Kenteken achterhalen in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jacob2801
komt net kijken
komt net kijken

Kenteken achterhalen in Thailand

#1 Bericht door Jacob2801 » dinsdag 03 maart 2015, 15:49

Kan iemand mij vertellen hoe je achter de naam en adres van een kenteken komt. Kortom hoe je een kenteken kunt achterhalen .

groetjes Jacob

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kenteken achterhalen in Thailand

#2 Bericht door prajak » dinsdag 03 maart 2015, 15:58

Ik neem aan dat je een (vracht)auto of brommer bedoelt en geen tuktuk of landbouwvoertuig.

De politie heeft toegang tot die registers. Als er iets gebeurd is dat niet mag zoals doorrijden na een ongeval moet je aangifte doen en gaat men achter dat nummer aan. Of niet..... Mogelijk zul je iemand moeten stimuleren.

Wil je het voor civiele doeleinden dan zou ik een advocaat raadplegen. Op verhaal in een civiele zaak zou ik niet te snel rekenen.

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » woensdag 04 maart 2015, 02:38

In een civiele zaak zal de politie niet ongenegen zijn om (op de achtergrond) toezicht te houden hoe e.e.a. afloopt.Dan hoeven zij geen administratief en/of rechtszaak te ondersteunen.
Ik heb deze ervaring persoonlijk,waarbij ik wel moet zeggen dat het om een ernstige zaak ging( dood rijden schoonvader door een minderjarige zoon van de plaatselijke herenboer).

Zaak wel gewonnen ;)
Lees: cash geld voor de familie I.p.v. Gevangenis voor de zoon.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Jacob2801
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Jacob2801 » woensdag 04 maart 2015, 17:40

Hoe kom ik in contact dan met lokale politie om een kenteken te achterhalen

RuudThai
Expat
Expat

#5 Bericht door RuudThai » woensdag 04 maart 2015, 18:01

Jacob2801 schreef:Hoe kom ik in contact dan met lokale politie om een kenteken te achterhalen
Wat denk je van een uitstapje naar het lokale politiebureau? :giggle:

Jacob2801
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Jacob2801 » woensdag 04 maart 2015, 18:45

gaat moeilijk als je in nederland woont.

hanshu

#7 Bericht door hanshu » woensdag 04 maart 2015, 18:56

Jacob2801 schreef:gaat moeilijk als je in nederland woont.
Moet je dan ook wel even bijvermelden dan (?)

Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Rens » woensdag 04 maart 2015, 19:41

Zoek eens naar een privé detective in Thailand, die kan dat voor je uitzoeken en ook meteen beoordelen of je vraag wel legitiem is, je vraagt om info om ergens aan mee te werken en niemand weet waarom. Wie weet wat je van plan bent.
En indien je denkt dat ze ontrouw is, dan zal dat wel zo zijn. Prettige dag verder.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » woensdag 04 maart 2015, 23:58

Ontrouw? Dat kwam niet in me op, eerlijk gezegd. Ik dacht meer aan een aanrijding.

Maar als je dit vanuit NL wilt regelen rest alleen een detective. Nou, ga er maar aanstaan. En verder: wat zegt een kenteken? Je komt zo bij de eigenaar maar dat kan ook een verhuurbedrijf zijn, pa, ma, familie, collega etc.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Duncan » donderdag 05 maart 2015, 01:15

Je vertelt wel erg weinig.
Ken je via Thaise connecties/vrienden geen agent? Die kan dat zo voor je regelen...

Jacob2801
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door Jacob2801 » donderdag 05 maart 2015, 09:42

Jullie hebben gelijk ik verstrek wel heel summiere info.
Ik heb een noorse vriendin die nu 68 jaar oud is. Zij is gescheiden van haar man 10 jaar geleden .
Hij sloeg haar en was ontrouw. Ze heeft geen contact meer met haar kinderen omdat die haar relatie met mij niet goedkeuren . Haar zoon woont al tijdje in Thailand en wil geen contact meer. Zijn moeder is erg ziek op het moment en ik weet niet of ze er bovenop komt. Wil hem toch laten weten dat zijn moeder heel ziek is. Heb totaal geen gegevens . Het enigste wat ik weet dat hijcontact heeft met zijn vader die hem met veel geld ondersteund. Bij toeval ben ik aan de weet gekomen dat hij kort geleden een nieuwe auto heeft gekocht,( en heb daar een foto van met het kenteken erop) waarschijnelijk op naam van zijn vrouw (Thaise) want buitenlanders kunnen die volgens mij niet op hun naam hebben. Hij woont in Phatom Nakhom vlakbij bangkok maar weet geen adres telefoon of iets. Wil via kenteken zien of ik achter zijn adres kan komen en hem een brief schrijven .
Is allemaal erg ingewikkeld , maar heb al van alles geprobeerd . Via ambassade , via google maar helaas

Groetjes Jacob

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » donderdag 05 maart 2015, 10:07

Jij woont met jouw partner in NL begrijp ik. Haar zoon woont in Nakhon Pathom en heeft een auto, al dan niet op zijn naam (kan wel hoor...) en je wilt achter zijn adres komen.

Wel, waar staat hij geregistreerd. Zeker op de Immigration te Nakhon Pathom als die een eigen Immigration heeft. Daar is achter te komen.

Maar zullen ze jou dit info geven? Nou, JOU niet. Dat moet via een achterdeurtje en achterdeurtjes kosten geld in dit land. Je zit te ver weg om dat even te regelen.

Is er niet een Noors forum over Thailand of Z-O-Azie? Daar is naar te zoeken door jouw vrouw want die beheerst de taal.

Je zou een oproep kunnen doen in het mainboard thaivisa.com in de Engelse taal. Daar zul je gericht en met omschrijving moeten zoeken naar meneer .... in de regio N.P. Dus vertellen wat er aan de hand is. Ik weet uit het samenstellen van het belastingdossier postactieven dat er Noren actief zijn op Thaivisa.com.

Als tenslotte de ambassade niet wil helpen, privacy, zou je nog kunnen zoeken naar een lokaal forum uit de regio N.P. Er bestaan immer ook forums over Udon Thani en andere plaatsen.

Tenslotte: Het is de wens van de kinderen geen contact meer te willen met hun ma. Ik begrijp dat je jouw vrouw wilt helpen haar kinderen te vinden maar als die de deur dichtgooien is het jammer maar waar.

Succes.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Duncan » donderdag 05 maart 2015, 14:40

Vervelende situatie.
Even een wellicht hele domme vraag, maar heb je de naam van die zoon al door Facebook gehaald?
Als het Snorre Ulfhednar is met een Thaise vlag achter zijn naam woonachtig in NP is de kans vrij groot dat je beet hebt... En anders contact je gewoon een andere Noor in TH uit die buurt. Wellicht dat die wat weet of je verder kan helpen ;)

En in NP kan ik vanaf hier niets voor je betekenen. Wij zitten - als ik daar ben - te ver in het Noorden...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » donderdag 05 maart 2015, 15:32

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door pong » woensdag 11 maart 2015, 09:31

Alle kentekens zijn apart per chiangwat=provincie. Er kunnen dus in principe wel 77 dezelfde kentekens zijn op 77 auto's. Bvb kok-koh-1234. Wat dus ook inhoudt dat je zonder de chiangwat te kennen (en dat hoeft niet perse die te zijn van waar een ongeluk plaatsvond) er niet achter komt. En dat het dus per ch.wat bij het land-office wordt bijgehouden.
Hier in BKK zijn ze al door alle letters heen en komen er nu cijfers ook voor-1-2-3.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”