Phuket en Samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Phuket en Samui

#1 Bericht door dinava2002 » zondag 20 juli 2014, 13:36

Mijn planning ziet er als volgt uit in augustus:
Ams-BKK
BKK doorvliegen naar Phuket met Bangkokair of Thai airways
8n Phuket en Khao Lack of Krabi(Ao nang)
Phuket-Koh Samui (bus en ferry)
5n Koh Samui
Koh Samui-BKK( ferryLomprayah-nachtrein of bus) of Bangkok air
3n BKK
Bkk-Amsterdam
Nog iemand tips?
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Phuket en Samui

#2 Bericht door v@go » zondag 20 juli 2014, 17:54

Doorvliegen naar Phuket kan ik je afraden. Je hebt net een vlucht van ruim 11 uur achter de rug met een reis naar Schiphol ervoor, dus al zo'n 15 uur onderweg.
Aangekomen in een ander klimaat eerst nog wachten op de vervolgvlucht, eer je dan op plaats van bestemming bent reken er nog zo'n 3-4 bij dus helemaal gebroken.
Eerste keer Thailand dachten we ook dat dat wel kon maar heb er 3 dagen last van gehad.
Blijf een dagje in BKK en reis dan door.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

hanshu

Re: Phuket en Samui

#3 Bericht door hanshu » zondag 20 juli 2014, 20:18

In tegenstelling tot V@go vlieg ik op de heenreis altijd meteen door en heb daar nooit hinder van gehad.
Zowel naar Koh Samui als naar Udon Thani met meestal 2 tot 3 uur wachttijd op Bangkok.
Ik zit dan wel hoogop 20 minuten van schiphol (Zandvoort) en vlieg meestal door de nacht.Kom dus in de morgen (thaise tijd) aan en vlieg eind van de morgen door naar mijn bestemming.In de middag in hotel even relax en daarna biertje drinken,wat eten en vroeg naar bed.De volgende dag weer als nieuw.
Terug naar Nederland is een ander verhaal en heb ik soms weken nodig om in het ritme te komen.
Maar dat zal voor iedereen wel anders zijn denk ik.

(Bij de weg...mijn toestel vliegt er heen maar 10,5 uur over.... :P )

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Phuket en Samui

#4 Bericht door Phuket Dragon » maandag 21 juli 2014, 02:07

Doorvliegen is wat ongunstiger geworden qua connecting flight daar de lowbudget vliegers niet meer op Svarnabum staan.
Voorheen had ik binnen het uur een connecting flight naar Phuket maar is nu gedaan...
Afgelopen Juni had ik een connecting flight naar Udon maar moest 4 uurtjes neuspeuteren op Svarnabum .....
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: Phuket en Samui

#5 Bericht door dinava2002 » donderdag 31 juli 2014, 22:43

Ik ga idd een nachtje overnachten in bkk want ik kom om 19.45u aan dus durf de vlucht van 21.55u niet nemen...koffers halen en immigrations :roll:

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Phuket en Samui

#6 Bericht door pong » zaterdag 02 augustus 2014, 12:23

vrees geheel onterecht.
Die laatste vlucht is bijna altijd veels te laat. EN je hoeft niet met je hele handel in BKK door controle-kan grotendeels via zijingang direct naar domestic en in PHuket gedaan, luggage doorgelabeld. Maar of arr. HKT rond 0.00 nou zo aardig is?
Voordeel is wel dat verkeer in BKK erg rustig is. Maar next day moet je er wel door naar de 1 of 2e airport.
Zelf herhaal ik nog eens: waarom mensen toch naar 2-3 stranden/eilanden willen ontgaat mij geheel.

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: Phuket en Samui

#7 Bericht door dinava2002 » zaterdag 02 augustus 2014, 14:02

Ja idd 00.00u ergens aankomen is niet alles...dus toch een overnachting in BKK. Tips om iets te doen in de buurt van luchthaven of in buurt van Don Muang? En ja 2 eilanden omdat we graag in Samui zijn, herkenbaar voor ons....maar op 1 week tijd ben je het eiland 7x rondgeweest dus daarom een 2e eiland om nieuwe dingen te ontdekken. Nu kiezen we voor Phuket...ik hoor veel goeds en veel slechts...dus ik ga het zelf eens uitpluizen [$)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”