Oostkust Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Oostkust Thailand
Hallo graag jullie advies.
Dit jaar hebben we Bangkok, Krabi en Phuket voor een deel gezien (veel te groot om alles in 16 dagen te zien)
Het lijkt ons wel wat om een volgende reis wat van het oosten van Thailand te zien. Omgeving Jomtien beach, Rayon en wat mooie eilandjes daar.
Wij zijn cultuurbarbaren, dus we hoeven (bijna) geen gebouwtjes te zien.
Wij vinden natuur, grotten, rotsen en mooie zandstranden, (waar wat te beleven is zonder grote overdaad van mensenmassa) leuk.
De duur van de reis zal +/- 2 weken zijn
Welke plekjes adviseren jullie?
Dit jaar hebben we Bangkok, Krabi en Phuket voor een deel gezien (veel te groot om alles in 16 dagen te zien)
Het lijkt ons wel wat om een volgende reis wat van het oosten van Thailand te zien. Omgeving Jomtien beach, Rayon en wat mooie eilandjes daar.
Wij vinden natuur, grotten, rotsen en mooie zandstranden, (waar wat te beleven is zonder grote overdaad van mensenmassa) leuk.
- JohanS
- Volwaardig lid
Re: Oostkust Thailand
Dan zou ik toch niet kiezen voor Jomtien of Rayong.ireen123 schreef: Omgeving Jomtien beach, Rayon en wat mooie eilandjes daar.
In rayong zeer veel industrie die het zeewater ongestoord vervuilen. Je ziet het misschien niet altijd maar de vuiligheid loopt gewoon de zee in. Vorig jaar (of begin dit jaar, weet het niet meer) een grote vervuiling van olie.
Jomtien (zeg maar Pattaya) dat is een keuze, ben er een 2 tal keer geweest en ze zien me er niet meer. Maar ik ken belgen die er ieder jaar opnieuw naar toe gaan. Het is maar wat je wilt.
Koh Chang en Koh Samet zijn dan wel weer een bezoekje waard.
-
- Volwaardig lid
Het was juist het strand van Koh Samet dat vervuild was van de olie van Rayong.
Het strand van Rayong - is 10 tot 20 km zuidelijker dan de stad - bleef schoon.
Ik kom hier graag.

Het strand van Rayong - is 10 tot 20 km zuidelijker dan de stad - bleef schoon.
Ik kom hier graag.

-
- Volwaardig lid
En zo zie je maar dat advies geven aan anderen heel moeilijk is want ik vond Koh Samet drie keer niks terwijl de stranden best mooi waren eigenlijk en vlak bij Rayong vindt ik het prima met de kanttekening dat daar waar wij zijn geweest weinig te beleven valt en het allemaal vrij simpel is dus precies datgene wat ik zoek ipv veel toeristenmeuk.JohanS schreef:Dan zou ik toch niet kiezen voor Jomtien of Rayong.ireen123 schreef: Omgeving Jomtien beach, Rayon en wat mooie eilandjes daar.
In rayong zeer veel industrie die het zeewater ongestoord vervuilen. Je ziet het misschien niet altijd maar de vuiligheid loopt gewoon de zee in. Vorig jaar (of begin dit jaar, weet het niet meer) een grote vervuiling van olie.
Jomtien (zeg maar Pattaya) dat is een keuze, ben er een 2 tal keer geweest en ze zien me er niet meer. Maar ik ken belgen die er ieder jaar opnieuw naar toe gaan. Het is maar wat je wilt.
Koh Chang en Koh Samet zijn dan wel weer een bezoekje waard.
Koh Chang ken ik nog niet en wil ik nog wel naartoe met Suk.
Jomtien/Pattaya...dit jaar even geweest en net zo snel weer weg niks voor mij .
gr driver
-
- Volwaardig lid
Je kunt vanuit Chonburi langs de kust afrijden totdat je bij Trat de ferry naar Koh Chang neemt. Ik ben zelf langs de kust van Chonburi geweest en dat was mooi, maar druk. Pattaya moest ik een keer gezien hebben. Nou het was niks en zal nooit iets worden. Rayong en omgeving is mooi en Koh Samet is best een mooi eiland, maar je moet aan de goede kant zitten. Chantaburi ligt dan wel niet rechtstreeks aan de kust, maar is een mooie plaats. De kust bij Chantaburi is rustig. Ik ben nog niet in Changwat Trat het Koh Chang geweest, maar dat zal niet lang meer duren.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Dan zetten we Ko Chang en de oostkust vast op ons wensenlijstje.
Schrijf jullie ervaringen maar alvast neer
Ik hoop dat ons huis opknappen niet te duur word en dat ik snel weer een baan vind, anders word dat in Maart 2015 niets
Och de vorige Thailandreis heeft ook lang geduurd voordat het zover was, misschien daarom ook zo goed geslaagd.
Het waterpark Phang Nga met de zeekano door de kalsteengrotten, zo mooi.
Ao Nang was leuk voor een paar dagen
Phuket en de kant van Kata en Karon was ook super.
Bedank alvast voor jullie reacties
Schrijf jullie ervaringen maar alvast neer

Ik hoop dat ons huis opknappen niet te duur word en dat ik snel weer een baan vind, anders word dat in Maart 2015 niets

Och de vorige Thailandreis heeft ook lang geduurd voordat het zover was, misschien daarom ook zo goed geslaagd.
Het waterpark Phang Nga met de zeekano door de kalsteengrotten, zo mooi.
Ao Nang was leuk voor een paar dagen
Phuket en de kant van Kata en Karon was ook super.
Bedank alvast voor jullie reacties
-
- Volwaardig lid
en ken je al wat Thai en ben je niet nog te westers om van Thaise zaken te kunnen genieten?
Dan de regio Chanthaburi, al heb je wel minofmeer eigen auto of +sjofeur nodig. Verlaten, niet al te spectaculair, maar strand, kapen, watervakllen +meer te vinden. Er zijn vrij veel redelijk engelse sprekende gidsen die je evt. kunnen begeleiden.
De streek tussen Sattaheep en Rayong=Map Ta Put kan je idd. beter mijden=grote industrie.
Dan de regio Chanthaburi, al heb je wel minofmeer eigen auto of +sjofeur nodig. Verlaten, niet al te spectaculair, maar strand, kapen, watervakllen +meer te vinden. Er zijn vrij veel redelijk engelse sprekende gidsen die je evt. kunnen begeleiden.
De streek tussen Sattaheep en Rayong=Map Ta Put kan je idd. beter mijden=grote industrie.
-
- kenner
In het puntje van Sattahip zijn een paar leuke stranden.
Het bulkt er niet van de toeristen en je vindt er ook geen vuilnishoop zoals op sommige
plekken in de buurt. We hebben er Bang Sare Beach, Nang Ram Beach, Sea Turtle Conservation Center,
Laem Pu Chao Viewpoint en Sai Kaew Beach bezocht. Waarom dit gebied mijden????
Het bulkt er niet van de toeristen en je vindt er ook geen vuilnishoop zoals op sommige
plekken in de buurt. We hebben er Bang Sare Beach, Nang Ram Beach, Sea Turtle Conservation Center,
Laem Pu Chao Viewpoint en Sai Kaew Beach bezocht. Waarom dit gebied mijden????
-
- Volwaardig lid
Wil je dan toch die kant op en ook een rustig eiland bezoeken waar echt weinig te beleven valt maar wel een leuk klein strandje aan westkust vlgs mij bezoek dan Ko Si Chang even voor een 1 of een paar dagen oid .
http://www.ko-sichang.com/ThamPhang.html
Vertrek vanaf de pier / bij Si Racha met een klein bootje en aankomst eiland even wat klauteren, scooter huren rechtdoor de pier daaraf en dan links aanhouden tot je een bocht krijgt daar rechtsaf paar km ? doorrijden en dan rechtsaf en dan na 2 km ? krijg je een kleine steile afdaling en ben je daar waar wij ook een paar geweest zijn de weg loopt iets verderop dood bij een gesloopt huisje toendertijd je kunt iets daarvoor daar alleen nog rechtsaf vlgs mij ...Geen luxe, Geen disco toen wij er waren althans en bijna geen farangs eenvoudige zoniet zeer eenvoudige huisjes/kamers en het strandje bijna voorjezelf met wat thai en een verdwaalde toerist.
Maar nogmaals....echt eenvoudig en veel westerlingen willen dat niet weet ik uit ervaring dus weet waar je aan begint
vlgs mij zijn er in het straatje aan het begin van de pier ook wel wat slaapgelegenheden en ook meer naar rechts een hotel dacht ik maar daar zijn wij nog nooit wezen kijken.
Paree hut zit er ook vlakbij zijn we wel wezen kijken en wat gedronken en weer weggegaan.
Op de link staat meer info.
gr driver
Hier zaten wij dus :

Strandje :

http://www.ko-sichang.com/ThamPhang.html
Vertrek vanaf de pier / bij Si Racha met een klein bootje en aankomst eiland even wat klauteren, scooter huren rechtdoor de pier daaraf en dan links aanhouden tot je een bocht krijgt daar rechtsaf paar km ? doorrijden en dan rechtsaf en dan na 2 km ? krijg je een kleine steile afdaling en ben je daar waar wij ook een paar geweest zijn de weg loopt iets verderop dood bij een gesloopt huisje toendertijd je kunt iets daarvoor daar alleen nog rechtsaf vlgs mij ...Geen luxe, Geen disco toen wij er waren althans en bijna geen farangs eenvoudige zoniet zeer eenvoudige huisjes/kamers en het strandje bijna voorjezelf met wat thai en een verdwaalde toerist.
Maar nogmaals....echt eenvoudig en veel westerlingen willen dat niet weet ik uit ervaring dus weet waar je aan begint

vlgs mij zijn er in het straatje aan het begin van de pier ook wel wat slaapgelegenheden en ook meer naar rechts een hotel dacht ik maar daar zijn wij nog nooit wezen kijken.
Paree hut zit er ook vlakbij zijn we wel wezen kijken en wat gedronken en weer weggegaan.
Op de link staat meer info.
gr driver
Hier zaten wij dus :

Strandje :

-
- komt net kijken
Koh Chamg is een echte aanrader, dit jaar reeds 2X geweest, zegt voldoende denk ik