Nachttrein Ayutthaya - Chiang mai al vol?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Nachttrein Ayutthaya - Chiang mai al vol?

#1 Bericht door Xenzia » dinsdag 24 juni 2014, 08:01

Op 10 juli wilden we met de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai.
Dit kon ik vooraf boeken op een boekingssite. Nu geven ze aan dat de trein al vol zit.
Is dat echt zo of kan ik in Ayutthaya nog proberen een plekje te krijgen?

We zijn van 4 tm 7 juli in Bangkok en komen na een jungle tocht op 9 juli 's avonds laat aan in Ayutthaya.
Kunnen we eventueel in Bangkok al het ticket kopen? Of kan het op de dag van vertrek nog in Ayutthaya?

Ik zag ook een alternatief, de nachtbus. Iemand daar ervaring mee?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Nachttrein Ayutthaya - Chiang mai al vol?

#2 Bericht door pong » dinsdag 24 juni 2014, 13:11

1.er zijn 3 nachttreinen, een ervan duikt altijd als 1e op en is dus populair, omdat ieder denkt dat dat de enige is
2.elke trein heeft allerlei klassen-je zou bvb kunnen melden wat je op het oog hebt en of het misschien ook wat anders mag wezen. 1e kl is nl nogal heel beperkt beschikbaar
3.direkt online boeken KAN niet-enkel door een Thaise reisagent te mailen en te hopen dat ie het wil doen. de site seat61.com heeft allerlei info. Dat kost je meestal 100-400 Thb extra, per booking of per ticket.
4.je kan elke trein op elk station boeken, ook als ie daar niet van vertrekt, vanaf 60 dagen voor datum tot vol. Als je dus ruim 1 week tevoren in BKk aankomt kan je het altijd zelf proberen op de statie-daar zijn ze het inmiddels heel erg gewend
5. dat alle treinen in alle klassen helemaal vol zouden zijn komt eigenlijk alleen rond 1/1 en songkran voor-en dan hebben Thai sowieso voorrang, want het is hun door hun regering zwaar gesubsidieerde rijdend OV-museumgebueren. WEL lijkt het er sterk op, dat de laatste tijd allerlei ''scalpers'' (zwarthandelaren) in die populaire trein de begeerde plekken en-masse opkopen en die dan in de statie aan ontredderde bekpekkers & co aan zware winst doorverkopen-wat bvb in China zeer gangbaar is. Omdat de moderne toerist denkt, dat alles op www staat, ontgaan hem vaak de andere ouwerwetse mogelijkheden.
6.naast die trein gaan er dagelijks tenminste zo'n 50-60 nachtBUSsen BKk-Chmai (en nog eens zeker zoveel naar andere steden in het noorden), die lang niet allemaal zo levensgevaarlijk zijn en die niet dat vol label hebben-gewoon naar bussttn en kaartje kopen. Vanaf Ayut kan elk guesthse of agent wel iets regelen met een extra stop langsheen de grote baan vlakbij. of anders bus naar de Mochit-en 2-3 uur later zelfde weg terug.

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Nachttrein Ayutthaya - Chiang mai al vol?

#3 Bericht door Xenzia » dinsdag 24 juni 2014, 20:46

Bedankt voor je reactie, stelt me gerust! We gaan het dan wel ter plekke regelen, komt vast goed. Die bus lijkt me ook prettig ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nachttrein Ayutthaya - Chiang mai al vol?

#4 Bericht door driver » dinsdag 24 juni 2014, 21:02

Goede info Pong :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”