanpak.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Het wordt in Thailand niet onder stoelen of banken gestoken, hebben zelf gezien op het politiebureau in Hua Hin, dat er agenten terugkwamen op hun motor en hun baas buiten stond het geld incasseerde in zijn borstzakken stopt en lachend tegen ons zegt
' Cheap money'.
' Cheap money'.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Als je in Thailand promotie wilt maken bij leger of politie gaat dat wat kosten. De bedragen die ik heb gehoord zijn niet gering, in ieder geval niet op te brengen van een gewoon salaris. Nou, dan weet je het wel waar het met de bestrijding van de corruptie naar toe gaat. 

Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.