nachttrein BKK-Surat thani

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

nachttrein BKK-Surat thani

#1 Bericht door dinava2002 » dinsdag 08 juli 2014, 18:13

Kan ik ergens boeken bij aankomst op de luchthaven? Of kan ik best op voorhand boeken? We zouden in augustus gaan. Hoe laat vertrekt de nachttrein? Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: nachttrein BKK-Surat thani

#2 Bericht door Farang Baa » woensdag 09 juli 2014, 14:22

Ik ben in januari tijdens het hoogseizoen ook met de trein naar het zuiden (richting Sungai Kolok) gereisd en kon twee dagen voor diens vertrek nog een slaapplaats in de tweede klasse vinden. Je kunt van mij aannemen dat als je één à twee dagen van tevoren boekt, dus pas in Thailand zelf bij station Hualamphong (BKK), je nog op tijd bent. Zeker in het laagseizoen. Twee plaatsen moet ook wel lukken, denk ik.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: nachttrein BKK-Surat thani

#3 Bericht door pong » zaterdag 12 juli 2014, 10:14

1.er gaat niet 1, maar 5-6 treinen dagelijks. de laatste om 22.30 heeft enkel zitjes. De andere treinen hebben zowel zitjes als bedjes, de klassen varieren. 3e kl. is harde houten (kerk)banken en gratis voor Thai.
2.om je te schrikken laten: juist op deze route, NAAR BKK, is paar dagen terug een 13-jarig meisje door een spoorwegwerker (lakenverschoner, meen ik) verkracht en vermoord. En is hij door celgenoten gekild.
3.er is geen wijsheid: het is kiezen tussen zekerheid (die tegeswoordig voor al die online en van niks anders willen wetende jonkies het ultieme doel lijkt) tegen flink hogere kosten of maar zien- en tegen normaalprijs daar kopen.
4.seta61.com hee3ft alle info in het engels. Naar het schijnt is echter de door hun aangeprezen reisburo niet meer zo willig al die verwende en angstige farang te boeken, meer trouble dan dat het oplevert. Daar hebben Thai een broertje dood aan.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”