rondreis thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
speeddevil
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: maandag 23 juni 2014, 22:12

rondreis thailand

#1 Bericht door speeddevil » woensdag 25 juni 2014, 20:36

hallo allemaal. ik wil midden november samen met mijn vriendin na thailand. ik zelf ben 2 jaar geleden al geweest alleen toen georganiseerd en binnenland dus wou ik nu ongeorganiseerd samen met me vriendin nu de eilanden af. we zaten zelf zo aan de 17 dagen te denken en wouden na bangkok, koh samui, krabi, phi phi, phuket en eventueel nog na koh talu.

nu mijn vraag welke route kan ik het beste nemen en is het aan te raden om de hotels van te voren te boeken gezien we eigenlijk niet gebonden wouden zijn en zo zelf bepalen hoelang we ergens blijven.

ik had begrepen dat binnenlandse vluchten en boot reis niet zo duur zou zijn.
en iemand nog een advies waar de vlucht te boeken en welk vliegveld beter is voor de heen en terug reis.

alvast bedankt voor jullie reacties en ervaringen

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: rondreis thailand

#2 Bericht door Henk Korat » woensdag 25 juni 2014, 21:01

Als aanvlieg haven is Bangkok altijd goed. Jullie hebben gekozen voor twee eilanden in de Golf van Golf van Thailand (Koh Samui en Koh Talu) en drie plaatsen in het prachtige gebied tussen Phuket en Krabi. Ik hoop dat je al hebt bedacht hoelang je in de plaatsen wil blijven. Phi Phi eiland kun je aandoen tijdens een boottocht vanaf Krabi of Phuket. Ik zelf heb een grote voorkeur voor Krabi, omdat Ao Nang strand veel te bieden heeft. Phuket is een redelijk groot eiland en je zal ook daar een place to stay moeten zoeken. Wordt dat het levendige Patong beach of kiezen jullie liever voor Karon of Kata beach.

Het boeken van binnenlandse vluchten heb ik altijd via internet gedaan. Ook boek ik hotels/resorts meestal een dag van te voren via internet. Er zijn veel sites waar je kan boeken. Agoda, Booking.com, Asiaroom, enz. enz.

Je kan vliegen naar Koh Samui, Krabi en Phuket. Naar Koh Phi Phi en Koh Talu zul je de boot moeten nemen.

erk je schema verder uit en kijk naar voorbeelden genoemd in het Thailandforum.

Het is trouwens goed om je te beperken tot een gedeelte van Thailand, in dit geval het zuiden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

speeddevil
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: maandag 23 juni 2014, 22:12

Re: rondreis thailand

#3 Bericht door speeddevil » vrijdag 27 juni 2014, 08:25

Dank je wel voor je reactie alvast is het goed te doen om na Bangkok te vliegen en vandaar met een binnenlandse vlucht na koh samui. Vandaar uit met de vliegtuig na krabi. En daar de vlucht na Phuket pakken. Is dit te doen kwa kosten en enig idee wat ik ongeveer kwijt ben voor de vluchten? Zelf zijn me vriendin 31 en 30. Het gaat ons niet om alleen te feesten in Thailand zelf willen we liever beetje van de mooie omgeving genieten. Strand, beetje winkelen en en af en toe uit gaan.


Nu heb ik begrepen dat november hoog seizoen er is. Als we 3 dagen voordat we ergens aan komen te doen om online te boeken of is het meeste vol? En ben je goedkoper uit als je alles van te voren boekt of als je 3 dagen van te voren boekt?


En laatste vraag heeft iemand een tip waar ik de vlucht kan boeken. Ik las dat je ook via Düsseldorf goedkoper kon vliegen. Iemand een link van een goedkope vlucht ?

Alvast super bedankt voor jullie info

speeddevil
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: maandag 23 juni 2014, 22:12

Re: rondreis thailand

#4 Bericht door speeddevil » zondag 29 juni 2014, 09:33

Ik ben me route aan het uitstippelen. Ik wil vanuit Bangkok na koh samui en koh talu maar hoe kan je het beste na koh talu en koh samui reizen. Ik heb begrepen dat je vanuit Bangkok na koh samui met de vliegtuig kan. Maar wat is het beste te adviseren om na koh talu te gaan? Vanuit Bangkok of vanuit koh samui?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: rondreis thailand

#5 Bericht door Henk Korat » zondag 29 juni 2014, 10:08

speeddevil schreef:Dank je wel voor je reactie alvast is het goed te doen om na Bangkok te vliegen en vandaar met een binnenlandse vlucht na koh samui. Vandaar uit met de vliegtuig na krabi. En daar de vlucht na Phuket pakken. Is dit te doen kwa kosten en enig idee wat ik ongeveer kwijt ben voor de vluchten? Zelf zijn me vriendin 31 en 30. Het gaat ons niet om alleen te feesten in Thailand zelf willen we liever beetje van de mooie omgeving genieten. Strand, beetje winkelen en en af en toe uit gaan.


Nu heb ik begrepen dat november hoog seizoen er is. Als we 3 dagen voordat we ergens aan komen te doen om online te boeken of is het meeste vol? En ben je goedkoper uit als je alles van te voren boekt of als je 3 dagen van te voren boekt?


En laatste vraag heeft iemand een tip waar ik de vlucht kan boeken. Ik las dat je ook via Düsseldorf goedkoper kon vliegen. Iemand een link van een goedkope vlucht ?

Alvast super bedankt voor jullie info
Ik zou niet het vlieftuig can Krabi naar Phuket nemen, maar de boot of de (mini)bus.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

speeddevil
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: maandag 23 juni 2014, 22:12

Re: rondreis thailand

#6 Bericht door speeddevil » zondag 29 juni 2014, 10:11

Omdat het goedkoper is? En hoelang ben je ongeveer onderweg dan? Alvast bedankt

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”