Eerste keer rondtrekken door Thailand (27-07 t/m 18-08)
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Eerste keer rondtrekken door Thailand (27-07 t/m 18-08)
Beste mensen,
In juli gaan wij voor het eerst rondtrekken in Thailand. Wij hebben hier onwijs veel zin in en hebben al behoorlijk wat voorpret gehad. Onze vraag is of jullie kunnen/willen kijken naar ons reisschema en of hier iets over op te merken valt.
Het reisschema hebben mijn vriendin en ik hebben samengesteld nadat wij hier zorgvuldig over hebben nagedacht en ons veel hebben ingelezen over leuke bezienswaardigheden, en vervoer mogelijkheden.
Ik hoop dat ons reisschema duidelijk is, want deze hadden wij in word gemaakt en hij wou hem niet invoegen....
Datum Reisdag Plaats Opmerking
27-7 1 Amsterdam Vertrek vanaf Schiphol
28-7 2 Bangkok Aankomst Bangkok airport
29-7 3 Bangkok Activiteiten Bangkok
30-7 4 Bangkok Activiteiten Bangkok
31-7 5 Bangkok -> Kanchanaburi Vertrek 's morgens richting Kanchanaburi | Activiteiten Kanchanaburi / River Kwai / Erawan watervallen
1-8 6 Kanchanaburi Activiteiten Kanchanaburi / River Kwai / Erawan watervallen
2-8 7 Kanchanaburi Activiteiten Kanchanaburi / River Kwai / Erawan watervallen
3-8 8 Kanchanaburi -> Ayutthaya Vertrek 's morgens richting Ayutthaya | Activiteiten Ayutthaya | Vertrek 's avonds met de nachttrein richting Chiang Mai
4-8 9 Chiang Mai Aankomst 's morgens Chiang Mai | Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)?
5-8 10 Chiang Mai Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)?
6-8 11 Chiang Mai Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)?
7-8 12 Chiang Mai -> Bangkok Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)? | Vertrek 's avonds met de nachttrein richting Bangkok
8-8 13 Bangkok -> SuratThani Aankomst 's morgens Bangkok | | Extra dag bangkok | (Reisdag) | Vertrek 's avonds richting Surat Thani
9-8 14 Surat Thani Aankomst 's morgens Surat Thani | Activiteiten Surat Thani / Khao Sok (national park)
10-8 15 Surat Thani Activiteiten Surat Thani / Khao Sok (national park)
11-8 16 Surat Thani Activiteiten Surat Thani / Khao Sok (national park)
12-8 17 Surat-Thani -> Eiland(Ko Samui) Vertrek 's morgens richting een eiland (Ko Samui of Ko Phangan) | RELAXEN op Ko Samui of Ko Phangan
13-8 18 Eiland Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan
14-8 19 Eiland Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan
15-8 20 Eiland Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan
16-8 21 Eiland -> Surat Thani Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan | Vertrek Ko Samui of Ko Phangan -> Surat Thani -> Nachttrein naar Bangkok
17-8 22 Bangkok Aankomst 's morgens Bangkok | Extra dag bangkok + klaarmaken voor de terug reis
18-8 23 Bangkok -> Amsterdam Vertrek Bangkok airport -> aankomst Schiphol
Verder hebben wij nog de volgende vragen:
- Ons wordt geadviseerd om een reisgids mee te nemen, zelf twijfelen wij nog tussen: The lonely planet (Engelstalig) Reisgids van de ANWB (Nederlandstalig) Marco Polo (Nederlandstalig). heeft iemand hier ervaring mee en kan ons verder helpen met de keuze?
- Wij weten nog niet op welk eiland wij willen verblijven Ko Samui of Ko Phangan? wat adviseren jullie ons?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Jimmy en Rianne
In juli gaan wij voor het eerst rondtrekken in Thailand. Wij hebben hier onwijs veel zin in en hebben al behoorlijk wat voorpret gehad. Onze vraag is of jullie kunnen/willen kijken naar ons reisschema en of hier iets over op te merken valt.
Het reisschema hebben mijn vriendin en ik hebben samengesteld nadat wij hier zorgvuldig over hebben nagedacht en ons veel hebben ingelezen over leuke bezienswaardigheden, en vervoer mogelijkheden.
Ik hoop dat ons reisschema duidelijk is, want deze hadden wij in word gemaakt en hij wou hem niet invoegen....
Datum Reisdag Plaats Opmerking
27-7 1 Amsterdam Vertrek vanaf Schiphol
28-7 2 Bangkok Aankomst Bangkok airport
29-7 3 Bangkok Activiteiten Bangkok
30-7 4 Bangkok Activiteiten Bangkok
31-7 5 Bangkok -> Kanchanaburi Vertrek 's morgens richting Kanchanaburi | Activiteiten Kanchanaburi / River Kwai / Erawan watervallen
1-8 6 Kanchanaburi Activiteiten Kanchanaburi / River Kwai / Erawan watervallen
2-8 7 Kanchanaburi Activiteiten Kanchanaburi / River Kwai / Erawan watervallen
3-8 8 Kanchanaburi -> Ayutthaya Vertrek 's morgens richting Ayutthaya | Activiteiten Ayutthaya | Vertrek 's avonds met de nachttrein richting Chiang Mai
4-8 9 Chiang Mai Aankomst 's morgens Chiang Mai | Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)?
5-8 10 Chiang Mai Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)?
6-8 11 Chiang Mai Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)?
7-8 12 Chiang Mai -> Bangkok Activiteiten Chaing Mai / Mae Hong Son / Mae klang / Pai (Trektoch)? | Vertrek 's avonds met de nachttrein richting Bangkok
8-8 13 Bangkok -> SuratThani Aankomst 's morgens Bangkok | | Extra dag bangkok | (Reisdag) | Vertrek 's avonds richting Surat Thani
9-8 14 Surat Thani Aankomst 's morgens Surat Thani | Activiteiten Surat Thani / Khao Sok (national park)
10-8 15 Surat Thani Activiteiten Surat Thani / Khao Sok (national park)
11-8 16 Surat Thani Activiteiten Surat Thani / Khao Sok (national park)
12-8 17 Surat-Thani -> Eiland(Ko Samui) Vertrek 's morgens richting een eiland (Ko Samui of Ko Phangan) | RELAXEN op Ko Samui of Ko Phangan
13-8 18 Eiland Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan
14-8 19 Eiland Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan
15-8 20 Eiland Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan
16-8 21 Eiland -> Surat Thani Relaxen op Ko Samui of Ko Phangan | Vertrek Ko Samui of Ko Phangan -> Surat Thani -> Nachttrein naar Bangkok
17-8 22 Bangkok Aankomst 's morgens Bangkok | Extra dag bangkok + klaarmaken voor de terug reis
18-8 23 Bangkok -> Amsterdam Vertrek Bangkok airport -> aankomst Schiphol
Verder hebben wij nog de volgende vragen:
- Ons wordt geadviseerd om een reisgids mee te nemen, zelf twijfelen wij nog tussen: The lonely planet (Engelstalig) Reisgids van de ANWB (Nederlandstalig) Marco Polo (Nederlandstalig). heeft iemand hier ervaring mee en kan ons verder helpen met de keuze?
- Wij weten nog niet op welk eiland wij willen verblijven Ko Samui of Ko Phangan? wat adviseren jullie ons?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Jimmy en Rianne
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: Eerste keer rondtrekken door Thailand (27-07 t/m 18-08)
Ipad mee en simkaart halen,, hoeven er geen boekjes meer mee
- Jim
- Volwaardig lid
1. meer dan de tripadvisor app heb je tegenwoordig idd niet meer nodig.
2. ik zou samui doen. is wat groter.
2. ik zou samui doen. is wat groter.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Drie dagen Kan-buri en Erawan kan best wel teveel zijn. Erawan is een ochtend, Kan-buri een dag. Ik denk dat je een dag of misschien wel twee kunt strepen.
Drie dagen Khao Sok ? Je komt hartje regentijd. 't Is een schitterende omgeving en excursies zat te boeken maar 3 dagen ?
Gebruik de extra tijd voor het hoge noorden van Thailand. Doe ook Chiang Rai eens, of neem een int rijbewijs en jouw nl rbw mee en huur auto of motosaai en ga er een paar dagen op uit. Op de bonnefooi, tasje mee en 3 dagen avonturieren. Jullie leeftijd staat er niet bij maar ik denk dat je beiden onder de 90 jaar bent en dan is een stukje per motor een avontuur hoor !
Eilanden, daar heb ik geen kaas van gegeten. Maar die adviezen heb je al gehad.
Ik wens je beiden een goeie reis !
Drie dagen Khao Sok ? Je komt hartje regentijd. 't Is een schitterende omgeving en excursies zat te boeken maar 3 dagen ?
Gebruik de extra tijd voor het hoge noorden van Thailand. Doe ook Chiang Rai eens, of neem een int rijbewijs en jouw nl rbw mee en huur auto of motosaai en ga er een paar dagen op uit. Op de bonnefooi, tasje mee en 3 dagen avonturieren. Jullie leeftijd staat er niet bij maar ik denk dat je beiden onder de 90 jaar bent en dan is een stukje per motor een avontuur hoor !
Eilanden, daar heb ik geen kaas van gegeten. Maar die adviezen heb je al gehad.
Ik wens je beiden een goeie reis !
-
- Volwaardig lid
IK ben wel voorstander van reisgidsen en die MP is enkel goed voor geleide reizen, die LP is er mn voor mensen die het op eigen hout doen. Lang, lang niet alles van TH is op www te vinden, bovendien staan vele sites vol met gedateerde onzin, meer nog als reisgidsen. En LEES in die reisgids, al is het maar in de plane, dat deel over lokale zeden en gewoonten. En doe er vervolgens wat mee.
-
- Volwaardig lid
Ik heb het zwemmen in de rivier met zwemvesten aan het allerleukst gevonden van de River Kwai.
Door dat zwemvest ben je hoger want dat water wil je niet binnen krijgen.
Maar de snelheid van de rivier is fantastisch om mee te maken.
De barakken van de tijd van de bouw van de spoorlijn zijn nagebouwd, niets is meer authentiek.
Wel zijn er dan foto's uit die tijd en dat heeft niks met - op vakantie zijn - te maken, de combinatie is op z'n minst vreemd.
Het lukte me niet om - net als bij Ieper - me te verplaatsen in die tijd.
Rob heeft mij en andere familieleden meegenomen op zijn 'slagveldentoer' die hij voor militairen wel honderd keer gedaan heeft o.a. daar in het kader van 'lessons learned'.
Vooral 11-11-1993 was erg indrukwekkend.
Dus bedenk in hoeverre je naar Kanchanaburi wil om de gebeurtenissen uit de 2de WO te herdenken.
Dan zie ik dat je 2 x een nachttrein hebt ingepland. Bedenk of je met hoofd (of voeten) in de rijrichting wilt liggen of richting de ramen.
Denk je het beste te slapen als dwarsligger
- 2de optie - dan moet je 1ste klas tickets nemen met de 50% kans dat je - zolang de bedden nog een bank zijn - je achteruit reist.
De 2de klas is anderhalve stoel tegenover elkaar naast een raam zonder eigen coupé.
Maar de privacy is er door gordijntjes.
Veel plezier.

Door dat zwemvest ben je hoger want dat water wil je niet binnen krijgen.
Maar de snelheid van de rivier is fantastisch om mee te maken.
De barakken van de tijd van de bouw van de spoorlijn zijn nagebouwd, niets is meer authentiek.
Wel zijn er dan foto's uit die tijd en dat heeft niks met - op vakantie zijn - te maken, de combinatie is op z'n minst vreemd.
Het lukte me niet om - net als bij Ieper - me te verplaatsen in die tijd.
Rob heeft mij en andere familieleden meegenomen op zijn 'slagveldentoer' die hij voor militairen wel honderd keer gedaan heeft o.a. daar in het kader van 'lessons learned'.
Vooral 11-11-1993 was erg indrukwekkend.
Dus bedenk in hoeverre je naar Kanchanaburi wil om de gebeurtenissen uit de 2de WO te herdenken.

Dan zie ik dat je 2 x een nachttrein hebt ingepland. Bedenk of je met hoofd (of voeten) in de rijrichting wilt liggen of richting de ramen.
Denk je het beste te slapen als dwarsligger

De 2de klas is anderhalve stoel tegenover elkaar naast een raam zonder eigen coupé.
Maar de privacy is er door gordijntjes.
Veel plezier.

-
- kenner
Ik zou eerst thuis alles al opzoeken wat je zou kunnen gaan doen. En dan bedoel ik echt heel uitgebreid.
Zoveel mogelijk want je zult gaan merken dat je plannen waar maken niet altijd zo zal verlopen als je
in gedachte had. Kan-buri in 1 dag???? NO WAY...als je een beetje onderzoek doet kan je er wel een week
zijn als je van dingen bekijken houdt. Maar wat wil je precies???? Dat is de hamvraag. Het kan tegenvallen of
juist helemaal niet en kom je tijd te kort...dus je schema aanhouden zal niet makkelijk zijn.
In de boeken en op die apps laten ze je maar HEEL beperkt dingen zien. In sommige boeken staan zelfs
complete regio's niet beschreven. Kijk maar eens op de site Longdo Map...
Dat is een Thaise site maar je kan m op engels zetten en zoek dan maar eens op "travel".
Zoveel mogelijk want je zult gaan merken dat je plannen waar maken niet altijd zo zal verlopen als je
in gedachte had. Kan-buri in 1 dag???? NO WAY...als je een beetje onderzoek doet kan je er wel een week
zijn als je van dingen bekijken houdt. Maar wat wil je precies???? Dat is de hamvraag. Het kan tegenvallen of
juist helemaal niet en kom je tijd te kort...dus je schema aanhouden zal niet makkelijk zijn.
In de boeken en op die apps laten ze je maar HEEL beperkt dingen zien. In sommige boeken staan zelfs
complete regio's niet beschreven. Kijk maar eens op de site Longdo Map...
Dat is een Thaise site maar je kan m op engels zetten en zoek dan maar eens op "travel".
-
- Volwaardig lid
De tijd die je in Kanchanaburi besteedt is te veel. Wij zijn er zelf twee weken geleden geweest en 1 volle dag (twee overnachtingen) is genoeg. Maar Ayutthaya vlieg je voorbij. Neem daar ook een dag. Ik weet niet of je het Chiang Mai programma in die tijd kunt afwikkelen. Je wilt nog al wat.
Maar alles is afhankelijk van het vervoer. Ik lees dat je met de trein naar Chiang Mai wilt. En de andere dagen?
Ik gebruik de kaart, een gids, de tripadvisor app en de agoda app. Ook neem ik mijn laptop mee. Waarom zou ik dan een gids huren?
Voor de rest, hou het flexibel. Er kan altijd een plek of een eiland zijn waar je langer wilt blijven.
Geniet samen van dit fantastische land.
Maar alles is afhankelijk van het vervoer. Ik lees dat je met de trein naar Chiang Mai wilt. En de andere dagen?
Ik gebruik de kaart, een gids, de tripadvisor app en de agoda app. Ook neem ik mijn laptop mee. Waarom zou ik dan een gids huren?
Voor de rest, hou het flexibel. Er kan altijd een plek of een eiland zijn waar je langer wilt blijven.
Geniet samen van dit fantastische land.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Als wij gaan toeren neem ik Altijd de fam mee. Daarop huur ik (eigenlijk mijn vrouw). Altijd een busje..
Ongeveer , maar weet dit niet meer zeker 4000 per dag (24 uur) incl chauffeur..
Vorige jaar ook gewoon de paar dagen bij ons gebleven in Chiang mai... Hij Wilde in Zijn busje slapen maar heb bij agora maar een Kamer bijgeboekt... Haden een hotel met zwembad (Klein) midden in de stad via de achteruitgang stundent we midden op de nightmarket
Het was een top vent. Rende Konstant voor ons uit om zaten te regelen..heb echt om hem moeten lachen
Ongeveer , maar weet dit niet meer zeker 4000 per dag (24 uur) incl chauffeur..
Vorige jaar ook gewoon de paar dagen bij ons gebleven in Chiang mai... Hij Wilde in Zijn busje slapen maar heb bij agora maar een Kamer bijgeboekt... Haden een hotel met zwembad (Klein) midden in de stad via de achteruitgang stundent we midden op de nightmarket
Het was een top vent. Rende Konstant voor ons uit om zaten te regelen..heb echt om hem moeten lachen
-
- komt net kijken
Voor wat betreft eiland zou ik kiezen voor Koh Samui. Ben daar zelf al vaker geweest. Wij zijn steeds naar Lamai beach gegaan omdat het daar net iets rustiger is dan Chaweng Beach (waar de meeste mensen heen gaan). Wil je nog rustiger, dan kun je naar het noorden van Koh Samui gaan.
-
- komt net kijken
Beste allemaal,
Bij deze willen we jullie bedanken voor alle informatie en tips en wij hebben weer wat om over na te denken.
Het is zeer zeker niet het geval dat de planning doorslaggevend is, maar meer als idee in de voorbereiding.
Hebben we het namelijk ergens naar ons zin dan blijven we wat langer en andersom.
Verder Prajak is onze leeftijd eerder bij de 30 dan de 90
Bij deze willen we jullie bedanken voor alle informatie en tips en wij hebben weer wat om over na te denken.
Het is zeer zeker niet het geval dat de planning doorslaggevend is, maar meer als idee in de voorbereiding.
Hebben we het namelijk ergens naar ons zin dan blijven we wat langer en andersom.
Verder Prajak is onze leeftijd eerder bij de 30 dan de 90