Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wonen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#451 Bericht door trangerkuda » zaterdag 11 april 2015, 02:04

Beste Prajak, het was inmiddels al weer avond, de zon al weer geruime tijd achter de horizon verdwenen, toen je de foto's die Printen had bijgesloten in zijn bericht bekeek, maar - er vanuit gaande, dat ik naar dezelfde foto's heb zitten kijken - ik zie geen plusfour, maar gewoon een korte broek.

Plusfour heeft in dit verband wellicht te maken met de sterkte van de brillenglazen of zo? Met de broek die Printen op de foto draagt, zijn weinig drollen te vangen volgens mij.

Dus geen grondstof te verzamelen voor het maken van Print(en)papier.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#452 Bericht door prajak » zaterdag 11 april 2015, 02:47

Geen plusfour dus. Nou, een drollendoorlater dan! Ik mis inderdaad de strakke aansluiting aan de benen nu je het zegt.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#453 Bericht door printen44 » zaterdag 11 april 2015, 03:50

Het liep mij bijna dun door de broek, toen ik in de s***t aan het roeren was. [$) [$) [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#454 Bericht door prajak » zaterdag 11 april 2015, 04:03

Is er net nu niet een forumlid aan het zoeken naar artikelen voor recycling? :giggle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#455 Bericht door printen44 » zaterdag 11 april 2015, 10:28

Een rustige dag. Vanochtend naar BigC voorde boodschappen. Ik kocht redelijk wat in en kreeg daardoor een kortingsbon van 120 baht op de kassabon. En die kortingsbon is geldig tot en met zaterdag. Dus volgende week zaterdag een lekkere korting op mijn boodschappen.

Vanavond gaan Rene en ik, Thais barbeque eten. Eerst zou Dweil ook meegaan, maar vanmiddag kreeg ze tandpijn en gaat dat dus niet door.

Aan het einde van het straatje "De Laatste Avondzon", staan de kinderen al klaar met emmers en spuitgeweren om argeloze voorbijgangers nat te gooien of te spuiten. Ik rij er met mijn trouwe Honda voorbij en alleen de ramen krijgen wat water.

Morgen gaan Rene en ik naar een tempel, ongeveer 90km hiervandaan. Er is een steile weg naar die tempel die op de top van een heuvel gebouwd is. Mijn trouwe Honda is voor geen niemand bang, en zeker geen steile weg, dus kan hij die steile helling wel aan. Morgen de foto's van de trip.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#456 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 april 2015, 10:48

printen44 schreef:Een rustige dag. Vanochtend naar BigC voorde boodschappen. Ik kocht redelijk wat in en kreeg daardoor een kortingsbon van 120 baht op de kassabon. En die kortingsbon is geldig tot en met zaterdag. Dus volgende week zaterdag een lekkere korting op mijn boodschappen.
Printen, je wordt met open ogen belazerd met deze truc van kortingsbonnen. Je betaalt ze echt zelf.
Voorbeeld: onze favoriete 3-in-1 koffie is Capuccino van het merk Khao Shong. Die kost bij de Tops voor 1 pak met 20 stuks 125 baht. Tops geeft kortingsbonnen. Bij de BigC kost hij 115 baht. BigC geeft kortingsbonnen. Maar bij de Makro kost hij 104 baht. En Makro geeft geen kortingsbonnen maar geeft de korting dus in de vorm van lagere prijzen! En dan word je niet verplicht om binnen een bepaalde - korte - termijn die bon te besteden bij dezelfde winkel.
En dit gebeurt gegarandeerd met alle artikelen vandaar dat wij het meest bij de Makro winkelen.
Vrijheid, blijheid en de korting verdisconteerd in de lage prijzen! :clap:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#457 Bericht door elst99 » zaterdag 11 april 2015, 13:46

Gaf die kortingsbonnen altijd aan het hotelpersoneel of de masseuse ;)
Zie ook niet zo, wat het te maken heeft met 'een perfecte regio om in te wonen' de BigC zit overal in Thailand toch.
Printen leuk voor Dweil!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#458 Bericht door printen44 » zaterdag 11 april 2015, 16:09

Die kortingsbonnen kan je alleen gebruiken als je een klantenkaart heb. Zaterdag a.s. ga ik naar BigC, koop voor minimaal 300 baht en bij de kassa lever ik de klantenkaart in. Die wordt gescand en nadat de boodschappen zijn gescand, wordt de barcode van die bon gescand en wordt het bedrag van 120 baht van het totale bedrag afgeboekt. Dus betaal ik maar 180 baht i.p.v. 300 baht. Maar intussen heb ik toch weer boodschappen gedaan bij Big C......

Natuurlijk scoort BigC op die kortingsbonnen op de kassabon. Wanneer het maar 5 of 10 baht is, is de uiterste inlevertijd een maand. Is de korting ruim, dus boven de 80 baht, moet je vaak binnen vier dagen weer naar BigC en dan voor minimaal 300 baht inkopen doen.

Dus Els, ik kan die bonnen, die op een kassabon zitten met een barcode, niet aan Dweil geven. Ze heeft geen klantenkaart en koopt nooit bij BigC. Ze koopt alleen op de markt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#459 Bericht door prajak » zaterdag 11 april 2015, 16:29

Rare toestand hoor.

Ik heb een Lotus klantenkaart en die geven 1 procent op alles behalve alcohol en nog een paar dingen. Die korting komt in de bus met de post en die pikt Kai in, zijn een jaar geldig en ik neem aan dat ze die inwisselt op vertoon van de kaart. Het gaat om peanuts en als ze die lekker vindt, mij best. Ik heb liever vers gebrande apennootjes. :giggle2:

Je betaalt al die dingen zelf. Airmiles en dat soort acties, als ze dat niet doen zijn de boodschappen goedkoper of kunnen ze de leveranciers meer betalen.

Ik heb ook een Makro klantenkaart. Het enige wat ik daarvoor krijg is enkele keren per maand een robot aan de telefoon die in het Thais zegt wat deze week voordeliger is :mrgreen: . Heb mijn naam laten afstrepen van die lijst maar dat afstrepen is maar een maand geldig.

Net als die recklame op mijn mobieltje van de provider :mrgreen: . Heb me daar ook laten afstrepen maar ook daar .. een maand maar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#460 Bericht door Herbergier » zaterdag 11 april 2015, 18:12

Mijn vrouw begint altijd te kletsen met de cassière en vorige week kregen wij 240 baht korting bij een rekening van boven de 2000 baht, bij net boven de 2000 baht moet ik dan afrekenen en daarna gaat er bij de nieuwe rekening 240 baht af, hoe dat mogelijk is weet ik niet want ik spreek vrijwel geen Thais en ik bemoei me nergens mee, ik betaal wat de vrouw zegt wat ik moet betalen.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#461 Bericht door prajak » zondag 12 april 2015, 01:08

'...ik betaal wat de vrouw zegt wat ik moet betalen...'

Ik ook. Een lopende ATM-kast. En dat houdt de relatie in stand..... :giggle:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#462 Bericht door Gardensafari » zondag 12 april 2015, 09:43

prajak schreef:'...ik betaal wat de vrouw zegt wat ik moet betalen...'

Ik ook. Een lopende ATM-kast. En dat houdt de relatie in stand..... :giggle:
Eén van de oorzaken van de crisis in Nederland was een te lage consumptie.
De Nederlanders gaven te weinig geld uit.
Dit probleem zal zich in Thailand niet zo gauw voordoen... :giggle2:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#463 Bericht door printen44 » zondag 12 april 2015, 15:08

Ik kwam tegen vijf uur thuis, na een dagje uit met Rene, en toen ik thuis kwam, was de stroom al een half uur eerder uitgevallen. Pas nu, negen uur, is er weer stroom. Ik heb geen zin meer om mijn bericht vandaag nog te schrijven. Dus morgen mijn bericht over de trip van vandaag. Met foto's van Rene.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#464 Bericht door prajak » zondag 12 april 2015, 15:35

Als ze maar scherp zijn, Kees! Val niet uit de toon..... :giggle:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#465 Bericht door RuudThai » zondag 12 april 2015, 15:40

Ja maar Prajak, heb jij ondertussen je camera al met groene zeep en een schuursponsje uitgewassen?
Wij wachten hier met smart op je 1e scherpe foto! [|)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”