Beste lezers,
Volgend jaar juli gaan we (2 volwassenen en 2 kinderen van 9 en 14) naar Thailand. We gaan niet georganisserd dus we willen zelf een route uitstippelen...en daar komen we maar niet uit. Inmiddels al heel veel gelezen op internet maar voorlopig zijn we nog niet veel verder dan wat we in Bangkok willen doen en hoe lang (3 a 4 dagen). We hebben in totaal 4 weken en eventueel willen we dat combineren met een ander land (Maleisie, Vietnam, etc).
Wat vinden wij leuk?? Eigenlijk willen we een beetje van alles! Steden (Bangkok), cultuur, strand, natuur. Tsja, ik begrijp dat je daar alle kanten mee op kunt. Ik las dat veel mensen ook met de trein reizen (dat lijkt ons ook leuk om te doen). Verder houden wij van duiken en snorkelen dus dat mag zeker niet ontbreken. De eilanden dus...maar welke? Wij houden wel van gezellige drukte en levendigheid maar geen Benidorm achtige plaatsen. Ik las verder veel goede verhalen over Chiang Mai..maar we gaan in het regenseizoen. Een tropische bui is geen probleem maar we hebben niet zo heel veel zin om dagen in de regen rond te lopen.
Kortom, wie heeft er leuke tips voor ons (en wellicht een routevoorstel). Via de airmiles die ik heb gespaard kan ik met verschillende luchtvaartmaatschappijen nog tickets boeken voor vluchten binnen Thailand of een land in de omgeving. Het lijkt ons ook leuk om 1 of 2 weken Thailand met een ander land te combineren....maar we willen ook niet gaan haasten om alles te zien. Af en toe een paar dagen ergens blijven en wat releaxen is ook een onderdeel van onze vakantie.
Alvast hartelijk dank voor de reacties.
Groet,
Hans
Helppppppppp
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- heeft ervaring
Re: Helppppppppp
Hoi,
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Thailand geweest. We hebben rondgetrokken met twee grote kinderen. We vonden het fantastisch. In Bangkok is het erg leuk om een fietstour te doen. Je fietst gewoon over de markt.
Wij hebben de nachttrein naar Chiang Mai genomen. Treindeel met airco, keurig netjes, vantevoren geboekt bij Viengtravel. Terug was de trein vol. Dat hebben we geweten. We hadden een treindeel dat helemaal kapot was, ramen en deuren konden niet dicht, ongedierte wandelde overal en alleen een fan. Eigenlijk was het ook wel weer leuk, gewoon omdat iedereen in hetzelfde schuitje zit. Dat schept een band.
Chiang Mai vonden wij erg leuk. Er is zoveel te doen. Zo leuk zelfs dat onze zoon er nu stage loopt op de universiteit en wij er in december 12 dagen naar toe gaan.
De regen viel toen erg mee. Af en toe een hoosbui. Zowel overdag als ' s nachts was het warm.
ik hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt.
Groetjes, Ria
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Thailand geweest. We hebben rondgetrokken met twee grote kinderen. We vonden het fantastisch. In Bangkok is het erg leuk om een fietstour te doen. Je fietst gewoon over de markt.
Wij hebben de nachttrein naar Chiang Mai genomen. Treindeel met airco, keurig netjes, vantevoren geboekt bij Viengtravel. Terug was de trein vol. Dat hebben we geweten. We hadden een treindeel dat helemaal kapot was, ramen en deuren konden niet dicht, ongedierte wandelde overal en alleen een fan. Eigenlijk was het ook wel weer leuk, gewoon omdat iedereen in hetzelfde schuitje zit. Dat schept een band.
Chiang Mai vonden wij erg leuk. Er is zoveel te doen. Zo leuk zelfs dat onze zoon er nu stage loopt op de universiteit en wij er in december 12 dagen naar toe gaan.
De regen viel toen erg mee. Af en toe een hoosbui. Zowel overdag als ' s nachts was het warm.
ik hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt.
Groetjes, Ria
-
- Volwaardig lid
Hanzo, kijk eens wat rond op dit forum. Jouw vraag is al vele malen gesteld en vele malen beantwoord. Kom zelf met een grof reisprogramma en wij - de oude rotten - zullen dat wel larderen met adviezen. Succes.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Lees ook eens reisverslagen op reizen met kleine kinderen ect.
http://www.verrereizenmetkinderen.nl/fa ... B/Thailand
http://boschvertrekt.wordpress.com/cate ... land-laos/ erg leuke website met veel tips, adressen ect.
http://www.verrereizenmetkinderen.nl/fa ... B/Thailand
http://boschvertrekt.wordpress.com/cate ... land-laos/ erg leuke website met veel tips, adressen ect.