Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wonen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#496 Bericht door elst99 » maandag 20 april 2015, 12:39

Niet gebruiken als je er last van hebt, maar als je voeten gezond zijn!
Wie vertel je wat, heb er ook problemen mee, maar elke dag een beetje op je voeten, doet wonderen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#497 Bericht door printen44 » maandag 20 april 2015, 14:43

Elst, ik zal je raad opvolgen. Zodra de voet weer helemaal beter is, laat ik Dweil die zelf erop smeren.

Intussen heb ik nog koortslippen erbij gekregen. Maar dat is niet erg. Met een stick Niveacreme, hou ik de lippen soepel.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#498 Bericht door prajak » maandag 20 april 2015, 14:57

Kan van de hitte zijn, Kees Printen44. Die koortslippen dan. Koel houden en veel drinken, desnoods aan de ORS gaan tegen uitdroging.

Ik drink daarom dadelijk een tweede blikje Olifantenbier van 32 cc. Ik weet dat bier geen bijdrage levert aan de vochthuishouding maar het verhoogt wel de lol en jolijt. En dat verbetert de doorbloeding van de lippen en dus.....

Mijn emails heb je wel gehad. Het is weer afwachten. Spannende tijden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#499 Bericht door RuudThai » maandag 20 april 2015, 15:51

printen44 schreef:Elst, ik zal je raad opvolgen. Zodra de voet weer helemaal beter is, laat ik Dweil die zelf erop smeren.

Intussen heb ik nog koortslippen erbij gekregen. Maar dat is niet erg. Met een stick Niveacreme, hou ik de lippen soepel.
Koortslip komt door een herpes-virus. Dat kun je krijgen als iemand anders die een open koortslip (dus waar vocht uitkomt) jou een zoen geeft. Het gaat nooit meer weg en komt tot uiting bij veranderende omstandigheden waarbij je weerstand achteruit gaat zoals bij ziekte, slaaptekort enz. Mogelijk dat jouw voetproblemen de oorzaak zijn van de koortslipuitbraak, minder weerstand dus.

Ik heb het zelf ook en heb er regelmatig last van. Ik denk dat ik het als kind van mijn moeder heb gekregen want die had het ook en ja, moeders geven hun kinderen vaak een knuffel.... :)
In Nederland kocht ik er tubetjes Zovirax crème voor die je meteen bij het opkomen erop moet smeren, dan wordt het onderdrukt. Begin je er later mee dan helpt het niet meer.
Ik heb overigens zo'n tubetje ook eens in Chiang Mai gekocht bij een drogisterij aldaar, het was erg duur, iets van 600 baht weet ik nog wel en dat was 14 jaar geleden toen ik daar op vakantie was.

hanshu

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#500 Bericht door hanshu » maandag 20 april 2015, 16:04

Het moet van je moeder komen ,Ruud.....kan niet anders.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#501 Bericht door brake034 » maandag 20 april 2015, 16:08

Zovirax in Thailand is duur, vraag naar Zocovin (of Aciclovir) creme!
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#502 Bericht door printen44 » maandag 20 april 2015, 17:12

De koortslip komt door twee factoren, de infectie, waardoor ik wat minder weerstand heb en de hitte. Over een weekje is die koortslip weer weg. Hoop ik, tenminste. [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#503 Bericht door prajak » maandag 20 april 2015, 17:29

Luister, je hebt niks te klagen, Dweil zorgt voor je, doet jouw eten en huis, poetst jouw lip en wast jouw koort-slip in de wasmachine en daarmee ben je binnenkort weer die ouwe zoals ik je ken.

En zorg er nou maar voor dat ik je niet inhaal :clap:

hanshu

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#504 Bericht door hanshu » maandag 20 april 2015, 18:21

Ik zou maar niet samen zoenen,Prajak. [|(

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#505 Bericht door elst99 » maandag 20 april 2015, 21:10

Nog een hint een beetje tandpasta op de koortsblaasjes doen, droogt het snel in! Vooral s'nachts ziet niemand het, zelfs Dweil niet, als het goed is ;)
Je kan het ook krijgen van een vuil glas!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#506 Bericht door prajak » dinsdag 21 april 2015, 02:12

'...Je kan het ook krijgen van een vuil glas!...'

Hanshu, je weet er helemaal niks van. Printen44 heeft Dweil al om te zoenen. :giggle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#507 Bericht door printen44 » dinsdag 21 april 2015, 10:27

Ik vond het tijd dat de airco eens schoon gemaakt moest worden. Dat is al een hele tijd geleden gebeurt en ik merkte dat de airco minder koude lucht afgaf.

Dweil belde de firma op die airco's schoonmaakt en morgen tegen elf uur komen ze. Het duurt niet lang, want ik heb een airco, die warme lucht afkoelt. Dus die geen water gebruikt. Buiten staat dan ook geen ventilator te brullen.

Alleen in de slaap/werkkamer hangt die airco. Ik gebruik hem alleen om in de avond de muren te laten afkoelen waar de zon op stond. Tegen de tijd, rond acht uur, zet ik de airco uit. Ik ga dan werken op de PC. De plafondventilator draait en ook een staande ventilator. In de nacht draait alleen de plafondventilator.

Morgen ook naar BigC voor boodschappen. Ik ga donderdag naar Lampang voor mijn ogen en vrijdag wordt het nieuwe gehoorapparaat schoongemaakt. En zaterdag zijn de kortingsbonnen, die op de kassabon verleden week zat, 210 baht totaal, verlopen. Dus wat wordt morgen dus boodschappen doen, nadat de airco mensen klaar zijn.

Met de voet gaat het langzaam beter. Omdat je steeds op die voet steunt als je loopt, is de genezing langer. De tenen zijn genezen. Als ik zit is er vrijwel geen pijn onder de voet, maar als ik loop, dan voel ik wel pijn. De voet is wat opgezet. Maar ik kan met de voet de sandalen in.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#508 Bericht door printen44 » dinsdag 21 april 2015, 11:22

Een correctie wat de airco betreft. Het is toch een "normale" airco, waarvan de ventilator buiten hangt. Die hangt op een plaats, die ik over het hoofd zag. Dus de airco werkt op water met een ventilator buiten. Ik hoor die ventilator niet.

hanshu

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#509 Bericht door hanshu » dinsdag 21 april 2015, 12:19

Wel een erg ludieke beschrijving van een airco die op water draait... :Whistle:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#510 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 april 2015, 12:44

printen44 schreef:Een correctie wat de airco betreft. Het is toch een "normale" airco, waarvan de ventilator buiten hangt. Die hangt op een plaats, die ik over het hoofd zag. Dus de airco werkt op water met een ventilator buiten. Ik hoor die ventilator niet.
De airco werkt op water..... heeft-ie een aansluiting op de waterleiding? Heel bijzonder hoor! ;)
Als je elke 2 à 3 maanden even de klep opentrekt dan kun je zelf de filters onder de douche afspoelen, dan zie je hoe verstopt hij soms zit. En 1 x per jaar tot 1,5 jaar moet je inderdaad de monteurs het hele apparaat, dus ook de buitenboel, laten schoonmaken. Dat schoonmaken scheelt ook in de verbruikskosten want hij hoeft dan minder hard te trekken. Kost bij ons nu 800 baht per stuk.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”