stroombeveiliging.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
stroombeveiliging.
Wie gebruikt dat soort apparatuur hier in Thailand ter bescherming van PC.?

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- brake034
- Expat
Re: stroombeveiliging.
Hangt ervan af wat je wil beveiligen? Als je een server hebt draaien met kritische processen waar bij stroomuitval alle date bewaard moet blijven, dan is het zeker aan te raden. Bedrijfsmatig hadden we er twee, met twee servers.
Als het erom gaat je PC veilig af te sluiten in geval van stroomuitval, tsja.... in het ergste geval moet je een briefje overnieuw schrijven of je post op dit forum herhalen.
Ikzelf heb er geen en overweeg ook niet er een aan te schaffen, heb je vaak stoomuitval dan zou ik een kleintje overwegen.
Hier valt de stroom misschien 3-4 keer per jaar even weg.
Vergeet ze niet af en toe te testen! Ook de batterij veroudert en is dus een slijtage deel.....
Als het erom gaat je PC veilig af te sluiten in geval van stroomuitval, tsja.... in het ergste geval moet je een briefje overnieuw schrijven of je post op dit forum herhalen.
Ikzelf heb er geen en overweeg ook niet er een aan te schaffen, heb je vaak stoomuitval dan zou ik een kleintje overwegen.
Hier valt de stroom misschien 3-4 keer per jaar even weg.
Vergeet ze niet af en toe te testen! Ook de batterij veroudert en is dus een slijtage deel.....
Marcel
-
- Expat
Ik heb er al jaren eentje. Als bij mij de stroom uitvalt, kan ik de PC af sluiten of kan ik afmaken waarmee ik bezig ben en dan afsluiten. Je blijft ook internetaansluiting behouden. Maar denk er om dat de accu die er in zit ongeveer maar twee jaar meegaat. Dan moet je hem vernieuwen. Een nieuwe accu kost ongeveer 200 baht.
-
- Volwaardig lid
Ik ook. Op de PC's. Maar hun leeftijd is maar kort, Printen44 zegt 2 jaar, ik heb dat nooit gecontroleerd.
-
- Volwaardig lid
Heb er jaren een gehad in het winkeltje maar nadat deze kapot was en niet meer te repareren volgens het 'mannetje' achterwegen gelaten WANT het was niet echt nodig meer een extra veiligheid volgens zeggen.
Het klopt twee PC waarvan een server achter de balie.
Had pas weer problemen toevallig een 'vreemd' manneke die zich afvroeg waarom er geen beveiliging aanwezig was.?
Zou niet alles maar wel een flink gedeelte voorkomen.
!@#$%^&* wat die vorige betreft knoeiers maar dan wordt je vrouw boos.
Stroom valt hier regelmatig uit door allerlei problemen denk dat ik aan dertig tot veertig keer per jaar moet denken inplaats van drie vier keer.
De twee seconden uitval zijn populair meeste mensen merken het geen eens behalve als je apperatuur heb die dat aangeeft en/of dat je 20 minuten bezig bent om alles weer op te starten.
Het klopt twee PC waarvan een server achter de balie.
Had pas weer problemen toevallig een 'vreemd' manneke die zich afvroeg waarom er geen beveiliging aanwezig was.?
Zou niet alles maar wel een flink gedeelte voorkomen.
!@#$%^&* wat die vorige betreft knoeiers maar dan wordt je vrouw boos.

Stroom valt hier regelmatig uit door allerlei problemen denk dat ik aan dertig tot veertig keer per jaar moet denken inplaats van drie vier keer.
De twee seconden uitval zijn populair meeste mensen merken het geen eens behalve als je apperatuur heb die dat aangeeft en/of dat je 20 minuten bezig bent om alles weer op te starten.
- Jos Flachs
- Expat
Dat is leuk, maar net genoeg om je pc veilig uit te kunnen schakelen. Niet om 2 uur gezellig op door te draaien. Afhankelijk het het model en het aantal aangesloten computers heb je 15 minuten tot 2 uur om door te werken.
Maar als de stroom er uit ligt, ligt je Internet er meestal ook uit.
Ik gebruik de batterij van mijn laptop daarvoor.
Maar als de stroom er uit ligt, ligt je Internet er meestal ook uit.

Ik gebruik de batterij van mijn laptop daarvoor.
- brake034
- Expat
Zakelijk gezien zou ik een UPS aanraden, mede gezien het flink aantal keren stroomuitval, bovendien beschermt een goede UPS tegen piekstroom, das mooi meegenomen. Daarnaast zou ik regelmatig, lees minimaal 1 keer per week, backups draaien.
Volgens de schakeling die wij op de UPSen hadden werden de servers automatisch platgelegd bij stroomuitval en ben stroomherstel weer automatisch opgestart.
Volgens de schakeling die wij op de UPSen hadden werden de servers automatisch platgelegd bij stroomuitval en ben stroomherstel weer automatisch opgestart.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Dingen kosten ook hier aardig wat pegels snap ik inmiddels zit niet veel verschil in met Europa.
Honderd Euro of meer is normaal en hier dus in Baht gerekend.
Denk dat het meer om die piekstroom en de veelfout gaat, het moment waarop de stroom uitvalt en de harddisk aan het draaien is.
Een laatste paar minuten schrijfwerk kwijt zijn gaat het mij niet om.
Compleet formatteren en heb zelfs al eens een harddisk mogen vernieuwen.
Zal 'Made in China' ook zijn nadelen hebben ?
Begint mij iets voor de geest te komen dat moeders vroeger heel vroeger ook bij de TV zoiets had voor de bliksem momenten dat je er hier ook op kan wachten dat de stroom weer eens weg is.
En dat zit er zachtjes weer aan te komen.
Honderd Euro of meer is normaal en hier dus in Baht gerekend.
Denk dat het meer om die piekstroom en de veelfout gaat, het moment waarop de stroom uitvalt en de harddisk aan het draaien is.
Een laatste paar minuten schrijfwerk kwijt zijn gaat het mij niet om.
Compleet formatteren en heb zelfs al eens een harddisk mogen vernieuwen.

Zal 'Made in China' ook zijn nadelen hebben ?
Begint mij iets voor de geest te komen dat moeders vroeger heel vroeger ook bij de TV zoiets had voor de bliksem momenten dat je er hier ook op kan wachten dat de stroom weer eens weg is.
En dat zit er zachtjes weer aan te komen.
- brake034
- Expat
Misschien heeft het het "mannetje" wel wat software: http://www.invadeit.co.th/product/ups/a ... n-p000811/
APC was ook het merk wat ik gebruikte.
APC was ook het merk wat ik gebruikte.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Dat is een mooie prijs Brake.
Die ik vanmorgen aangeboden kreeg was precies twee keer zo duur.
Wel met zes stekker aansluitingen iets wat ik op deze foto niet kan zien wat er voor aansluitingen op zitten.
Minimaal twee zou leuk zijn.
En nee de snelheid waar dit soort dingen mee verkocht wordt is reden genoeg om je naar het IT centrum door te verwijzen.
'Men' is aan het zoeken zal deze link ook even laten zien.
U heurt nog van ons.
Wel met zes stekker aansluitingen iets wat ik op deze foto niet kan zien wat er voor aansluitingen op zitten.
Minimaal twee zou leuk zijn.
En nee de snelheid waar dit soort dingen mee verkocht wordt is reden genoeg om je naar het IT centrum door te verwijzen.
'Men' is aan het zoeken zal deze link ook even laten zien.
U heurt nog van ons.
- brake034
- Expat
Drie zo te zien: http://www.apc.com/resource/include/tec ... BR500CI-AS
Marcel
-
- Expat
- Contacteer:
Ik gebruik er ook een. Niet zozeer voor stroomuitval (heb een laptop), maar wel om te grote pieken te vermijden.
- Jos Flachs
- Expat
Dat is een wat groter model, meer voor bedrijven dan voor particulieren. De eenvoudige uitvoering heeft 2 stekker aanslutingen. Niets weerhoudt je om zo'n kleintje te kopen en er een stekkerdoos op aan te sluiten. Werkt prima (ook als power surge), maar de maximale tijd op batterij wordt natuurlijk verdeeld over alle apparaten.Hua Thale schreef:Dat is een mooie prijs Brake.
IT spul voor huis gebruik is meestal redelijk betaalbaar, maar zodra het gericht is op de zakelijke markt betaal je fors meer.
-
- Volwaardig lid
Kun je een overspanningsbeveiliging niet goedkoper installeren aan de groepenkast waar de leiding binnenkomt? Dan heeft het hele huis er wat aan.