December.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

December.

#1 Bericht door nbreeker » maandag 01 december 2014, 00:44

De Maand December.


De maand decmber is weer in het land,en het eerste kinderfeest wat om de hoek komt kijken is 5 december de verjaardag van Sint Nicolaas die inplaats van kado’s te ontvangen kado’s weg geeft aan de kinderen en menig kinderhart sneller doet laat kloppen als er op 5 December hard door de buurman op de deur gebonst wordt en de kinderen zingen van “kom maar binnen met je knecht” en als de buitendeur open gaat staat er een grote doos met allerlei kadootjes voor iedereen al op naam gesteld.
Nadat iedereen z’n kadootjes heeft uitgepakt en er chocolade melk met een stuk speculaas erbij wordt geserveerd is het tjd voor de kleintjes om naar bed te gaan en te dromen van hun nieuwe speelgoed.En kunnen Pa en Moe nog even met de trein spelen die Jantje van Sinterklaas heeft gekregen.
Iedereen weet dat Sinterklaas niet bestaat maar het is een leuk kinderfeest wat al eeuwen gespeeld wordt,het is alleen jammer dat naar Holland geemigreerde emigranten het nu in een politiek spel betrekken door omdat Zwarte Piet zwart is het Sinterklaas feest nu rachistisch te noemen,waar bemoeien ze zich mee het is iets voor de kinderen en niet voor volwassenen die mogen alleen de kado’s betalen,en van dat kinderfeest moeten ze afblijven.

Dan komt het volgende feest om de hoek kijken Kerstmis,met het kinderke Jezus wat Maria heeft gebaard nadat ze door een windvlaag bevrucht was,een onbevlekte ontvangenis wordt dat genoemd.Als er nu ergens in de wereld een vrouw opstaat die beweerd door de wind zwanger geraakt te zijn dan wordt ze opgeborgen omdat ze ze niet allemaal op een rijtje heeft.
Maar de Paus staat dat ieder jaar weer te verkondigen en uit z’n duim te zuigen terwijl hij drommels goed weet dat hij staat te jokken,als Maria niet zwanger is geraakt van haar man David dan is ze gewoon vreemd gegaan niks meer en niks minder,maar ja dat kan de paus niet vertellen dus jokt hij er maar wat op los ieder jaar weer.

En precies als de bijbel die door mensen is geschreven en niet door onze lieve heer,en we hebben er nog twee ook een oude en een nieuwe nu ik maar dat zal wel persoonlijk zijn geloof van beide niks.Ja vertelde mij een gelovig iemand dat deden ze in opdracht van onze lieve heer,nu heb ik niets tegen onze lieve heer maar ik vraag me wel eens af,als die lieve heer echt zou betaan zou hij dan die afgrijselijke dingen die er vandaag de dag en in het verleden hebben plaats gevonden laten gebeuren,ik betwijfel het.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: December.

#2 Bericht door prajak » maandag 01 december 2014, 01:11

Dat is de 'erfzonde', Nick, en die zit in onze genen.

En dat hebben we omdat een vrouw, natuurlijk een vrouw :giggle2: dat komt daar vandaan, op verboden appelen zat te kauwen en ons daardoor slechte genen heeft bezorgd.

En het was een gekleurde vrouw want de eerste mensen waren van een donkere huidskleur. Ik weet niet of je de 'Reis van de Beagle' hebt gevolgd, een paar jaar terug, het nareizen van de grote reis van Darwin, maar daarin kwam naar voren dat ook wij 'witneuzen' nog genen hebben van de donkere oermens.

De pietermanknecht discussie is voor mij afgesloten, de sint en de kerstman bestaan beiden alleen voor de handel en op de vrouw die mij slechte genen heeft bezorgd neem ik tussen kerst en nieuwjaar wraak. Ik ga niet alleen oliebollen bakken maar dit jaar ook appelbeignets. Zij een appel, ik een appel.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: December.

#3 Bericht door bontje » maandag 01 december 2014, 02:52

En ik maar denken dat Maria met Josef samen leefde in plaats van met David

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Feestdagen en zo

#4 Bericht door Hua Thale » maandag 01 december 2014, 03:44

Misschien dat je op deze dagen nog even je algemene en persoonlijke visie kan geven.

De algemeen erkende feestdagen in Nederland zijn aangewezen in de Algemene termijnenwet en andere wetten. Het zijn vrijwel allemaal christelijke feestdagen:

Nieuwjaarsdag - 1 januari
Goede Vrijdag - kruisiging van Jezus (geen algemeen erkende feestdag maar vaak gelijkgesteld)
Eerste en tweede Paasdag
Dag van de Arbeid - 1 mei (alleen BES-eilanden)
Hemelvaartsdag - 39 dagen na Pasen
Eerste Pinksterdag (Pinksterzondag) - 49 dagen na Pasen
Tweede Pinksterdag (Pinkstermaandag) - 50 dagen na Pasen (alleen Europees Nederland)

Dia di Himno y Bandera - 6 september (alleen Bonaire)
Statia Day - 16 november (alleen Sint Eustatius)
Saba Day - eerste vrijdag van december (alleen Saba)

Eerste en tweede Kerstdag - 25 en 26 december


Verder kent Nederland nog een aantal feestdagen die niet door iedereen in acht worden genomen, en die niet wettelijk erkend zijn:

14 februari - Valentijnsdag
Variabel - Carnaval
3e donderdag van april - Secretaressedag
1 mei - Dag van de Arbeid (Europees Nederland)
2e zondag van mei - Moederdag
3e zondag van juni - Vaderdag
3e dinsdag van september - Prinsjesdag
4 oktober - Dierendag
11 november - Sint Maarten
5 december - Sinterklaas
15 december - Koninkrijksdag en Naturalisatiedag


Daarnaast zijn er nog lokale feestdagen, waarbij vaak alleen in de plaats of regio een vrije dag geldt. (Deze lijst is nog niet compleet).

28 augustus - Gronings Ontzet (in Groningen)
1e maandag van September - Elster Paardenmarkt (in de gemeente Overbetuwe)
3 oktober - Leids Ontzet (in Leiden)
8 oktober - Alkmaars Ontzet ( in Alkmaar )
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Feestdagen en zo

#5 Bericht door stevenl » maandag 01 december 2014, 04:38

Hua Thale schreef:Misschien dat je op deze dagen nog even je algemene en persoonlijke visie kan geven.

De algemeen erkende feestdagen in Nederland zijn aangewezen in de Algemene termijnenwet en andere wetten. Het zijn vrijwel allemaal christelijke feestdagen:

Nieuwjaarsdag - 1 januari
Goede Vrijdag - kruisiging van Jezus (geen algemeen erkende feestdag maar vaak gelijkgesteld)
Eerste en tweede Paasdag
Dag van de Arbeid - 1 mei (alleen BES-eilanden)
Hemelvaartsdag - 39 dagen na Pasen
Eerste Pinksterdag (Pinksterzondag) - 49 dagen na Pasen
Tweede Pinksterdag (Pinkstermaandag) - 50 dagen na Pasen (alleen Europees Nederland)

Dia di Himno y Bandera - 6 september (alleen Bonaire)
Statia Day - 16 november (alleen Sint Eustatius)
Saba Day - eerste vrijdag van december (alleen Saba)

Eerste en tweede Kerstdag - 25 en 26 december


Verder kent Nederland nog een aantal feestdagen die niet door iedereen in acht worden genomen, en die niet wettelijk erkend zijn:

14 februari - Valentijnsdag
Variabel - Carnaval
3e donderdag van april - Secretaressedag
1 mei - Dag van de Arbeid (Europees Nederland)
2e zondag van mei - Moederdag
3e zondag van juni - Vaderdag
3e dinsdag van september - Prinsjesdag
4 oktober - Dierendag
11 november - Sint Maarten
5 december - Sinterklaas
15 december - Koninkrijksdag en Naturalisatiedag


Daarnaast zijn er nog lokale feestdagen, waarbij vaak alleen in de plaats of regio een vrije dag geldt. (Deze lijst is nog niet compleet).

28 augustus - Gronings Ontzet (in Groningen)
1e maandag van September - Elster Paardenmarkt (in de gemeente Overbetuwe)
3 oktober - Leids Ontzet (in Leiden)
8 oktober - Alkmaars Ontzet ( in Alkmaar )
11 November is in Noord Nederland Sint Maarten, maar in het zuiden het begin van Carnaval met het 11 11 bal.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Feestdagen en zo

#6 Bericht door Hua Thale » maandag 01 december 2014, 04:46

En is Sint Maarten ook een soort Sinterklaas of gaat heel Noord Nederland dan op Vakantie naar Sint Maarten Steven vanwege de carnaval in het Zuiden.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Feestdagen en zo

#7 Bericht door stevenl » maandag 01 december 2014, 04:50

Hua Thale schreef:En is Sint Maarten ook een soort Sinterklaas of gaat heel Noord Nederland dan op Vakantie naar Sint Maarten Steven vanwege de carnaval in het Zuiden.
Sorry, dit is onbegrijpelijk.

Eerste carnavalsdag trouwens is 7 weken voor de 1e paasdag.
Laatst gewijzigd door stevenl op maandag 01 december 2014, 04:53, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: December.

#8 Bericht door prajak » maandag 01 december 2014, 04:51

Dat is op heden, Hua Thale.

Wij zullen het mogelijk niet meer meemaken maar ooit zijn begin en eind van de ramadan ook algemeen erkende feestdagen en waarom dan de Hindoe- en Boeddha- en joodse gemeenschap niet gelijk meenemen?

Wanneer er dan wel gewerkt wordt? Tja, er tussendoor fietsen dan maar. Voor mij had het niet uitgemaakt, ik ben van de generatie die 7 dagen per week werkte.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: December.

#9 Bericht door Hua Thale » maandag 01 december 2014, 05:11

Het zelfde als Thailand dan maar Prajak.
Open en dicht naar gelang je eigen inzicht.
Openingstijden bij een van de buren in de winkelstraat van 5 tot 9 uur in den ochtend open ,ochtend gesloten van 9 tot 12 uur, open van 12 tot 23 uur gesloten van 23 tot 5 uur.
Zo blijf je lekker bezig.
Heel af en toe een dag of wat aan een stuk.

Ken de man zijn feest niet Steven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29

Verspreiding is ietsje ruimer als jou mededeling.
Goede vervanger trouwens voor die andere Sint. :clap:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: December.

#10 Bericht door stevenl » maandag 01 december 2014, 05:32

Hua Thale schreef:Het zelfde als Thailand dan maar Prajak.
Open en dicht naar gelang je eigen inzicht.
Openingstijden bij een van de buren in de winkelstraat van 5 tot 9 uur in den ochtend open ,ochtend gesloten van 9 tot 12 uur, open van 12 tot 23 uur gesloten van 23 tot 5 uur.
Zo blijf je lekker bezig.
Heel af en toe een dag of wat aan een stuk.

Ken de man zijn feest niet Steven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29

Verspreiding is ietsje ruimer als jou mededeling.
Goede vervanger trouwens voor die andere Sint. :clap:
Jammer dat je mijn opmerking niet hebt gebrepen, deze was meer gericht op het 11 11 bal dan op Sint Maarten. Als goede Brabander heb ik namelijk niets met Sint Maarten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: December.

#11 Bericht door RuudThai » maandag 01 december 2014, 05:44

En ik heb als nuchtere Noordhollander met 50 procent Fries bloed in de aderen niks met carnaval: zuipfestijn en flauwe ongein.
En Kerstmis is voor mij het feest van de terugkeer van het licht als goed goddeloos persoon zijnde... ;) :giggle:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: December.

#12 Bericht door dutch » maandag 01 december 2014, 08:46

RuudThai schreef:En ik heb als nuchtere Noordhollander met 50 procent Fries bloed in de aderen niks met carnaval: zuipfestijn en flauwe ongein.
En Kerstmis is voor mij het feest van de terugkeer van het licht als goed goddeloos persoon zijnde... ;) :giggle:
Dus absoluut geen idee van echt carnaval.Puur plaatselijk georiënteerd ,tenminste daar waar de rest van Nederland zich gaat bemoeien met het "feest" en de algemene reclame zijn intrede doet.

Tot mijn grote spijt ( :giggle: ) hebben we iets gemeenzaam,zijnde het atheïsme

:cheesy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: December.

#13 Bericht door Duncan » maandag 01 december 2014, 14:25

Ach, feestdagen bieden structuur he, in wat voor religieus of cultureel sausje je het ook giet. Net zoals de vakanties.
Gewoon even lekker uit die 9-5 sleur ( was vroeger nog erger ), iets om naar uit te kijken, even wat anders aan de kop dan dat werk/die baas/die schijtcollega's, maar geforceerd gezellig doen met de familie en naasten.

Ik vind het allemaal wel best :D .

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: December.

#14 Bericht door Jim » maandag 01 december 2014, 15:14

prajak schreef:En het was een gekleurde vrouw want de eerste mensen waren van een donkere huidskleur. Ik weet niet of je de 'Reis van de Beagle' hebt gevolgd, een paar jaar terug, het nareizen van de grote reis van Darwin, maar daarin kwam naar voren dat ook wij 'witneuzen' nog genen hebben van de donkere oermens.
je haalt wat zaken door elkaar ;)

de 'witneuzen' (of eurasians) hebben ongeveer 2% neanderthaler genen die de afrikaanse en zuid oost aziatische mensen niet (of iig minder) hebben.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: December.

#15 Bericht door Arietwee » maandag 01 december 2014, 15:27

Is dit een thailand forum? [|(

Chang werk aan de winkel. Haal maar weg. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”