Hallo, ik plan mijn eerste reis naar thailand
Deze plaatsen had ik in gedachten in deze volgorde + de zaken die ik er zeker wil doen
1. BangKok => ben niet zo voor de drukte van een stad maar wil het toch eens zien
2. Chiang mai => zeker een trektocht door regenwoud met 1 nacht overnachting
3.krabi (ao nang beach) => relaxen aan het strand
4. phi phi islands => relaxen aan het strand
5. Phuketh (kata beach) => relaxen/nachtleven/ snorkelen/dorpje verkennen/ olifantentocht
van bangkok naar chiang mai => via vliegtuig
van chiang mai naar krabi => via vliegtuig
dag 1 : 23/11 aankomst bangkok
dag 2 : 24/11 bangkok
dag 3: 25/11 bangkok
dag 4: 26/11 chiang mai
dag 5: 27/11 chiang mai
dag 6: 28/11 chiang mai
dag 7: 29/11 chiang mai
dag 8: 30/11 chiang mai
dag 9: 1/12 chiang mai
dag 10: 2/12 krabi
dag 11: 3/12 krabi
dag 12: 4/12 phi phi islands
dag 13: 5/12 phi phi islands
dag 14: 6/12 phuketh (kata beach)
dag 16: 7/12 phuketh
dag 17: 8/12 phuketh
dag 18: 9/12 phuketh
dag 19: 10/12 phuketh
dag 20: 11/12 phuketh
dag 21: 12/12 terugreis vanuit phuketh naar België
Ik nog nooit een dergelijke reis gemaakt en heb de volgende mogelijk zeer domme vragen:
1.. ik wil de feryy gebruiken om van krabi naar phi phi en vervolgens naar phuket door te reizen. Is het aan te raden om dit op voorhand te boeken of hoe zou ik dit best aanpakken?
alvast bedankt om mij te helpen [/b]
eerste reis doorgeen thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
eerste reis doorgeen thailand
Laatst gewijzigd door honeyponey op maandag 29 september 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- komt net kijken
Re: eerste reis doorgeen thailand
hanshu schreef:Op het vliegticket staan altijd de lokale tijden.
en hie zit dat met bookings van hotels via booking.com
Ik zou kiezen voor dagje minder Chiang Mai, dagje minder Phuket, langer naar Krabi......maar gewoon omdat ik Krabi leuker vind dan Phuket.
-
- Volwaardig lid
En ik vond Phuket weer leuker dan Ao Nang, meer te ondernemen en meer tours gaan vanuit Phuket
In je vorige topic heb ik je alvast wat verteld van onze errvaringen met Ao Nang.
Nu lees ik dat je aan dezelfde kant van Phuket zit als wij in Maart.
Wanneer ga je?
Wij hebben zelf de hotels gedaan via booking.com en met Agoda ( allemaal met WIFI !).
Niet teveel nachten reserveren dan ben je vrij om te gaan en staan waar jij wilt (tenminste buiten het hoogseizoen).
Wij hadden alleen het retourticket van Ams-BKK gekocht en elke stop, tijdens onze reis, hebben we vooraf 2 nachten in een hotel naar keuze geboekt.
Zo kun je de plannen nog aanpassen (vooral met dat kosteloos annuleren)
Wij hadden in Ao Nang, the Nine Hotel en dat beviel goed, vriendelijk en schoon.
In Phuket zaten we tussen Karon en Kata in op een heuvel, dat was goed voor de wandelingen ;-) Hotel VillaReal Heights zelf was schoon, maar de badkamer was schijnbaar naar Engelse of Filipijnse hygiëne (eigenaren). Eigenlijk wilden we voor een andere accommodatie, gaan kijken....dat was nog veel erger. Dus we zijn gebleven.
Wel waren ze betaalbaar, aardig en super behulpzaam (ze hebben voor ons de binnenlandse vlucht naar Bangkok, online bij Bangkok Airways geboekt).
Strand van Kata, neem een donut van de verkoper daar. Een voedzaam ontbijt ;-) anders een lekker broodje bij Subway.
Ga ook eens in Kata Noi kijken, daar was het eigenlijk het mooiste.
Veel plezier
In je vorige topic heb ik je alvast wat verteld van onze errvaringen met Ao Nang.
Nu lees ik dat je aan dezelfde kant van Phuket zit als wij in Maart.
Wanneer ga je?
Wij hebben zelf de hotels gedaan via booking.com en met Agoda ( allemaal met WIFI !).
Niet teveel nachten reserveren dan ben je vrij om te gaan en staan waar jij wilt (tenminste buiten het hoogseizoen).
Wij hadden alleen het retourticket van Ams-BKK gekocht en elke stop, tijdens onze reis, hebben we vooraf 2 nachten in een hotel naar keuze geboekt.
Zo kun je de plannen nog aanpassen (vooral met dat kosteloos annuleren)
Wij hadden in Ao Nang, the Nine Hotel en dat beviel goed, vriendelijk en schoon.
In Phuket zaten we tussen Karon en Kata in op een heuvel, dat was goed voor de wandelingen ;-) Hotel VillaReal Heights zelf was schoon, maar de badkamer was schijnbaar naar Engelse of Filipijnse hygiëne (eigenaren). Eigenlijk wilden we voor een andere accommodatie, gaan kijken....dat was nog veel erger. Dus we zijn gebleven.
Wel waren ze betaalbaar, aardig en super behulpzaam (ze hebben voor ons de binnenlandse vlucht naar Bangkok, online bij Bangkok Airways geboekt).
Strand van Kata, neem een donut van de verkoper daar. Een voedzaam ontbijt ;-) anders een lekker broodje bij Subway.
Ga ook eens in Kata Noi kijken, daar was het eigenlijk het mooiste.
Veel plezier