foodprocessor
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
foodprocessor
Philips is philips, toch??
of is er toch verschil in kwaliteit als je bv een foodprocessor in Thailand koopt van dit merk of dat je hetzelfde apparaat in NL koopt (afgezien van een evt prijsverschil) Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het in Thailand toch mindere kwaliteit is als in NL gebruikelijk.
of is er toch verschil in kwaliteit als je bv een foodprocessor in Thailand koopt van dit merk of dat je hetzelfde apparaat in NL koopt (afgezien van een evt prijsverschil) Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het in Thailand toch mindere kwaliteit is als in NL gebruikelijk.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
Re: foodprocessor

In principe niet natuurlijk Harm.
Maar er zijn vele secondaire dingen op te noemen die de kwaliteit HIER of DAAR sterk beinvloeden lijk mij.
Het klimaat is er een van en volgens mij bij veel zaken de grootste boosdoener.
Er gaan hier veel zaken kapot waarvan ik zoiets heb Hoe kan dat nu in Nederland had ik dat 20 jaar zonder problemen.
Materiaal wil men vaak ook wel eens mee schoemelen Plastic heb je in vele kwaliteiten.
Controle apparaat aan het einde van de productielijn zal hier ook anders werken als in Europa dus ja iets wat in Europa er niet door komt trekt het hier net wel.
Heb toen ik hier pas woonde ook vele male de wenkbrauwen ophoog gehaald maar je leert er mee leven tenminste ik wel.
De veel geopperde kreet dat wat Europa niet accepteerd verbruiken wij hier wel geloof ik niet echt in hoewel

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Thailand:de dumpmarkt voor inferieure "kwaliteits"artikelen!
Heb dit al vaker op het TF geopperd Harm.future expat harm schreef:Philips is philips, toch??
Gewoonweg inferieure kwaliteit!
Of het nu een hogedrukspuit, televisie of i-Phone betreft..............allemaal rotzooi.
In Nederland wordt de koper beter beschermd door kwaliteits- en veiligheidseisen.
Zelfde voorbeeld met de kleding in Thailand,na een paar keer wassen kan je de vodjes beter weggooien.
Ook de broeken uit de grotere merken-winkels kunnen zeker niet wedijveren met de broeken welke ik koop in Nederland.
Het enigste waar geen- of nauwelijks kwaliteits-verschil in valt te merken zijn de auto,s in Thailand.
Heb je misschien wel eens gereedschap gekocht in Thailand............een waterpomptang of iets dergelijks?
De duurste gekocht,maar helaas..............pindakaas

Ik schreef van de week toevallig hier dat mijn zoon Kevin in twee jaar Thailand, drie fietsen had versleten............tja,dan weet je wel hoe laat het is.........,kan je jou Thaise horloge op gelijk zetten......o.nee,want een Thai heeft 90 minuten in een uur.

Trouwens iedere week de banden oppompen, want zelfs de banden van zowel fietsen als brommers lopen langzaam leeg.
Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
..een waterpomptang of iets dergelijks?
heb ik vrij lang naar gezocht zonder eigenlijk iets te vinden wat me aanstond
heb ik afgelopen februari dus maar meegenomen uit NL
heb ik vrij lang naar gezocht zonder eigenlijk iets te vinden wat me aanstond
heb ik afgelopen februari dus maar meegenomen uit NL
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
- Ben
- Expat
Re: Thailand:de dumpmarkt voor inferieure "kwaliteits"artike
Appel met peren vergelijken dus .
Waterpomptang Hazet en Gedore bv ook gewoon in Thailand verkrijgbaar, Prijs nagenoeg gelijk aan de Nederlandse.
Electronica Blenders Ventilatoren koffie machines ed, vele merken vele types en dus ook vele prijzen
Phillips is idd Phillips de levensduur van een aparaat met name electronica heeft idd met het klimaat te maken .
Neem bv Hatari ventilatoren marktleider in Thailand is ook een Thais product de prijs van een Hatari
is niet veel lager dan een sharp of panasonic daarin tegen zijn de sharp en panasonic bv
voorzien van beter motor werk ,Hatari zijn gewikkeld met aluminium draad de andere met koper of koperclad veel beter bestand tegen hitte en drooglopen het plastic werk daar kan een groot verschil in zitten .PP PVC en ABS bv net wat je wil .
Een mooi voorbeeld. Bouwvakkers zwoeren bij Enci cement vroeger, en het grootste geklaag was over de Gamma cement .
Gamma cement kwam toendertijd bij de ENCI uit dezelfde silo als de ENCI cement ,het was alleen een kwestie van een andere zak op de vulmachine te plaatsten.
In de Chinese fabrieken is het ook niet anders, de ene dag maken ze een ventilator voor merk A de andere dag voor merk X componenten allemaal hetzelfde dan alleen de naam en verpakking.
Op de Thaise markt liggen gewoon spullen die goedkoop moeten zijn voor het grote gross en daar zit het kwaliteits verschil nu eenmaal in .
Het strijkijzer van Phillips is in kwaliteit in Thailand niet minder dan die in Nederland .
Waterpomptang Hazet en Gedore bv ook gewoon in Thailand verkrijgbaar, Prijs nagenoeg gelijk aan de Nederlandse.
Electronica Blenders Ventilatoren koffie machines ed, vele merken vele types en dus ook vele prijzen
Phillips is idd Phillips de levensduur van een aparaat met name electronica heeft idd met het klimaat te maken .
Neem bv Hatari ventilatoren marktleider in Thailand is ook een Thais product de prijs van een Hatari
is niet veel lager dan een sharp of panasonic daarin tegen zijn de sharp en panasonic bv
voorzien van beter motor werk ,Hatari zijn gewikkeld met aluminium draad de andere met koper of koperclad veel beter bestand tegen hitte en drooglopen het plastic werk daar kan een groot verschil in zitten .PP PVC en ABS bv net wat je wil .
Een mooi voorbeeld. Bouwvakkers zwoeren bij Enci cement vroeger, en het grootste geklaag was over de Gamma cement .
Gamma cement kwam toendertijd bij de ENCI uit dezelfde silo als de ENCI cement ,het was alleen een kwestie van een andere zak op de vulmachine te plaatsten.
In de Chinese fabrieken is het ook niet anders, de ene dag maken ze een ventilator voor merk A de andere dag voor merk X componenten allemaal hetzelfde dan alleen de naam en verpakking.
Op de Thaise markt liggen gewoon spullen die goedkoop moeten zijn voor het grote gross en daar zit het kwaliteits verschil nu eenmaal in .
Het strijkijzer van Phillips is in kwaliteit in Thailand niet minder dan die in Nederland .
-
- Volwaardig lid
""Phillips is idd Phillips de levensduur van een aparaat met name electronica heeft idd met het klimaat te maken"" .
Foodprocessor nu 1,3 jaar oud kan gewoon in de vuilnisbak, niet meer te reparen tegen een prijs die onder de aanschafwaarde ligt.

Foodprocessor nu 1,3 jaar oud kan gewoon in de vuilnisbak, niet meer te reparen tegen een prijs die onder de aanschafwaarde ligt.

- Ben
- Expat
Ik weet niet wat er stuk is ,maar het kan zijn dat hij overbelast is geweest .future expat harm schreef:""Phillips is idd Phillips de levensduur van een aparaat met name electronica heeft idd met het klimaat te maken"" .
Foodprocessor nu 1,3 jaar oud kan gewoon in de vuilnisbak, niet meer te reparen tegen een prijs die onder de aanschafwaarde ligt.![]()
Heb dit met een blender van Phillips gehad .
Aan de onderkant zit mogelijk een reset button net als bij de blender daarmee hef je de thermishe beveiliging op .
http://www.manualslib.com/manual/177934 ... e=9#manual
Picture 60
-
- Volwaardig lid
Ben schreef:Ik weet niet wat er stuk is ,maar het kan zijn dat hij overbelast is geweest .future expat harm schreef:""Phillips is idd Phillips de levensduur van een aparaat met name electronica heeft idd met het klimaat te maken"" .
Foodprocessor nu 1,3 jaar oud kan gewoon in de vuilnisbak, niet meer te reparen tegen een prijs die onder de aanschafwaarde ligt.![]()
Heb dit met een blender van Phillips gehad .
Aan de onderkant zit mogelijk een reset button net als bij de blender daarmee hef je de thermishe beveiliging op .
http://www.manualslib.com/manual/177934 ... e=9#manual
Picture 60
Dat zou dan wel een heel goede reset button moeten zijn Ben.
Ding stinkt 3 uur tegen de wind in, is vastgeslagen en daarna is motor verbrand.
1 van de lagers heeft de geest gegeven en daardoor is rotor vrij komen te hangen en heeft een flinke kortsluiting gemaakt. Groot gedeelte van de wikkelingen en de lak binnenin is verbrand.
Alles bij alles nog een geluk dat ze er snel bij was anders was er veel meer schade geweest als alleen die foodprocessor.
- brake034
- Expat
Harm, daar is dan geen mosterd meer mee te maken.....
Het hangt er ook wel een beetje vanaf wat voor mengsel de keukenmachine te verstouwen kreeg natuurlijk.
Ben, mijn Hatari ventilatoren houden het al jaren vol, we hebben er een aantal die in de zomer toch gauw 10-12 uur per dag draaien en er heeft er nooit 1 elektrisch de geest gegeven, wel af en toe een mechanisch probleem maar daar draait de lokale Chang zijn hand niet voor om.
In mijn Shell jaren heb ik een aantal belangrijke dingen geleerd, onder andere de vraag, is het "fit for purpose"?

Het hangt er ook wel een beetje vanaf wat voor mengsel de keukenmachine te verstouwen kreeg natuurlijk.
Ben, mijn Hatari ventilatoren houden het al jaren vol, we hebben er een aantal die in de zomer toch gauw 10-12 uur per dag draaien en er heeft er nooit 1 elektrisch de geest gegeven, wel af en toe een mechanisch probleem maar daar draait de lokale Chang zijn hand niet voor om.
In mijn Shell jaren heb ik een aantal belangrijke dingen geleerd, onder andere de vraag, is het "fit for purpose"?
Marcel
-
- Volwaardig lid
brake034 schreef:Harm, daar is dan geen mosterd meer mee te maken.....![]()
Gewoon deeg voor het maken van bruin brood zoals bijne elke 3 dagen.
- brake034
- Expat
Ben erg tevreden met deze machine, natuurlijk alleen geschikt voor de Thaise markt >http://www.lazada.co.th/catalog/?q=HW-3470
Maar je kunt er een flinke bak deeg mee mixen en daar gaat het om, "fit for purpose".
Maar je kunt er een flinke bak deeg mee mixen en daar gaat het om, "fit for purpose".
Marcel
- RuudThai
- Expat
Niet een foodprocessor maar wel een Philips-product heb ik een negatieve ervaring mee.future expat harm schreef:Philips is philips, toch??
Een jaar of 7 (?) geleden was er een aanbieding van Tesco: een Philips dvd-spelertje voor 599 baht.
En wat ik me vaag herinner was de extra aanbieding 2 voor 999 baht.
Kleine vierkante witte apparaatjes met afstandsbediening en alles d'r op en d'r an. Een half jaar garantie.
Ik kocht er 2 want Philips is toch kwaliteit denk je dan, die zullen hun naam niet te grabbel gooien met een inferieur product.
De één ging op de grote tv in de huiskamer, de ander bij de tv van onze dochter.
Het leek wel of er een tijdklok in zat: na precies 1,5 jaar gaven ze tegelijkertijd de geest.
Eindhovense rotzooi, 'made in China' stond op de achterkant....

- brake034
- Expat
Welk Philips product komt nog uit een fabriek die eigendom is van Philips (behalve de medische apparatuur)?
Of koopt Philips misschien een "generiek" product en zet daar zijn eigen merkje op?
En zo ja, wat zijn de kwaliteitseisen van Philips voor dat product ten opzichte van de eisen van de aandeelhouders voor wat betreft winstgevendheid??
Princess of Philips, ze plakken een stickertje met hun naam op een naamloos product uit China, vaak uit dezelfde fabriek.
Of koopt Philips misschien een "generiek" product en zet daar zijn eigen merkje op?
En zo ja, wat zijn de kwaliteitseisen van Philips voor dat product ten opzichte van de eisen van de aandeelhouders voor wat betreft winstgevendheid??
Princess of Philips, ze plakken een stickertje met hun naam op een naamloos product uit China, vaak uit dezelfde fabriek.
Marcel
-
- Volwaardig lid
[quote="Ben"]
Is dit niet met veel prodcucten??
We laaiden jaren geleden bij Unox Oss de soep in unox blik, maar ook het huismerk van edah en ah en noem ze maar op.
Heb tot voor 2 jaar geleden nog cement geladen in Uxheim duitsland, en bestemd voor praxis, gamma en noem maar op.
Zelfde een jaar of 25 geleden Honig in Nijmegen, draaide ook diverse huismerken van verschillende supermarktketens
We laaiden jaren geleden bij Unox Oss de soep in unox blik, maar ook het huismerk van edah en ah en noem ze maar op.
Heb tot voor 2 jaar geleden nog cement geladen in Uxheim duitsland, en bestemd voor praxis, gamma en noem maar op.
Zelfde een jaar of 25 geleden Honig in Nijmegen, draaide ook diverse huismerken van verschillende supermarktketens
- Ben
- Expat
Zo gaat het inderdaad .Adrie schreef:Ben schreef: