Bouwen in isaan

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
hanshu

Re: Bouwen in isaan

#16 Bericht door hanshu » zaterdag 30 augustus 2014, 06:36

Gardensafari schreef:
hanshu schreef:
Ashley schreef:Duurzaam bouwen kennen ze niet Thailand, tenzij het om een paleis of een tempel gaat dan wel.
Waarom duurzaam bouwen? Ik ben 60 en hartpatient.... :D
Als jouw foto in de tempel wordt bijgezet, wil ja dat die toch wel eventjes blijft staan?

:cheesy:
Ik heb de foto op een sticky begraven onder de betonvloer....beetje met de tijd meegaan........

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bouwen in isaan

#17 Bericht door Hua Thale » zaterdag 30 augustus 2014, 06:45

reportage natuurlijk over het leven in en rondom Non-Sa-at
haha...die heb ik al eerder zien mislukken...
De reportage hoop ik voor je. [|)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#18 Bericht door hanshu » zaterdag 30 augustus 2014, 08:01

Hua Thale schreef:
reportage natuurlijk over het leven in en rondom Non-Sa-at
haha...die heb ik al eerder zien mislukken...
De reportage hoop ik voor je. [|)
Ja die bedoel ik inderdaad.....bovendien gebeurt er in Non-Sa at niks behalve het bouwen van een nieuw kippenhok.
Verder zit ik tot november in Zandvoort en daarna in het huurhuis in Lin-Faa...zo'n 160 km verder.....samen met de kippetjes..dat dan wel.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#19 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 08:34

het nieuwe kippenhok heeft een dak inmiddels...

Afbeelding

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bouwen in isaan

#20 Bericht door RuudThai » maandag 01 september 2014, 10:52

Ik ken dit soort bouw, heb het aan den lijve meegemaakt.... en zie nu al waar het dak gaat lekken :( :( :( .
Maar het is toch maar voor kippen dus dan maakt het niet zoveel uit! :happyno:

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#21 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 11:16

RuudThai schreef:Ik ken dit soort bouw, heb het aan den lijve meegemaakt.... en zie nu al waar het dak gaat lekken :( :( :( .
Maar het is toch maar voor kippen dus dan maakt het niet zoveel uit! :happyno:
Ruud...ouwe chagerijn....denk toch niet zo nederlands..... :clap:

In de regentijd is het zomer in Nederland....haha

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bouwen in isaan

#22 Bericht door Hua Thale » maandag 01 september 2014, 11:53

Is het nog wel de bedoeling dat er muren inkomen al dan niet tot redelijke hoogte Hans. :?:
Er zullen toch wel wat beesten zijn zo in die polder die OOK een kippetje lusten. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#23 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 12:42

Hua Thale schreef:Is het nog wel de bedoeling dat er muren inkomen al dan niet tot redelijke hoogte Hans. :?:
Er zullen toch wel wat beesten zijn zo in die polder die OOK een kippetje lusten. :Whistle:
Fundering.wanden en vloeren zijn op dit moment in aanbouw.Kozijnen deuren en ramen liggen klaar voor montage.

Het wachten is op de legstokken.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#24 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 13:35

Oja..ik heb ook nog op advies van khun Ruud een afvoerputje laten maken in de woonkamer.Dan kan ik de stop eruit trekken als hij ooit gelijk krijgt. Kippetjes hebben een hekel aan natte voetjes.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bouwen in isaan

#25 Bericht door Hua Thale » maandag 01 september 2014, 13:58

Misschien nog een leuk tegeltje aan de muur nu je die er toch in doet.

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#26 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 14:04

Hua Thale schreef:Misschien nog een leuk tegeltje aan de muur nu je die er toch in doet.

Afbeelding
leuk......... bedankt Hua Thale,
Hoeveel m2 heb je daarvan liggen?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bouwen in isaan

#27 Bericht door Hua Thale » maandag 01 september 2014, 14:17

Marktplaats 21 stuks eigenlijk meer voor boven de stoof gaat hem niet worden in het kippenhuis.
Misschien dat de aannemer nog wat leuke kippentegels weet.
D Home alhier heeft regelmatig bedrukte tegels met beestjes voor her en der in huizen.
Wat voor merk kippen gaat het worden heb van bijden werelddelen wat de kippen betreft weinig inzicht.
Heb wel eens van legkippen plofkippen graankippen gehoord maar slaat niet op het merk geloof ik.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#28 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 14:29

Hua Thale schreef: Wat voor merk kippen gaat het worden heb van bijden werelddelen wat de kippen betreft weinig inzicht.
Heb wel eens van legkippen plofkippen graankippen gehoord maar slaat niet op het merk geloof ik.
Thaise bruine leghen,Hua

Welbekend hier in de streek,lachen altijd en geven je regelmatig zo'n warm gevoel.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bouwen in isaan

#29 Bericht door Hua Thale » dinsdag 02 september 2014, 10:47

Toch mag je wel uitkijken in deze fase Hans hier moet toch je vakmanschap duidelijk worden.
Komt goed denk ik. :thumbsup:

‘Vaker darmproblemen bij bruine leghennen’

PLUIMVEEHOUDERIJ

Darmproblemen bij leghennen steken vooral de kop op rond stressmomenten. Met name het begin van de ronde, net na het verplaatsen van het opfok- naar het legbedrijf, en het begin van de legperiode zijn kritieke momenten. Dat zegt pluimveearts Pim E. van DAMB

Pluimveedierenarts Pim E. vertelt tijdens de Pluimvee Relatiedag in Barneveld over zijn ervaringen met darmproblemen bij leghennen. De ervaren E., die sinds 1981 in het vak zit, richt zich daarbij hoofdzakelijk op de dagelijkse praktijk. Pluimveedierenarts Naomi de B. van de Gezondheidsdienst voor Dieren (GD) in Deventer belicht de wetenschappelijke kant van darmproblemen bij leghennen.
"Darmproblemen komen vaak aan het licht als de pluimveehouder klaagt dat de hennen te weinig of juist te veel voer opnemen. Ook ziekte en uitval, natte mest en vuilschalige eieren kunnen wijzen op darmproblemen", aldus E. Wanneer hennen stress ervaren zijn ze extra gevoelig voor darmproblemen. Het transport van het opfokbedrijf naar het legbedrijf en de start van de legperiode zijn kritieke momenten, vertelt de pluimveearts. "Juist op die momenten moet je als leghennenhouder goed opletten. Zoals zo vaak blijkt kunnen goed management en goed voer heel veel problemen voorkomen."


Bron
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Bouwen in isaan

#30 Bericht door hanshu » dinsdag 02 september 2014, 12:05

Hua Thale schreef:Toch mag je wel uitkijken in deze fase Hans hier moet toch je vakmanschap duidelijk worden.
Komt goed denk ik. :thumbsup:

‘Vaker darmproblemen bij bruine leghennen’

PLUIMVEEHOUDERIJ

Darmproblemen bij leghennen steken vooral de kop op rond stressmomenten. Met name het begin van de ronde, net na het verplaatsen van het opfok- naar het legbedrijf, en het begin van de legperiode zijn kritieke momenten. Dat zegt pluimveearts Pim E. van DAMB

Pluimveedierenarts Pim E. vertelt tijdens de Pluimvee Relatiedag in Barneveld over zijn ervaringen met darmproblemen bij leghennen. De ervaren E., die sinds 1981 in het vak zit, richt zich daarbij hoofdzakelijk op de dagelijkse praktijk. Pluimveedierenarts Naomi de B. van de Gezondheidsdienst voor Dieren (GD) in Deventer belicht de wetenschappelijke kant van darmproblemen bij leghennen.
"Darmproblemen komen vaak aan het licht als de pluimveehouder klaagt dat de hennen te weinig of juist te veel voer opnemen. Ook ziekte en uitval, natte mest en vuilschalige eieren kunnen wijzen op darmproblemen", aldus E. Wanneer hennen stress ervaren zijn ze extra gevoelig voor darmproblemen. Het transport van het opfokbedrijf naar het legbedrijf en de start van de legperiode zijn kritieke momenten, vertelt de pluimveearts. "Juist op die momenten moet je als leghennenhouder goed opletten. Zoals zo vaak blijkt kunnen goed management en goed voer heel veel problemen voorkomen."


Bron
Wat fijn toch dit forum.......dat meedenken hier stel ik geweldig op prijs.
Ik zal mijn uiterste best doen om de stress bij de dames zo laag mogelijk te houden.Ik ga Naomi de B direkt bellen voor meer info.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”