Thaise zakenman biedt één miljard euro op AC Milan

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Thaise zakenman biedt één miljard euro op AC Milan

#1 Bericht door Hua Thale » maandag 16 februari 2015, 14:49

In navolging van Internazionale valt mogelijk ook stadgenoot AC Milan in Aziatische handen.
Bee Thaechaubol heeft een bod van één miljard euro neergelegd bij Silvo Berlusconi, de eigenaar van de Italiaanse club.
Dit bevestigt de zakenman in de Bangkok Post.

Bron http://www.nu.nl/sport/3993849/thaise-z ... milan.html
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

brake034
Expat
Expat

Re: Thaise zakenman biedt één miljard euro op AC Milan

#2 Bericht door brake034 » maandag 16 februari 2015, 14:56

Wie is deze Thaise meneer? Foto hier: http://www.cgd.co.th/company_board.html
Geld verdiend in vastgoed, hotels en zo.
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Henk Korat » maandag 16 februari 2015, 15:22

Ik vermoed, dat Silvio geïnteresseerd dit bod zal bestuderen, want zijn ondernemingen draaien niet meer zo goed. Hij heeft recent delen moeten afstoten, om de lopende behoefte aan liquide middelen te dekken. Kan leuk worden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

RuudThai
Expat
Expat

#4 Bericht door RuudThai » maandag 16 februari 2015, 16:33

Ach, het is natuurlijk altijd leuker als je toch zoveel losse duiten hebt en niet weet wat je ermee aan moet die te steken in je hobby i.p.v. een financiële injectie in de economie van je land waar mogelijk tienduizenden mensen wat aan hebben :evil: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 16 februari 2015, 17:18

RuudThai, ik vroeg me destijds al af bij de voetbalinvestering van Thaksin, wat ziet men in 'benen'. Of beter, wat ziet een man in 'mannenbenen'? Ik snap dat niet.

Ik zie namelijk helemaal niks in mannenbenen :giggle:

Harige spierbundels vaak met tattoes die uitgelopen zijn. Benen die van tijd tot tijd pijn doen want voetballers schoppen elkaar in het veld verrot en dan mag de club dat opknappen en koesteren. Harige poten die per WEEK 100.000 euro en meer per poot verdienen, nee: krijgen, en zich dan opstellen als peuters als de scheidsrechter, die per week 1.000 euro krijgt, bruto ook nog, hen een gekleurd kaartje voor de neus houdt.

Voetbalbenen die er niet voor schuwen elkaar voor het bakkes te timmeren en zich in kroegen en in snelle auto's te misdragen. Nou, voor die voetbalbenen blijken dikke jongens uit de zakenwereld te vallen en die willen daar grof geld voor dokken. Been-o-fielen, toch?

Ik vind het een ballon. Een ballon voor publiciteit. Want het kan op de korte termijn gewoon geen rendement geven.

Je koopt een meerderheidsbelang in een voetbalclub en wat doe je dan, gewoon even freewheelen....,

- je betaalt voor de miljoenenschuld bij de grootbanken
- je betaalt voor een stadion dat moet worden opgeknapt
- je betaalt voor grootmoelen van voetballers en de nog beter gebekte managers
- je betaalt voor supporterstuig
- je blijft betalen want men wil steeds meer nieuwe benen
- je betaalt want de bestaande benen slijten of worden gebroken spillebenen.

Ik spreek uit ervaring.

Ik ben jarenlang voor 51 procent eigenaar geweest van Poldergirls Senioren 5 te Luttikhuizen. Ik heb dat vanwege de emigratie verkocht en hoefde niks bij te betalen gelukkig.

Senioren 5 waren dames op de bevallige leeftijd tussen 45 en 55 jaar met knotsknieën en ballonkuiten, er liep ook een modelletje Neanderthaler tussen die des zondags voorging in de Dienst, maar ik was vaste gast op hun wedstrijden want die dames deden iets wat ik bij alle profclubs mis.

Zij voetbalden zonder kapsones. En daar keek ik graag naar. Dat was me een grijpstuiver waard. :giggle:

( Bedtijd nu; morgen heel vroeg weer op want junior moet naar school. Ook zonder kapsones. )

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Henk Korat » maandag 16 februari 2015, 17:41

RuudThai schreef:Ach, het is natuurlijk altijd leuker als je toch zoveel losse duiten hebt en niet weet wat je ermee aan moet die te steken in je hobby i.p.v. een financiële injectie in de economie van je land waar mogelijk tienduizenden mensen wat aan hebben :evil: .
Ruud, Bee en zijn familie hebben al heel wat potjes op het vuur in Thailand. Zij dragen bij aan de economie in Thailand. Het hebben van een voetbalclub - en ik houd helemaal niet van voetballen - heeft alles te maken met de inkomsten uit rechten en merchandising. Kijk eens wat het clubje van Robbie van Persie opbrengt aan reclame inkomsten. Van die inkomsten kunnen er betere spelers gekocht worden en weer hogere rechteninkomsten worden gegenereerd.

Silvio Berlusconi zal een afweging moeten maken of het gemis aan deze rechten inkomsten opweegt tegen de liquiditeitsverbetering, die kan worden bereikt met de verkoop. Voor hem een moeilijke keus.

Je kan er misschien ook op wachten dat, na een overname van Bee, plotseling de shirts van AC Milan worden bedrukt met Chang, Singha, Leo of CP logo. Het zou zomaar kunnen gebeuren.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door driver » maandag 16 februari 2015, 17:43

Henk Korat schreef:
RuudThai schreef:Ach, het is natuurlijk altijd leuker als je toch zoveel losse duiten hebt en niet weet wat je ermee aan moet die te steken in je hobby i.p.v. een financiële injectie in de economie van je land waar mogelijk tienduizenden mensen wat aan hebben :evil: .
Ruud, Bee en zijn familie hebben al heel wat potjes op het vuur in Thailand. Zij dragen bij aan de economie in Thailand. Het hebben van een voetbalclub - en ik houd helemaal niet van voetballen - heeft alles te maken met de inkomsten uit rechten en merchandising. Kijk eens wat het clubje van Robbie van Persie opbrengt aan reclame inkomsten. Van die inkomsten kunnen er betere spelers gekocht worden en weer hogere rechteninkomsten worden gegenereerd.

Silvio Berlusconi zal een afweging moeten maken of het gemis aan deze rechten inkomsten opweegt tegen de liquiditeitsverbetering, die kan worden bereikt met de verkoop. Voor hem een moeilijke keus.

Je kan er misschien ook op wachten dat, na een overname van Bee, plotseling de shirts van AC Milan worden bedrukt met Chang, Singha, Leo of CP logo. Het zou zomaar kunnen gebeuren.
Doe maar Chang dan ...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » dinsdag 17 februari 2015, 00:38

Het is niet alles goud wat er blinkt...

http://www.scholieren.com/werkstuk/29776

... al is het stuk wat gedateerd.

Het zal net als in de Nederlandse voetbaldivisies zijn: de toppers hebben geld, de staartclubs zitten in de misère. En ga daar dan de aandelen maar van kopen.

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » dinsdag 17 februari 2015, 00:46

Ben
Expat
Expat

#10 Bericht door Ben » dinsdag 17 februari 2015, 00:54

Zonder hem zouden er in het Noorden veel in de kou zitten .om maar te zwijgen van het aantal mensen voor wie al een baan is gecreeerd .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Hua Thale » dinsdag 17 februari 2015, 01:20

Niet vaak maar regelmatig kan ik de Heer Ruud den Thai even gelijk geven.
Het nieuws her en der volgend zie ik dat de Tesco Lotus in Thailand door het Engelse moederbedrijf graag verkocht wil worden.
Hier moet toch een kans liggen voor deze man wat dan ook nog redelijk in zijn branche blijft liggen ontroerend goed.
Ietsje meer geld vermoed ik wel maar och je moet een weloverwogen gokje nemen af en toe, ligt het in jou mogelijkheden Bontje. ;)
Kans dat er vele duizenden Thaise mensen een baan blijven houden en voor de nodige PR is ruim aanwezig.
Et cetera et cetera.
Vakkundige toelichting zou wel door enkele ex middenstanders leden verder uitgewerkt kunnen worden alhier of daar.

Foebal vreemde hobby maar het maakt vele mensen gelukkig van de man van de straat tot de zakenman die het uiteraard wat meer om een ander spel te doen is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » dinsdag 17 februari 2015, 01:35

Mogelijk een beetje off topic, Hua, maar de geruchten die de ronde deden over aanpassing van het vennootschapsrecht in Thailand zal de lust tot investeren in Thailand door buitenlandse bedrijven geen goed hebben gedaan.

Misschien wil de eigenaar van Tesco er daarom wel vanaf. En waarom verkocht Appie Heijn haar deelneming hier?

Die geruchten zijn ontzenuwd dan wel zijn de plannen van de plank gehaald maar is eenmaal de nationalistische geest uit de fles in dit land dan kan er best wel eens geen maat meer zijn.

'Na ons de zondvloed' is een kreet die nationalisten wel eens willen laten vallen en dan interesseert werkgelegenheid voor de midden- en onderlaag ze geen moer net als in dit land niemand enige interesse toont voor de onderste laag.

Zakendoen in dit land zit vol voetangels en klemmen. Zaken doe je in een land met een politiek stabiel klimaat. En ik denk dat Thailand daar nog ver van weg is......

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Hua Thale » dinsdag 17 februari 2015, 03:03

Ze zullen het jou niet vertellen wat de reden is vermoed ik.
Het gaat slecht :?:
Ik laat de mogelijkheden over het waarom in uitleg graag aan de meerdere [inter]nationale ondernemers en de heren van de geldverstrekking.
Politiek stabiel is een leuke opsteker voor 'De zakenman' maar geen 'must' het zal meer om de visie over de toekomst gaan.
We wachten het af [Met het nieuwe onderwerp :Whistle: ]
Trouwens volledig off topic.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » dinsdag 17 februari 2015, 06:20

RuudThai
Expat
Expat

#15 Bericht door RuudThai » dinsdag 17 februari 2015, 06:35

Ben schreef:
Zonder hem zouden er in het Noorden veel in de kou zitten .om maar te zwijgen van het aantal mensen voor wie al een baan is gecreeerd .
Nou, dan kan-ie met dat miljard wat toch al los in z'n kontzak zit in het Noordoosten wat banen creëren en nog meer winst maken want het minimumloon wordt hier nog nauwelijks betaald.... :( .

Of als hij het in het voetbal wil houden dan koopt hij gewoon de hele Thaise eredivisie op (ben je met 100 miljoen wel klaar mee denk ik :lol: ) en gaat dat eens hervormen met goede jeugdopleidingen zodat het zich over een aantal jaren uitbetaalt in de vorm van het zich kwalificeren voor het WK! :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”