NOK Airways

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RobD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 30 juli 2014, 07:16

NOK Airways

#1 Bericht door RobD » woensdag 13 augustus 2014, 13:39

Ik zoek ervaringen met nok airways.
Kan je hier bijv. een dag voor vertek een ticket kopen van bijv. Udon Thani naar Bangkok.
En is het dan nog betaalbaar.
Als ik dit ticket nu zou boeken voor in januari ben ik nog geen 1000 bath kwijt, echt goedkoop dus.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: NOK Airways

#2 Bericht door v@go » woensdag 13 augustus 2014, 14:02

Als het inderdaad zo goedkoop is waarom dan wachten tot januari?
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

hanshu

Re: NOK Airways

#3 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 14:28

Als je hebt over Noc Eco dan kun je dit volgens mij alleen per internet doen. Vorig jaar vanuit Udon bij een reisburotje een ticket proberen te kopen maar die was vijf (!) keer zo duur.Toen gekozen voor Thai air voor een betere prijs.
Gewoon in Nederland boeken dus via internet.

hanshu

Re: NOK Airways

#4 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 14:42

Maar schrik niet van wat er bij komt aan kosten....
Ik heb hier voor me liggen twee tickets Udon-Bkk en weer terug (dus 4 tickets in totaal) met Asian air.
Kosten 4048.60 ...dat is dus 1012.- per ticket en daar adverteren ze dus mee.....
In totaal heb ik af moeten rekenen 5879.60...... 1800 bath meer dus aan allerlei services and fees zoals ze dat noemen.

Oja....en dan zit er enkel nog maar handbagage in deze prijs want koffers moet je voor bij betalen.(bij Asian air dus...)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: NOK Airways

#5 Bericht door robin33 » woensdag 13 augustus 2014, 15:06

Nog geen 140 euro dus voor 4 tickets :)

hanshu

Re: NOK Airways

#6 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 15:18

robin33 schreef:Nog geen 140 euro dus voor 4 tickets :)
140,18 om precies te zijn. Het gaat erom dat die prijsvechters altijd duurder zijn dan ze op de website lijken.
Zelfde in Nederland met Ryan air enzo...betalen om te plassen....koffers...koffie...enz

Maar goed......beter als in de bus zitten......

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: NOK Airways

#7 Bericht door Borat » woensdag 13 augustus 2014, 20:02

Bedoel je air asia?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: NOK Airways

#8 Bericht door pong » donderdag 14 augustus 2014, 13:31

Begin jan kan tricky zijn-de grote terugreis naar de grote stad-dat kan al weken tevoren volgeboekt zijn. Naast NOk vliegt vrijwel altijd ook AirAsia. Voor alle geldt: hoe eerder erbij, vooral als er een sale is, hoe goejekoper. Maar niet goed/kan niet: geld kwijt.
Ook de 3e: ThaiLIONair, is voornemens meer domestic lijnen te starten, kan mogelijk alternatief zijn.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: NOK Airways

#9 Bericht door Pieter » vrijdag 15 augustus 2014, 12:16

Heeft wel niks met nok air te maken maar voor een ieder die goedkoop in december naar europa of omgekeerd wil

Va november vliegt condor (is duits/thomas cook) van frankfurt naar bkk vv
Dusseldorf is wat duurder

Website. : http://www.condor.com

En over tickets vroeg bestellen is soms niet goedkoper

Inlandse vluchten in thailand meestal wel

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: NOK Airways

#10 Bericht door joepattaya » zaterdag 16 augustus 2014, 10:29

In Thailand mogen ze nog, in tegenstelling tot bv. NL, adverteren met kale prijzen.
Meestal komen er nog de vliegveldtaxen en wat servicekosten bij.

Uiteraard heb je dan ook nog bagage, eten en andere ongein, maar daar kun je al of niet voor kiezen.

Soms, heel soms, adverteert men met "all-in-tarieven" uiteraard ook weer de kale prijs + taxen; de rest komt er nog bij.

Moet er volledigshalve wel bij vermelden, dat NokAir (volgens mij) 20 kilo bagage toestaat.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1594
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: NOK Airways

#11 Bericht door Herbergier » zondag 17 augustus 2014, 04:07

Ik heb op 9 mei 2014, bij Air Asia via internet, een aanbieding van een retourvlucht Bangkok - Phuket geboekt, voor 29 mei (08.45 uur) heen en 3 juni (16.30 uur) terug en ik was in het totaal 2038,42 bht kwijt, voor 15kg bagage en zonder eten en verzekering, ik had trouwens geluk, want een dag later was deze aanbieding verdwenen.
Je krijgt gelijk na de internetboeking een voucher in je postvak IN, waarmee je bij alle nationale 7-Elevens cash kunt betalen, de extra kosten hiervoor waren 30 bht, de 7-Eleven rekent nl. voor van 1 tot 30.000 bht 30 bht, voor 30.001 bht tot 60.000 bht 60 bht en voor 60.001 tot 90.000 bht 90 bht.
Toen ik na betaling bij de 7-Eleven thuiskwam, zat de E-Ticket, met booking number en streepjescode, al in mijn postvak IN, dat formulier liet ik bij het inchecken zien en alles was dik in orde.

Ik weet niet of Nok Air ook deze service al heeft, maar dat zal volgens mij niet lang meer duren, want het is natuurlijk ideaal.

Nok Air vliegt nu nog drie maal per week op Buriram (vanaf 1485,87 bht enkele reis, dus dat is vrij duur), maar op 5 oktober 2014 wordt hier het International Racecircuit Buriram geopend, voor race auto's en motoren, dan gaat Nok Air elke dag op Buriram vliegen en misschien wel meerdere maatschappijen, zodat waarschijnlijk de prijs een beetje gedrukt kan worden.
Alles van waarde is weerloos.

RobD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 30 juli 2014, 07:16

Re: NOK Airways

#12 Bericht door RobD » zondag 17 augustus 2014, 07:01

2 tickets bij NOK voor 4752,10 dat is ongeveer 111 euro van Chiang Mai naar Udon Thani gekocht.
Standaard mag je 15 kg bagage meenemen, ik heb 5 kg bijgeboekt.
Vlucht is op 31 januari 2015
Ik vind het een prima prijs.
Je begint inderdaad met iets van 35 euro per ticket en komt dan op 111 euro uit.
Ik maakte nog de grote fout door bij mijn vrouw mijn achternaam in te vullen terwijl je de meisjesnaam moets invullen.
Koste me 17,50 om dat goed te krijgen :( echt dom.
Je ziet de prijs trouwens per dag veranderen, toen ik dit topic begon was de ticket ongeveer 1000 baht toen ik gister ging boeken 1500 baht.
Dus dat twijfelen koste me ook 1000 baht voor 2 tickets.
Bedankt voor de tips.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: NOK Airways

#13 Bericht door robin33 » zondag 17 augustus 2014, 20:27

Waar boeken jullie zo al op het interweb?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1594
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: NOK Airways

#14 Bericht door Herbergier » maandag 18 augustus 2014, 03:35

Rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, is het een drukke route waardoor er meerdere vluchten per dag zijn, dan kan je kiezen voor de meest gunstige prijs of tijd dat je wilt vliegen, want dan er kan op een dag veel prijsverschil op de verschillende vluchttijden zijn, de populairste tijden zijn natuurlijk het duurst.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”