Paniek! Niet meer dan 10.000 baht
Moderator: Loempia
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Paniek! Niet meer dan 10.000 baht
Paniek onder de Thai in Nederland.
Sinds een dag of twee houdt de douane op de vliegvelden zich strikt aan de regels.
Niet meer dan 10.000 baht aan merkartikelen invoeren en niet meer dan 10.000 baht aan cadeautjes bij je hebben.
En daarbij gelden de "normale" prijzen in Thailand.
En die kunnen fiks hoger zijn dan in Nederland!
Met name reizigers uit Europa en de VS worden streng gecontroleerd.
Tea money helpt niet, want er lopen militairen rond (ook in burger) die daarop toezicht houden.
Wordt Thailand toch nog een beschaafd land.
Wil ik er nog wel heen?
Sinds een dag of twee houdt de douane op de vliegvelden zich strikt aan de regels.
Niet meer dan 10.000 baht aan merkartikelen invoeren en niet meer dan 10.000 baht aan cadeautjes bij je hebben.
En daarbij gelden de "normale" prijzen in Thailand.
En die kunnen fiks hoger zijn dan in Nederland!
Met name reizigers uit Europa en de VS worden streng gecontroleerd.
Tea money helpt niet, want er lopen militairen rond (ook in burger) die daarop toezicht houden.
Wordt Thailand toch nog een beschaafd land.
Wil ik er nog wel heen?
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
Re: Paniek! Niet meer dan 10.000 baht
We gaan het straks meemaken... Ben benieuwd
.

- RuudThai
- Expat
De bedragen worden juist verhoogd, van 10.000 naar 100.000 baht, zie de Bangkok Post van vandaag:
http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... estriction
http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... estriction
- brake034
- Expat
Ruud, er staat "Customs Department mulls raising duty-free restriction" mulls betekend nadenken.
Marcel
- RuudThai
- Expat
Jawel, ze zijn nog aan het nadenken maar niet óf ze het bedrag zullen verhogen maar tot hoeveel. Ze denken na over een bedrag tussen de 80000 en de 100000 baht.brake034 schreef:Ruud, er staat "Customs Department mulls raising duty-free restriction" mulls betekend nadenken.
En ach, dan klinkt een afgerond bedrag van 100000 beter dan iets lagers.

- brake034
- Expat
Zomaar wat steekwoorden: "will ask", "must carefully study".
Een ieder leest een krantenartikel zomaar heel anders!
Een ieder leest een krantenartikel zomaar heel anders!
Marcel
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Hoeveel baht mag je cash invoeren? Ik ben van plan de volgende keer 1 miljoen baht mee te nemen naar Thailand, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Kan ik dit zonder risico in mijn handbagage meenemen?
-
- Expat
- Contacteer:
Ongelimiteerd, als je het maar aangeeft.Farang Baa schreef:Hoeveel baht mag je cash invoeren? Ik ben van plan de volgende keer 1 miljoen baht mee te nemen naar Thailand, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Kan ik dit zonder risico in mijn handbagage meenemen?
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Als ik het aangeef, dien ik daar dan wel belasting over te betalen?
-
- Volwaardig lid
Als je bedoelt dat je dat Cash mee wil nemen in Euro heb je gelijk hier op schiphol al een probleem Farang Baa.
Meer als dacht 10.000 Euro cash moet je even uitleggen hoe of wat.
Ook totaal niet nodig als alles [legaal en bekend] is kan je het gewoon over maken naar je bankrekening in Thailand zonder een spatje problemen zowel vanuit Nederland als Thailand.
Mocht je echt Baht bedoelen doe je je naam eer aan.
Ook totaal niet nodig als alles [legaal en bekend] is kan je het gewoon over maken naar je bankrekening in Thailand zonder een spatje problemen zowel vanuit Nederland als Thailand.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op maandag 07 juli 2014, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Expat
- Contacteer:
Neen.Farang Baa schreef:Als ik het aangeef, dien ik daar dan wel belasting over te betalen?
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Je mag invoeren zoveel je wil, alleen moet je het aangeven bij vertrek en bij aankomst.Farang Baa schreef:Hoeveel baht mag je cash invoeren? Ik ben van plan de volgende keer 1 miljoen baht mee te nemen naar Thailand, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Kan ik dit zonder risico in mijn handbagage meenemen?
Afhankelijk voor wat het moet dienen heb je er ook alle belang bij aan de Thaise financiële instelling om een Tor Tor Sam (TT3) of FETF te vragen.
Vraagje: ga je ฿ of € invoeren ?
KS.

-
- Volwaardig lid
Farang Baa, als je het draadje Bankzaken had gelezen, dan had je geweten dat je net zoveel Bath-jes kan invoeren wat je wilt. Hier is de link:Farang Baa schreef:Hoeveel baht mag je cash invoeren? Ik ben van plan de volgende keer 1 miljoen baht mee te nemen naar Thailand, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Kan ik dit zonder risico in mijn handbagage meenemen?
http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... =Bankzaken
Alleen als je vertrekt uit Nederland, dan moet je aangifte doen, omdat meer dan 1 miljoen Bath meer is dan Euro 10.000.
PS: Zo heb ik het gevoel dat ik het draadje "Bankzaken" niet voor niets ben gestart.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Was het maar €. Ik bedoel idd baht. Hoe ik daaraan kom is mijn zaak.Hua Thale schreef:Als je bedoelt dat je dat Cash mee wil nemen in Euro heb je gelijk hier op schiphol al een probleem Farang Baa.
@Henk Korat: ik zal wel aangifte doen. Geen probleem.