Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
xerotox
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 06 juli 2014, 20:38

Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

#1 Bericht door xerotox » woensdag 09 juli 2014, 18:49

Ik ga in november met mijn vriendin een maand naar Thailand, maar heb inmiddels al 2x ons reisschema omgegooid. Heerlijk die voorbereidingen en hoef ook zeker niet alles vast te leggen, maar iets van houvast is wel fijn. Nu hebben we een waslijst met wat we allemaal willen doen/zien etc, maar een echt geschikt reisschema met handige route nog niet. Wie helpt ons op weg?

Aankomst: 1 november 18.05 (lokaal) in BKK
Vertrek: 29 nov (23.00 uur op BKK airport zijn)

Wat willen we zien?
- Bangkok (logisch....)
- Kanchanaburi, river kwai
- Chiang Mai (met Loy Krathong als dat planningstechnisch uitkomt??)
- Sokuthai
- Ayuttaya (of niet nodig als ook Sokuthai bezocht wordt?)
- Khao Sok
- Laatste (minimaal) 5 dagen een eiland of meerdere
- Chiang Rai? Witte tempel
- Maeo Hong Song
- Tijger temple?
- Floating market

Wat willen we doen/mee maken/ervaren
- Ervaring lange treinreis (evt nacht)
- Een trekking van minimaal 3 dagen (Pooh eco trekking??)
- Loy Krathong
- Slapen in een boomhut + slapen in een floating hotel
- Natuur is in het algemeen erg belangrijk
- Hilltribes
- Liefst niet al te toeristische dingen, alhoewel je er ook niet aan ontkomt
- Mogelijk duiken/snorkelen

Wie o wie heeft er voor ons een goed/efficiënte route in gedachte? Misschien wel tips dat iets niet handig is of beter kan?

Super bedankt alvast! [|)

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

#2 Bericht door peter westerbaan » dinsdag 15 juli 2014, 15:44

Beste xerotox,
Zie dat er helemaal nog niemand heeft gereageerd op de reisplan, dus voel me geroepen...
Omdat je alle delen van Thailand in je programma wil opnemen, (én het uiterste Noorden én het zuidelijke Kao Sok)wordt je reis automatisch een erg toeristisch geheel. Als je keuzes maakt, kun je gemakkelijker van de gebaande paden afwijken. Als je al een jungletocht in het Noorden maakt, dan is Kao Sok alleen maar een herhaling en brengt niet veel nieuws. Van BBK naar Kanchanaburi is 2 uur met de bus, van Kanchanaburi is een uitstapje naar Sanklaburi heel bijzonder. In Kanchanaburi kun je op een raft overnachten.Van Kanchanaburi kun je direkt met bus en minibus naar Ayuttaya. (Maak daar leuke boottocht aan het eind van de dag, die de meeste hotels aanbieden) Vandaar met bus naar Sukotai, ook een tempelcomplex .Je kunt ook met de trein via Pitsanulok. Sukotai vind ik nog wat aantrekkelijker dan Ayuttaya omdat alle tempels in een afgesloten park liggen. Als je Sukotai doet, dan kun je Ayuttaya eventueel overslaan. Van Sukotai naar Chiang Mai kan ook met de bus ( ca 7 uur) In Chiang Mai kun je jungle tocht maken en de hilltribes bezoeken. Ga vooral naar Doi Suthep, een heerlijke boedisten "kermis". Chiang Rai is een wat rustiger herhaling, zou ik weglaten. Ik zou van Chiang Mai naar Bangkok terugvliegen, maar als je liever met de nachttrein wil, kan dat. Neem dan slotje voor je bagage mee, zodat die niet gejat kan worden. Als je wil snorkelen, dan kun je van Bangkok via Chumpon naar Ko Tao. De westkust van het eilandje is prachtig en veel rustiger dan de andere kant.
Ik zou het hierbij laten. Een maand lijkt heel lang, maar het reizen kost veel tijd. Je kunt eventueel nog doorreizen naar Krabi of Phuket voor nog een paar dagen strand, je kunt ook terugreizen en dan in Hua Hin gaan uitrusten.
Floating market kun je eventueel op weg naar Kanchanaburi doen, als je dan tenminste per taxi of minibusje met chauffeur reist. Maar het is wel een echte tourist trap: je wordt met bergen toeristen in veel te volle en vooral veel te dure boten gepropt. Er worden dan allerlei prullaria voor te veel geld verkocht.
Dit voorlopig als eerste reactie, als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel
Groet,
Peter

xerotox
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 06 juli 2014, 20:38

Re: Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

#3 Bericht door xerotox » dinsdag 15 juli 2014, 21:07

peter westerbaan schreef:Beste xerotox,
Zie dat er helemaal nog niemand heeft gereageerd op de reisplan, dus voel me geroepen...
Omdat je alle delen van Thailand in je programma wil opnemen, (én het uiterste Noorden én het zuidelijke Kao Sok)wordt je reis automatisch een erg toeristisch geheel. Als je keuzes maakt, kun je gemakkelijker van de gebaande paden afwijken. Als je al een jungletocht in het Noorden maakt, dan is Kao Sok alleen maar een herhaling en brengt niet veel nieuws. Van BBK naar Kanchanaburi is 2 uur met de bus, van Kanchanaburi is een uitstapje naar Sanklaburi heel bijzonder. In Kanchanaburi kun je op een raft overnachten.Van Kanchanaburi kun je direkt met bus en minibus naar Ayuttaya. (Maak daar leuke boottocht aan het eind van de dag, die de meeste hotels aanbieden) Vandaar met bus naar Sukotai, ook een tempelcomplex .Je kunt ook met de trein via Pitsanulok. Sukotai vind ik nog wat aantrekkelijker dan Ayuttaya omdat alle tempels in een afgesloten park liggen. Als je Sukotai doet, dan kun je Ayuttaya eventueel overslaan. Van Sukotai naar Chiang Mai kan ook met de bus ( ca 7 uur) In Chiang Mai kun je jungle tocht maken en de hilltribes bezoeken. Ga vooral naar Doi Suthep, een heerlijke boedisten "kermis". Chiang Rai is een wat rustiger herhaling, zou ik weglaten. Ik zou van Chiang Mai naar Bangkok terugvliegen, maar als je liever met de nachttrein wil, kan dat. Neem dan slotje voor je bagage mee, zodat die niet gejat kan worden. Als je wil snorkelen, dan kun je van Bangkok via Chumpon naar Ko Tao. De westkust van het eilandje is prachtig en veel rustiger dan de andere kant.
Ik zou het hierbij laten. Een maand lijkt heel lang, maar het reizen kost veel tijd. Je kunt eventueel nog doorreizen naar Krabi of Phuket voor nog een paar dagen strand, je kunt ook terugreizen en dan in Hua Hin gaan uitrusten.
Floating market kun je eventueel op weg naar Kanchanaburi doen, als je dan tenminste per taxi of minibusje met chauffeur reist. Maar het is wel een echte tourist trap: je wordt met bergen toeristen in veel te volle en vooral veel te dure boten gepropt. Er worden dan allerlei prullaria voor te veel geld verkocht.
Dit voorlopig als eerste reactie, als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel
Groet,
Peter
Dank voor je uitgebreide reactie. Kan je aangeven wat er zo bijzonder is aan Sanklaburi? Slotje voor bagage is een heel goed idee en zet ik op onze "te pakken" lijst. Via wat andere kanalen hebben we nu dit reisschema. Misschien zijn het aantal eilanden wel teveel op het einde?

vr 31-okt Vlucht Amsterdam-Bangkok (22.00 uur)
za 1-nov Aankomst Bangkok (18.05 uur)
zo 2-nov Bangkok
ma 3-nov Bangkok > Damoen Suduak > Kanchanaburi
di 4-nov Kanchanaburi
wo 5-nov Kanchanaburi > Ayutthaya
do 6-nov Ayutthaya
vr 7-nov Ayutthaya > Sokhuthai
za 8-nov Sokhuthai
zo 9-nov Sokhuthai - Chiang Mai
ma 10-nov Chiang Mai
di 11-nov Chiang Mai trekking
wo 12-nov Chiang Mai trekking
do 13-nov Chiang Mai trekking
vr 14-nov Chiang Mai > Bangkok
za 15-nov Bangkok - Surathani
zo 16-nov Surathani - Khao Sok
ma 17-nov Khao Sok slapen op meer + boomhut
di 18-nov Khao Sok jungle tochtje?
wo 19-nov Khak Sok - Koh phi phi
do 20-nov Koh phi phi
vr 21-nov Koh phi phi - Koh Lanta
za 22-nov Koh Lanta
zo 23-nov Koh Lanta - Koh Jum
ma 24-nov Koh Jum
di 25-nov Koh Jum - Koh Mook
wo 26-nov Koh Mook
do 27-nov Koh Mook - Trang > Bangkok
vr 28-nov Bangkok
za 29-nov Bangkok - Amsterdam

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

#4 Bericht door v@go » dinsdag 15 juli 2014, 22:13

slotje alleen heeft geen enkele zin, zorg ook voor een koffer waar de deksel vast zit met een slot anders krijg je hetzelfde als hieronder.

http://www.youtube.com/watch?v=wpIJVWXsBBI
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

xerotox
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 06 juli 2014, 20:38

Re: Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

#5 Bericht door xerotox » dinsdag 15 juli 2014, 22:46

v@go schreef:slotje alleen heeft geen enkele zin, zorg ook voor een koffer waar de deksel vast zit met een slot anders krijg je hetzelfde als hieronder.

http://www.youtube.com/watch?v=wpIJVWXsBBI
Dat snap ik, heb gelukkig ook geen dergelijke tas. Ik wil met een slotje of slot hem ergens aan vastmaken zodat ze hem in de trein niet kunnen meenemen. Gaat om een backpack. 100% voorkomen is toch niet mogelijk

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Reisschema 1 maand Thailand met deze onderdelen

#6 Bericht door peter westerbaan » donderdag 17 juli 2014, 17:54

Hallo Xerotox,
Een druk, maar haalbaar programma. Op het eind inderdaad wel erg veel eilandjes. Als je een beetje wil uitrusten, kun je dat wellicht een beetje beperken. Je moet er elke keer ook weer met de boot naar toe en dat kost tijd, die je misschien aan het eind van je reis ook lekker onder een palmboom met een boekje kunt doorbrengen. .Ik ken zelf alleen Ko Lanta, daar ben ik een jaar of vier geleden geweest, vond ik een heel prettige , relaxte plek. Allemaal grotendeels moslim daar, soms lastig om een biertje te pakken te krijgen.
Sangkla ligt ten noorden van Kanchanaburi tegen de Birmaanse grens. Hier zitten de Mons, een uit Birma gevluchte minderheid. Ze hebben daar een grote houten brug gebouwd, er is een Mon-markt en een Mon-tempel. Sanklaburi heeft weinig toerisme, maar genoeg accomodatie. Het is een gebied met mooie stuwmeren, soms zijn de daar vroeger gelegen dorpen nog op het water zichtbaar. Het nadeel is dat je ook weer terug moet naar Kanchanaburi, er is geen andere weg. Als ik naar jou programma kijk, dan staat er ,denk ik, wel genoeg op.
Veel plezier,
Groet,
Peter

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”