In november vlieg ik naar Bangkok met de Oekraïense maatschappij Ukraine International, met een tussenstop in Kiev.
Moet ik me na het neergeschoten vliegtuig boeven Oost-Oekraïne zorgen gaan maken over mijn veiligheid en/of het wel of niet doorgaan van de vlucht?
Vliegen via Oekraïne
Moderator: Loempia
- Farang Baa
- Volwaardig lid
- RuudThai
- Expat
Re: Vliegen via Oekraïne
Het luchtruim boven Oekraïne is momenteel gesloten, dus ik vraag me af of dat voor het hele land geldt of alleen voor het rebellengebied. Als dat voor het hele land geldt zijn er ook geen vluchten op Kiev.
Maar misschien zijn over een paar maanden de vijandelijkheden wel over, hetzij door onderhandelingen, hetzij door het neerslaan van de rebellie door het Oekraïense leger.
Dus de actuele ontwikkelingen volgen en contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt.
Maar misschien zijn over een paar maanden de vijandelijkheden wel over, hetzij door onderhandelingen, hetzij door het neerslaan van de rebellie door het Oekraïense leger.
Dus de actuele ontwikkelingen volgen en contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt.
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Voor zover ik weet is het luchtruim tot Kiev nog open. Blijft het probleem dat de vlucht Kiev - BKK hoogstwaarschijnlijk wel over oostelijk Oekraïne móet vliegen.
Hmm, gelukkig is het pas in november zover en vlieg ik volgende maand via Abu Dhabi. Ik neem aan dat die vluchten sowieso al via een andere route vliegen.
Hmm, gelukkig is het pas in november zover en vlieg ik volgende maand via Abu Dhabi. Ik neem aan dat die vluchten sowieso al via een andere route vliegen.
-
- Volwaardig lid
Dit is vlgs mij een eenmalige trieste vergissing geweest die nog heel veel vervolg gaat krijgen wereldwijd dus alle toekomstige burger vluchten zullen m.i ongehinderd daar over heen kunnen vliegen of wat al geopperd is via een andere route.
gr driver
gr driver
- Jos Flachs
- Expat
Da's over 3,5 maanden. Er zal heel wat water door de Dnjepr stromen voor het zo ver is. Het is veel te vroeg om daar voorspellingen over te doen.
-
- Expat
Kiev ligt redelijk hoog en zal dus richting het oosten de noordelijke route kunnen volgen en komen ze niet over het rebellen gebied. Ik ben ook vele malen over de zwarte zee en zelfs Turkije gevlogen beide richtingen Europa/Azie en daar ligt Ukraine boven.Farang Baa schreef:Voor zover ik weet is het luchtruim tot Kiev nog open. Blijft het probleem dat de vlucht Kiev - BKK hoogstwaarschijnlijk wel over oostelijk Oekraïne móet vliegen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven