Drugs in je koffer?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Drugs in je koffer?
Thailand heeft een streng drugs beleid. Dat is een goede zaak. Alleen ik vind wel dat er voldoende bewijzen moeten zijn dat niet iemand anders drugs in je koffer heeft gestopt. Zolang ze dat niet kunnen vind ik niet dat ze je mogen oppakken. Ik vind dat er dan een betere camera beveiliging er voor moet komen, omdat je anders onterecht mensen vast kunt laten zetten?!
-
- Volwaardig lid
Re: Drugs in je koffer?
Er zitten toch veelal sloten op koffers en voor de bekpekkers met zijn onbeschermde rugzak of tas zijn er toch seal machine maar ook daar past een hangslotje op.
Mocht je na het afgeven of tijdelijk betaald stallen bij de teruggave beschadigingen zien die inbreuk op jouw bezitten kunnen hebben niet in ontvangst nemen een op een.
Onbewaakt laten liggen lijk mij eigen verantwoording.
Theorieen van ze moeten van mijn spullen afblijven is niet meer van deze tijd.
Of zie ik dit allemaal te simpel. ?
Of tien twintig of dertig jaar bajes terecht is voor iets waar je in het thuisland een proces verbaal voor krijgt en naar huis gestuurd wordt een goede zaak is een verhaal apart.
Mocht je na het afgeven of tijdelijk betaald stallen bij de teruggave beschadigingen zien die inbreuk op jouw bezitten kunnen hebben niet in ontvangst nemen een op een.
Onbewaakt laten liggen lijk mij eigen verantwoording.
Theorieen van ze moeten van mijn spullen afblijven is niet meer van deze tijd.
Of zie ik dit allemaal te simpel. ?
Of tien twintig of dertig jaar bajes terecht is voor iets waar je in het thuisland een proces verbaal voor krijgt en naar huis gestuurd wordt een goede zaak is een verhaal apart.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Jim
- Volwaardig lid
guilty until proven innocent 
je hoeft geen james bond te heten om die slotjes open te krijgen en om een rugzak opnieuw in te sealen nadat je er iets in of uit hebt gehaald heb je ook geen universitaire opleiding voor nodig.
het komt trouwens ook vaak genoeg voor dat narcotica brigades drugs in koffers van nietsvermoedende reizigers "vergeet" als ze hun hondjes willen testen.
bijvoorbeeld: http://www.japantoday.com/category/crim ... es-missing
dan nog het fijne bagage personeel dat even wat ruimte in je koffer "leent".
http://www.volkskrant.nl/dossier-archie ... ~a3346918/
bewijs maar dat het niet van jou is als ze het er om eoa reden niet op tijd uit kunnen halen

je hoeft geen james bond te heten om die slotjes open te krijgen en om een rugzak opnieuw in te sealen nadat je er iets in of uit hebt gehaald heb je ook geen universitaire opleiding voor nodig.
het komt trouwens ook vaak genoeg voor dat narcotica brigades drugs in koffers van nietsvermoedende reizigers "vergeet" als ze hun hondjes willen testen.
bijvoorbeeld: http://www.japantoday.com/category/crim ... es-missing
dan nog het fijne bagage personeel dat even wat ruimte in je koffer "leent".
http://www.volkskrant.nl/dossier-archie ... ~a3346918/
bewijs maar dat het niet van jou is als ze het er om eoa reden niet op tijd uit kunnen halen

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- KhunSugar
- Volwaardig lid
- Jos Flachs
- Expat
Ach, dat is al een heel oud bijzonder zwak verhaal. Het is niet onmogelijk, maar de kans dat zoiets gebeurt zonder jouw medeweten is bijna nul.
Ik denk dat de meeste advocaten zullen zeggen: 'dat verhaaltje, daar trapt geen enkele rechter in. Later we wat beters verzinnen.'
Ik denk dat de meeste advocaten zullen zeggen: 'dat verhaaltje, daar trapt geen enkele rechter in. Later we wat beters verzinnen.'
-
- Expat
- Contacteer:
Helemaal mee eens Jos, dat zijn gewoon BS verhalen. Zie ook de voorbeelden van Jim: 1x een voorbeeld van een douane test uit 2008, dus 'het komt vaak voor dat narcotica briaged drus vegeet als ze testen' en 1x een verhaal waar nergens staat dat hier nietsvermoedende reizigers voor worden gebruikt.Jos Flachs schreef:Ach, dat is al een heel oud bijzonder zwak verhaal. Het is niet onmogelijk, maar de kans dat zoiets gebeurt zonder jouw medeweten is bijna nul.
Ik maak me als reiziger echt niet druk om 'ook, als ze er maar niets instoppen'. Er iets uithalen is een veel groter en realistischer probleem.
- JohanS
- Volwaardig lid
Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn bagage.
Laat ze niet alleen, sluit ze af. De rest kan je niet controleren.
Laat ze niet alleen, sluit ze af. De rest kan je niet controleren.
-
- Volwaardig lid
En een band erom heen met een cijferslot.
Niet dat ze die niet open zouden kunnen krijgen maar het kost tijd en het helpt sowieso tegen ritsen die kapot kunnen gaan van dat gooi en smijt werk.

Niet dat ze die niet open zouden kunnen krijgen maar het kost tijd en het helpt sowieso tegen ritsen die kapot kunnen gaan van dat gooi en smijt werk.

- Jim
- Volwaardig lid
zoekt en gij zult vinden. google is your friendstevenl schreef: Helemaal mee eens Jos, dat zijn gewoon BS verhalen. Zie ook de voorbeelden van Jim: 1x een voorbeeld van een douane test uit 2008, dus 'het komt vaak voor dat narcotica briaged drus vegeet als ze testen' en 1x een verhaal waar nergens staat dat hier nietsvermoedende reizigers voor worden gebruikt.

het bewijst in ieder geval dat het niet allemaal BS verhalen zijn.
een tijd geleden de vraag van een marechaussee gozert gehad: "heeft zelf uw handbagage ingepakt?", nadat hij 'm door de scanner had gehaald.
"yup", was mijn antwoord.
hij maakt m'n tas open en haalt er een flesje bbq saus uit die mijn lieve vrouw er nog net voor vertrek in had gefrommeld (koffer was te vol

nu was het maar een flesje saus, maar een ongelukkiger iemand met een partner die minder te vertrouwen is, kan voor een verrassing komen te staan.
wet van de grote aantallen..KhunSugar schreef:, maar de kans dat zoiets gebeurt zonder jouw medeweten is bijna nul.
miljarden mensen reizen jaarlijks per vliegtuig dus zelfs met een kleine kans kan een grote groep mensen de l....pineut zijn.
-
- Expat
- Contacteer:
Sorry Jim, ik zie in beide voorbeelden geen enkel bewijs dat de verhalen 'ik wist er niets van, moet een ander hebben gedaan' geen bullshit zijn.Jim schreef:zoekt en gij zult vinden. google is your friendstevenl schreef: Helemaal mee eens Jos, dat zijn gewoon BS verhalen. Zie ook de voorbeelden van Jim: 1x een voorbeeld van een douane test uit 2008, dus 'het komt vaak voor dat narcotica briaged drus vegeet als ze testen' en 1x een verhaal waar nergens staat dat hier nietsvermoedende reizigers voor worden gebruikt.![]()
het bewijst in ieder geval dat het niet allemaal BS verhalen zijn.
een tijd geleden de vraag van een marechaussee gozert gehad: "heeft zelf uw handbagage ingepakt?", nadat hij 'm door de scanner had gehaald.
"yup", was mijn antwoord.
hij maakt m'n tas open en haalt er een flesje bbq saus uit die mijn lieve vrouw er nog net voor vertrek in had gefrommeld (koffer was te vol).
nu was het maar een flesje saus, maar een ongelukkiger iemand met een partner die minder te vertrouwen is, kan voor een verrassing komen te staan.
wet van de grote aantallen..KhunSugar schreef:, maar de kans dat zoiets gebeurt zonder jouw medeweten is bijna nul.
miljarden mensen reizen jaarlijks per vliegtuig dus zelfs met een kleine kans kan een grote groep mensen de l....pineut zijn.
- Jim
- Volwaardig lid
de reiziger wist van niks en de custom officials gaven toe dat een ander (zij dus) het hadden gedaanTOKYO —
A visitor to Japan got a surprise when he checked into his hotel in Tokyo on Sunday night and discovered a small metal box containing cannabis worth 1 million yen tucked in a side compartment of his suitcase. The man called police who returned the cannabis to Narita airport where customs officials admitted Monday that a test involving a sniffer dog had gone wrong.

-
- Expat
- Contacteer:
Ok maar niet zoals bedoeld.Jim schreef:de reiziger wist van niks en de custom officials gaven toe dat een ander (zij dus) het hadden gedaanTOKYO —
A visitor to Japan got a surprise when he checked into his hotel in Tokyo on Sunday night and discovered a small metal box containing cannabis worth 1 million yen tucked in a side compartment of his suitcase. The man called police who returned the cannabis to Narita airport where customs officials admitted Monday that a test involving a sniffer dog had gone wrong.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Waarom?tinnitus schreef:Thailand heeft een streng drugs beleid. Dat is een goede zaak. Alleen ik vind wel dat er voldoende bewijzen moeten zijn dat niet iemand anders drugs in je koffer heeft gestopt. Zolang ze dat niet kunnen vind ik niet dat ze je mogen oppakken. Ik vind dat er dan een betere camera beveiliging er voor moet komen, omdat je anders onterecht mensen vast kunt laten zetten?!
Allereerst het spul zit in jouw bagage. Dat is al voldoende bewijs om het gevang in te gaan (of iets leukers).
Die bagage is jouw verantwoordelijkheid, dus heb jij het erin gestopt. Als dat niet zo is geweest, moet jij dat bewijzen, omdat het niet voor de hand ligt.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- Jos Flachs
- Expat
Het zijn allemaal BS verhalen, verzonnen om net te doen alsof ze onschuldig zijn. Denk even logisch na:
We praten over mensen die volkomen onbewust drugs vervoerden. Want dat zeggen ze.
Iemand moet die koffer dus ergens openen zonder beschadigen en de drugs verstoppen.
Vervolgens moet er een handlanger op de bestemming wachten op *die* koffer, en de drugs er uit vissen. Beschadigen is in dit geval geen probleem. Wat wel een probleem is, zijn de camera's op Schiphol, de Marechaussee, douane en je collega's. Die staan echt vreemd te kijken als iemand ipv van koffer sjouwen bezig is met koffers te rippen.
- Enig idee hoeveel koffers op elkaar lijken?
- Hoe vaak vlieg jij naar Amsterdam, maar je koffer naar Barcelona?
- Vliegtuig is vertraagd, vlucht gaat niet door, vliegtuig moet ergens anders landen.
Op zich geen probleem voor jouw, en het gebeurt gelukkig niet zo vaak. Maar vaak genoeg voor de grapjas die ter waarde van een miljoen aan drugs in je koffer stopte. Dat zal z'n baas niet leuk vinden. Dat soort bazen wil je niet boos maken.
"Vakantieganger vindt 1 kilo heroïne in zijn koffer." Ooit gehoord van iemand die bij terugkomst heel Volendam een rondje kan laten snuiven? Ik niet. Zoiets komt echt wel in de krant en op de voorpagina.
Dat er mensen zijn die drugs smokkelen, dat weten we. Dat ze gigantische risico's nemen voor "Israëlische fooien" is hun probleem. Ik zag een docu over een drugs mule die +20 jaar Bang Kwang aan het doen is. Hij zou iets van $ 10.000 gekregen hebben als het gelukt was. Da's niet bijster veel voor het risico dat hij genomen heeft. In een andere docu, zelfde onderwerp, in dit geval een meisje. Die zit in in Engeland de rest van haar straf uit. Zou $ 5.000 (dacht ik) gekregen hebben.
Als de kosten voor een drugskoerier tussen de 5 en 25 duizend liggen, waarom dan bovenstaande moeite doen met het risico dat je alles door domme pech kwijt raakt? Op de waarde van een kilo drugs is dat te verwaarlozen. Nog minder, want niemand zal die koeriers de volle mep vooruit betalen. Zal wel 50/50 zijn, dus het verlies voor de crimineel is tussen de $ 2.500 en 12.500 of daaromtrent. Bijna niets.
De kans dat je je koffer kwijt raakt aan een dief als je niet oplet is vele (duizenden) malen groter dan dat je een pak poeder er in aantreft.
We praten over mensen die volkomen onbewust drugs vervoerden. Want dat zeggen ze.
Iemand moet die koffer dus ergens openen zonder beschadigen en de drugs verstoppen.
Vervolgens moet er een handlanger op de bestemming wachten op *die* koffer, en de drugs er uit vissen. Beschadigen is in dit geval geen probleem. Wat wel een probleem is, zijn de camera's op Schiphol, de Marechaussee, douane en je collega's. Die staan echt vreemd te kijken als iemand ipv van koffer sjouwen bezig is met koffers te rippen.
- Enig idee hoeveel koffers op elkaar lijken?
- Hoe vaak vlieg jij naar Amsterdam, maar je koffer naar Barcelona?
- Vliegtuig is vertraagd, vlucht gaat niet door, vliegtuig moet ergens anders landen.
Op zich geen probleem voor jouw, en het gebeurt gelukkig niet zo vaak. Maar vaak genoeg voor de grapjas die ter waarde van een miljoen aan drugs in je koffer stopte. Dat zal z'n baas niet leuk vinden. Dat soort bazen wil je niet boos maken.
"Vakantieganger vindt 1 kilo heroïne in zijn koffer." Ooit gehoord van iemand die bij terugkomst heel Volendam een rondje kan laten snuiven? Ik niet. Zoiets komt echt wel in de krant en op de voorpagina.
Dat er mensen zijn die drugs smokkelen, dat weten we. Dat ze gigantische risico's nemen voor "Israëlische fooien" is hun probleem. Ik zag een docu over een drugs mule die +20 jaar Bang Kwang aan het doen is. Hij zou iets van $ 10.000 gekregen hebben als het gelukt was. Da's niet bijster veel voor het risico dat hij genomen heeft. In een andere docu, zelfde onderwerp, in dit geval een meisje. Die zit in in Engeland de rest van haar straf uit. Zou $ 5.000 (dacht ik) gekregen hebben.
Als de kosten voor een drugskoerier tussen de 5 en 25 duizend liggen, waarom dan bovenstaande moeite doen met het risico dat je alles door domme pech kwijt raakt? Op de waarde van een kilo drugs is dat te verwaarlozen. Nog minder, want niemand zal die koeriers de volle mep vooruit betalen. Zal wel 50/50 zijn, dus het verlies voor de crimineel is tussen de $ 2.500 en 12.500 of daaromtrent. Bijna niets.
De kans dat je je koffer kwijt raakt aan een dief als je niet oplet is vele (duizenden) malen groter dan dat je een pak poeder er in aantreft.
Laatst gewijzigd door Jos Flachs op vrijdag 24 oktober 2014, 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
- Contacteer:
Ik wil je nkiet beledigen Jos, maar ik ben het weer met je eens