controlle schiphol, flink betalen voor ketting!!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid

controlle schiphol, flink betalen voor ketting!!

#1 Bericht door gerrit11 » donderdag 05 maart 2015, 23:47

Me ( mijn vrouw) vrouwtje had een vriendin gevraagd haar (mijn vrouwtje der ) gouden ketting in te ruilen voor een grotere in thailand, nou bleek dat vrouwtje te zijn aangehouden op schiphol.
ze had die ketting om der nek hangen en der hele tas en koffer werd doorgespit, vonden ze blijkbaar een bonnetje. (bonnetje = nota) (vrouwtje = vriendin van mijn vrouwtje)
ze wilde niet geloven dat dat ding gebruikt was en van haar zelf.
nu heeft ze bericht gekregen om een een boete of belasting erover te betalen!!
ze hadden dat ding ook 2 x hoger ingeschat als wat ie nu nieuw zou zijn, kan dat allemaal zo maar?

kan je er niet onderuit komen?
ik heb eigelijk weinig trek om dat ding 2 x te gaan betalen...(2x betalen, prijs aanschaf enkele jaren terug + boete nu)
couchai mai? ;)
Laatst gewijzigd door gerrit11 op vrijdag 06 maart 2015, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: controlle schiphol, flink betalen voor ketting!!

#2 Bericht door Gardensafari » vrijdag 06 maart 2015, 00:00

Het zal aan mij liggen, maar ik snap er niks van.
Jouw vrouw neemt een ketting van een vriendin mee naar Thailand om die om te ruilen voor een grotere.
Kortom ze verlaat Nederland.
En wordt dan gecontroleerd?
Of wordt ze gecontroleerd terugkomend uit Thailand?
Welk bonnetje hebben ze gevonden? Wat staat daar op?
Met dit bericht kan ik voorlopig niks, voordat je meer duidelijkheid verschaft.
En hoezo: "Ik heb geen zin dat ding twee keer te betalen?"
Je hebt dat ding toch helemaal niet betaald?
Het was het ding van de vriendin van je vrouw.
Of hou jij er twee vrouwen op na....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » vrijdag 06 maart 2015, 00:13

Met dit verhaal zonder info kun je helemaal niks.

De vrijstelling voor reizigersbagage is 430 euro dus dat is een pittig kettinkje. En neem je meer mee dan 430 euro dan moet je betalen, zo zijn de regels nu eenmaal en dat hadden jullie vooraf (hier) kunnen vragen.

En waarom hang je zoiets om je nek? Dat is vragen om problemen.

Als je wilt rommelen met de regels: een bonnetje voor aanbetaling, een bonnetje voor de rest en er eentje weggooien. Al weet men op Schiphol zo'n ding echt wel op marktwaarde IN NEDERLAND te schatten.

Dit lijkt erg op eigen schuld dikke bult. Heel jammer. Nu gaat het geld kosten of je bent het kettinkje kwijt.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door gerrit11 » vrijdag 06 maart 2015, 00:22

wat staat er, mijn vrouw had een vriendin gevraagd, dus een vriendin is in thailand geweest en op de terugweg in nl gecontroleerd bij douane.

en kettinkje raak ik niet kwijt, die is al hier.
alleen kreeg dat vrouwtje bericht van de douane betreft een heffing over dat ding. Dacht dat je dat altijd gelijk moest betalen bij controle??

en waarom om je nek hangen,, ja nieuw in je handbagage stoppen, dan betaal je op zeker.
ze heeft dus geen nieuwe gekocht, alleen der oude laten inruilen daar op een langere.

dit land is gewoon verrot..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 06 maart 2015, 00:27

'...dit land is gewoon verrot...'

Een reden temeer om naar Thailand te komen en te blijven. Hier is geen 'verrot' en geen corruptie en geen wetten en regels en gaat alles van een leien dakje. Dus welkom hier. :giggle2:

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door gerrit11 » vrijdag 06 maart 2015, 00:35

prajak schreef:'...dit land is gewoon verrot...'

Een reden temeer om naar Thailand te komen en te blijven. Hier is geen 'verrot' en geen corruptie en geen wetten en regels en gaat alles van een leien dakje. Dus welkom hier. :giggle2:
ik ben voorlopig nog niet gepensioneerd dus verhuizen zit er voor mij nog niet in.
Ik heb er nooit problemen gehad en corruptie vind ik prima.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Hua Thale » vrijdag 06 maart 2015, 01:09

gerrit lees deze eens

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... reizigers/

430 euro belasting vrij.
Omruilen bestaat trouwens niet voor deze heren als excuus.

Wil de boel niet opstoken maar heb jij die heffing van de douane gezien en als zodanig herkend dat het om een ketting[je] ging die deze dame gehad heeft. ?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door nbreeker » vrijdag 06 maart 2015, 03:09

gerrit11 schreef:
prajak schreef:'...dit land is gewoon verrot...'

ik ben voorlopig nog niet gepensioneerd dus verhuizen zit er voor mij nog niet in.
Ik heb er nooit problemen gehad en corruptie vind ik prima.
Ja corruptie vind je prima nu je weet niet waar je het overhebt.Corruptie raakt ons allemaal dus jou ook als je hier ooit komt wonen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Rens » vrijdag 06 maart 2015, 03:48

Slechte voorbereiding van het importeren van waardevolle of over de vrije som komende zaken. Omgeruild? zonder aan te kunnen tonen dat de oude ketting ( dus de waarde daarvan) ge-exporteert is en dan het land verrot noemen, zo lust ik er ook nog wel een paar. Van te voren even op/uitzoeken had dit kunnen voorkomen.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Adrie » vrijdag 06 maart 2015, 04:35

Goudprijs Thailand 18450 bath voor 1 bath goud.

Zal toch wel minimaal een ketting van 2 bath goud zijn, dus dan zit je al aan een waarde van 1000 euro en dus ver boven de vrijstelling.

Ik heb er zelf al jaren eentje en nog gekocht voor 8000 per bath goud met een hanger van een half bath,en mocht ik eens een keer die ketting inruilen wat hier dus heel gewoon is maar iets minder dan aankoop prijs dan heb ik het volgende advies gekregen>

Voor je terug gaat gooi je die ketting regelmatig een keer in het zand zodat hij vies word en spoel hem af met water, en wanneer je naar huis gaat hang de ketting indien mogelijk om de nek en uit het zicht.

Heb zelf een keer controlle gehad met een ketting van 2 bath goud en die meneer vertelde me toen ik zei dat die ketting al meerdere malen mee op en neer was geweest dat hij dat ook wel kon zien aan het vuil wat erop zat.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door driver » vrijdag 06 maart 2015, 06:31

Als er geen bonnetje was gevonden was er m.i ook geen probleem geweest.
Suk heeft vorig jaar ook een ketting in Thailand omgeruild voor een nieuwe maar bij terugkomst hier gaat er echt niemand vragen hoe ze aan die ketting komt en zowel...Die had ze al toen ze uit Nederland vertrok dus aan de douane om dan te bewijzen dat het niet zo is.
En of er nu een honderd of duizend euro ketting om haar nek hangt , Geen bon, Thais goud, Thaise vrouw en een zgan ketting dan nog moet er door de douane maar bewezen worden dat de ketting tijdens deze reis is gekocht .

Misschien leest er wel douane mee dus reageer even aub dit in het kader van iedereen gooit alles open en bloot op internet tegenwoordig ;)

gr driver

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Hua Thale » vrijdag 06 maart 2015, 08:15

Misschien trok het een beetje de aandacht.
Doet mij weer denken aan de A team met uiteraard

Afbeelding.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door elst99 » vrijdag 06 maart 2015, 09:07

Weet het niet, maar het klinkt me onwaarschijnlijk! Je geeft een 'vriendin' geen dure gouden ketting mee om hem om te ruilen voor een grotere, dat doe je zelf, lijkt me! Het risico van verlies of nog erger het gestolen worden, daar belast je een ander niet mee.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door gerrit11 » vrijdag 06 maart 2015, 11:52

die vrouw of vriendin is een oudere dame die met haar dochter naar thailand is geweest, een thaise.
Ik weet niet maar wij vertrouwen onze vrienden zoiets wel toe.
Wij gaan zelf pas met de grote schoolvakantie weer terug naar ons huisje, en mijn lieve vrouwtje kon geen 4 maand wachten om dat ding zelf om te ruilen wat me nu misschien geld gaat kosten..

afijn, dus nu week later kreeg ze een brief waarin staat dat ze 225,- binnen 10 dagen moet betalen, beroep is iig mogelijk. Douane rechten op industrie, 23,- btw, 201,- :giggle: :giggle: das nl he,

Een andere vrouw die voor haar stond kon gelijk betalen daar, deze dame/vriendin mocht doorlopen, alles zou goedkomen.
ze mocht nog wel even een afstandsverklaring tekenen?
rare is dat ze nergens afstand van heeft gedaan?
Zoals de meeste weten is dat er toch nog veel thaise in nl zijn die de taal niet machtig zijn en dat was met deze mevrouw ook zo, dus mevrouw kon iets ondertekenen en alles zou goed zijn,, nou niet dus.

ik ga iig een bezwaarschrift schrijven en ff een uurtje rondbellen met de douane.

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » vrijdag 06 maart 2015, 13:17

Ik zou het in elk geval checken.

Het BTW tarief komt volgens het taric nummer op de site gebruikstarief douane op 21 %
en invoer belasting 4 %

Vraag in elk geval onder welke taric code de ketting valt?
Houd er rekening mee binnen 10 dagen bezwaar aan te tekenen .

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”