Eerste keer backpacken Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcin
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 14 september 2014, 12:01

Eerste keer backpacken Thailand

#1 Bericht door marcin » woensdag 17 september 2014, 16:06

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik (23 en 22 jaar) willen komende zomer voor het eerst samen door Thailand gaan backpacken. Vanwege onze studie zijn we genoodzaakt om in juli/augustus te gaan. We waren van plan hier ongeveer 4 weken te tijd voor te nemen.
Na wat informatie te hebben opgezocht kwamen we uit op de volgende route en activiteiten:

Amsterdam-Bangkok (+/- 2 dagen)
Bangkok-Kanchanaburi (overnachten op de rivier +/- 2 dagen)
Kanchanaburi-Ayutthaya (overnachten op de rivier +/-2 dagen)
Ayutthaya-Chiang Mai (met de nachttrein)
Chiang Mai (trekking, olifanten verzorgen etc. +/- 7 dagen)
Chiang Mai-Phuket (binnenlandse vlucht)
Phuket (relaxen aan de zee, evt. naar Krabi, dagtocht naar Phi Phi Eiland, terug naar Krabi (+/- 5 dagen)
Krabi-Khao Sok
Khao Sok (trekking door Jungle +/- 3 dagen)
Khao Sok-Bangkok
Bangkok (+/- 2 dagen)
Bangkok-Amsterdam

Wat vinden jullie er van?
Zo als je leest hebben we nog geen concrete plannen qua dagen. We zijn zeer flexibel dus hier kan nog in veranderd worden.
We zijn uiteraard van plan om alles ter plekke te regelen qua vervoer, overnachtingen, dagtochten etc. Echter hebben we nog een aantal vragen:

- wanneer kunnen we het beste de tickets van en naar Bangkok kopen?
- is het verstandig om de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai te reserveren? Zo ja, ook daar ter plekke of al in Nederland?
- Moeten we de binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Phuket al van te voren kopen of kunnen we dit ook ter plekke doen?

Midden in onze reis waren we van plan om te relaxen in het zuiden (Phuket, Krabi, Phi Phi Eiland. Wat zijn de mooiste/beste plekken?

Vervolgens willen we naar Khao Sok om daar door de Jungle te trekken.
Zijn er vanuit de kust mini busjes die ons evt. naar Khao Sok brengen?
En hoe komen we vanuit Khao Sok weer naar Bangkok?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Linda & Marcin

hanshu

Re: Eerste keer backpacken Thailand

#2 Bericht door hanshu » woensdag 17 september 2014, 16:44

Ik heb slechte ervaringen om tickets ter plekke te kopen.....ik betaal dan altijd de hoofdprijs.
Plan eerst je verblijf,en boek dan op het internet je tickets erbij. Hotels zijn vaak ter plekke wel te regelen.
Voor het ticket A'dam-Bkk kun je wachten op een goede aanbieding....vaak hier op dit forum te vinden.
Er zijn er slechts 3 die rechtstreeks vliegen op Bkk en dat zijn: EVA-air,KLM en China air.....houd hun website in de gaten als je rechtstreeks wilt vliegen. Een goede prijs vind ik tussen de 600.- en 700.- euro pp/vv.

Veel plezier met het uitstippelen van je vakantie...want dat is extra plezier...

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Eerste keer backpacken Thailand

#3 Bericht door Henk Korat » woensdag 17 september 2014, 16:46

Ik heb wat moeite met het fladderen tussen Phuket, Khao Sok, Krabi en de eilanden tussen Phuket en Krabi.

Maak eerst de keuze van de vlucht naar Bangkok. Of vanuit Phuket of vanuit Krabi.

Ik zou eerst naar Phuket gaan en daar relaxen op de stranden, dan de bus naar Khao Sok nemen en daar een paar dagen doorbrengen, dan de bus naar Krabi (Ao Nang) nemen en vanuit Krabi de eilanden, waaronder Phi Phi, bezoeken. Vele lezers weten al, dat ik verre weg de voorkeur aan Krabi geef boven Phuket. Op Phuket zijn Karon en Kata (noi) beach mooi, maar Patong is veel te druk en vol met russen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”