Accuut (geld)probleem

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PEB
komt net kijken
komt net kijken

Accuut (geld)probleem

#1 Bericht door PEB » zondag 30 november 2014, 13:34

Vandaag bankpas en creditcard gestolen! Vrijwel geen cash meer.

Zojuist ABNAmro in Nederland gebeld. Passen geblokkeerd, verder kunnen/willen ze niets voor me doen. Had ik maar een noodgeldregeling o.i.d. moeten treffen (wist niet dat die bestond).

Heb geen familie/kennissen in Thailand. Familie in NL wil wel geld voorschieten. Maar hoe? Snelheid is uiteraard geboden.

Zit momenteel in een hotel in Bangkok. Ik heb al geïnformeerd of er geld naar dit hotel kan worden overgemaakt, waarna ze het aan mij kunnen uitbetalen. Men keek bedenkelijk, cq snapte het niet. Er wordt momenteel naar een manager gezocht...

In afwachting daarvan maar dit bericht geschreven.

Wie weet raad?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Accuut (geld)probleem

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 30 november 2014, 13:44

Gwk geld overmaken in Nederland bellen code doorgeven per telefoon en innen bij de bank in Thailand.
Alles binnen zeer korte tijd.
Kwestie van een half uurtje of korter van overmaken tot innen kost wat meer uiteraard.

http://www.gwktravelex.nl/store-locator/
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

PEB
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door PEB » zondag 30 november 2014, 14:00

Goed advies! Gaan we zo regelen (hoop ik).

Dank!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Hua Thale » zondag 30 november 2014, 14:07

Als je familie het nog in openingstijden kan overmaken moet het geen probleem zijn.
Wat belkosten en een hogere provisie maar wel een gevulde kontzak.
Moet allemaal geen punt zijn als ik hier naar de klok kijk voor Nederland kan jij het morgen innen aangezien dat wel erg kort dag gaat worden in Thailand denk ik.

Succes

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zondag 30 november 2014, 15:02

Snelheid kan inhouden dat een forumlid wonend in Bangkok aanbiedt dat jouw familie dat op zijn NL rekening overmaakt, kwestie van minuten, en hij/zij je het in THB naar het hotel brengt.

Had je in Nongkhai in een hotel gezeten dan had je op die manier vanavond geld gehad. Vanavond, niet eergisteren toen ik reizend was. Het moet wel aan twee kanten passen.

GWK is een goede optie en sneller dan Western Union begrijp ik, Hua Thale?

En wat is de 'noodgeldregeling' die de bank kan aanbieden? Iemand?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Hua Thale » zondag 30 november 2014, 15:17

Men praat over minuten wat natuurlijk klopt ALS aan bijde zijden de kantoren open zijn en men voor het kantoor staat met de telefoon in de hand.
Een ervaring die ik vroeger ook had zo heel af en toe.

http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Indivi ... versturen/

Geld naar iemand overmaken die ik nog nooit van mijn leven gezien heb moet de nood wel hoog zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » zondag 30 november 2014, 15:24

Hua Thale, ik bedoel internetbankieren van NL naar NL en ik pin hier en breng het aan.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Hua Thale » zondag 30 november 2014, 15:37

Ja dat was mij duidelijk Prajak.
Hoewel goed bedoelt van jou standpunt uit stel ik dat de nood wel erg hoog moet zijn om het via een vreemde te regelen.
Noodmaatregeling is mij ook onduidelijk vroeger heel vroeger had je die thomas cook (of was dat een reisbureau) waarde papieren die je eerst moest kopen en dan bij een bank kon verzilveren.
Moest die natuurlijk OOK wel open zijn :Whistle:
De opsteller zal het wel overleven tot morgen vroeg ontbijdje staat op de hotelrekening bier staat in de koelkast.

:thumbsup:

PEB
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door PEB » zondag 30 november 2014, 17:05

Ik begrijp ondertussen wat de ABN Amro met de noodgeldregeling bedoelt. ´t Is een soort verzekering plus lening van 1000 euro (zie link).

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... index.html

PEB
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door PEB » zondag 30 november 2014, 17:34

Het verlies van m´n passen levert erg veel gedoe op. Geld overmaken vanuit NL wordt nu geregeld, maar vervolgens liep ik tegen het probleem aan van de autohuur.

Een poosje geleden had ik bij Budget een mooie 4WD gereserveerd voor de tweede helft van mijn verblijf in Thailand, via mijn creditcard uiteraard. Budget gebeld. Zonder creditcard kan ik het vergeten! Mijn aanbod om dan maar cash te betalen en cash borg te storten werd afgewezen. Kan gewoon niet, discussie snel gesloten. Schijnt bij andere gerespecteerde verhuurbedrijven niet anders te zijn. Heeft iets met veiligheid en principes te maken begreep ik.

Van groepsreizen of anderszins georganiseerde tochten houd ik niet (hoogstens een enkel dagtochtje), dus de keus was eerder terug naar NL of in Bangkok blijven. Ik heb (uiteraard) voor het tweede gekozen, ook al heb ik iets teveel last van de warmte in deze bakoven (zodra ik buiten ben stroomt het zweet me bij de rug omhoog....).

Inmiddels een deal gesloten met het huidige hotel. Nu nog uitzoeken wat ik in de stad verder ga doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 01 december 2014, 01:18

Als Bangkok te warm is en het geldprobleem opgelost dan zou je kunnen verkassen naar het noorden of noord-oosten. Neem een dagbus naar Chiang Mai bijvoorbeeld met Nakhon Chai Air, zal een 900 tot 1.000 baht kosten enkele reis. Geniet van de dagreis. Je kunt in de noordhoek zat doen met lokaal vervoer.

Heb je paspoort en rijbewijs nog dan kun je zonder cr card een brommer huren. Je kunt ook de Isan in. Je zult merken dat het noordelijk aanzienlijk minder warm is overdag en in avond en nacht zelfs fris tot koud.

Maak van de nood een deugd en blijf genieten van dit land.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door Ashakorat » dinsdag 02 december 2014, 11:30

PEB schreef:Het verlies van m´n passen levert erg veel gedoe op. Geld overmaken vanuit NL wordt nu geregeld, maar vervolgens liep ik tegen het probleem aan van de autohuur.

Een poosje geleden had ik bij Budget een mooie 4WD gereserveerd voor de tweede helft van mijn verblijf in Thailand, via mijn creditcard uiteraard. Budget gebeld. Zonder creditcard kan ik het vergeten! Mijn aanbod om dan maar cash te betalen en cash borg te storten werd afgewezen. Kan gewoon niet, discussie snel gesloten. Schijnt bij andere gerespecteerde verhuurbedrijven niet anders te zijn. Heeft iets met veiligheid en principes te maken begreep ik.
.
Het is inmiddels al weer een jaar of 30 geleden toen ik in friesland pech kreeg met de auto. Kon ook toen al geen huurauto krijgen, had geen creditkaart. Kon wel contant een borg storten en dergelijke maar dat werd niet geaccepteerd in leeuwarden. Na dat akkefietje heb ik mijn eerste creditkaart aangeschaft.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Duncan » zondag 07 december 2014, 02:27

Het snelste in dit soort gevallen is Western Union.
Maar daar betaal je dan ook behoorlijk voor.
Toch, in noodgevallen en als je niemand verder kent of geen familie hebt is dat wel een goede manier om toch in ieder geval rap weer poen te hebben...
Ik heb geen credit card, neem gewoon cash mee naar Thailand wat ik wil/kan uitgeven en druk dat bij een redelijke koers op de rekening van Mevrouw Duncan en dan is het budgetteren. Daarnaast heb ik mijn random reader van de bank mee zodat als het nodig is ik extra geld kan overboeken op haar rekening. Maar goed, daar heb je verder weinig aan als je geen Thaise vrouw hebt ;)
En, wat Prajak zegt, als Bangkok te zwaar op de begroting drukt of je het wel gezien hebt, Chiang Mai en Udon Thani zijn leuke alternatieven, waarbij Udon iets betaalbaarder is.

joepattaya
Expat
Expat

#14 Bericht door joepattaya » maandag 08 december 2014, 03:14

Als de autoverhuurder even wat moeite gedaan had, dan hadden hij en jij contact kunnen hebben met je cc-maatschappij en had je op basis van je nieuwe creditcard een auto kunnen huren.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”