wat gaat de baht doen de komende tijd

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sapalor
komt net kijken
komt net kijken

wat gaat de baht doen de komende tijd

#1 Bericht door sapalor » woensdag 28 mei 2014, 11:11

waarde Forumbroeders,

Wat gaat de bath doen de komende tijd? Gaat hij stijgen of dalen naar aanleiding van de recente ontwikkelingen ?

Gaarne jullie bevindingen hierover ?

Chok Dee

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: wat gaat de baht doen de komende tijd

#2 Bericht door nbreeker » woensdag 28 mei 2014, 11:14

sapalor schreef:waarde Forumbroeders,

Wat gaat de bath doen de komende tijd? Gaat hij stijgen of dalen naar aanleiding van de recente ontwikkelingen ?

Chok Dee
Even wachten ik moet even m'n glazen bol op poetsen,wat denk je dat wij hier in de toekomst kunnen kijken,enne Sapalor ik ben niet je broer hoor.En de euro zakt alleen maar maak je daar maar zorgen over.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » woensdag 28 mei 2014, 11:50

Vraag het eens aan een Thaise monnik, die denken ook allemaal dat ze de juiste loterijnummers kunnen voorspellen dus vast ook wel de koers van de baht.... ;) :cheesy:

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door vleespet » woensdag 28 mei 2014, 12:41

Als je de koers vanaf de kerst bekijkt dan zie je dat hij al een heel lange tijd stabiel is,ondanks alle pogingen van die schreeuwerd uit het zuiden om de economie om zeep te helpen.
Dit is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
:thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 28 mei 2014, 13:20

sapalor schreef:waarde Forumbroeders,

Chok Dee
Wat jij wilt weten is de wisselkoers van euro naar Baht of vice versa. Dat neem ik aan, want je kunt ook dollar-Baht bedoelen. De Baht kan zwakker worden, maar dat betekent nog niet dat je meer Baht voor een euro krijgt. De euro kan namelijk op hetzelfde moment ook verzwakken. In Europa zijn er nog onzekerheden, zowel in EU als Oekraine, en dat heeft ook zijn invloed op de wisselkoers Baht-Euro, naast de strubbelingen in Thailand....

Voorlopig is Thailand stabiel en dat valt van de Oekraine niet te zeggen. Ik durf er geen slag naar te slaan en ik denk niemand op dit forum. Wisselkoersen kun je analyseren met TA en dan kom je bij een koers binnen een bepaalde bandbreedte. Maar wanneer de trend gebroken wordt, dat weet niemand.
- -

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Henk Korat » woensdag 28 mei 2014, 14:34

Niemand kan in de toekomst kijken, maar laat ik een poging doen. Laten we eerst kijken naar het sentiment in Thailand. Bij het begin van de onrust steeg de Bath ten opzichte van de Euro van ongeveer 39 naar over de 45. Sinds de coup en dat is een ruime week geleden, hangt de koers onder de 45. De Thaise economie heeft sinds begin verleden jaar niet goed gedaan, met zelfs een verwachte krimp van 0,25% in het eerste kwartaal 2014. De economische vooruitzichten zijn wat mij betreft positief. Het budget 2015, dat begin juli aan de NCPO gepresenteerd zal worden, zal helaas een tekort tonen, maar heeft ook economische stimulus, waardoor weer een economische groei verwacht wordt. Wel teken ik aan dat de veiling van overheidspapier begin deze week niet de volle 100% heeft opgebracht, maar bleef hangen op circa 90%. Het internationale vertrouwen is er nog niet en de beleggers zijn ook nog onzeker. Zolang de militairen de zaak onder controle houden, denk ik dat de Bath in waarde zal toenemen, dus de koers zal stijgen. Breken er weer onrusten uit, dan zal de koers verder dalen. Blijft het rustig en keert de democratie terug, dan betekent dat een plus voor de Bath.

Van de Euro kant verwacht ik de komende 2 jaar nog niet veel beweging. De Eurozone komt moeizaam uit de economische crisis en de schuldenlast van de overheden blijft zwaar. Sommige Haagse politici willen al alles onder de 3% begrotingstekort gaan uitdelen en dat betekent dat de Staatsschuld maar blijft toenemen. Banken blijven, vanwege zwaardere kapitaalseisen, de kredietkraan dicht houden, dus van die kant zie ik ook niet veel stimulans. Hooguit zal de Eurozone economie niet verslechteren maar ook niet noemenswaardig verbeteren.

Al met al denk ik dat we weinig beweging in de Bath/Euro koers zullen zien. Misschien een lichte verbetering van de Bath, maar daarvoor zullen de al aangehaalde monniken hard moeten bidden.

Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken. Een terroristische aanval, het overlijden van een regeringsleider, economische achteruitgang door mislukte oogsten of onrust op de Thaise export markt en noem maar zo op kan de oorzaak zijn van een koersval.

Murphy heeft vele wetten geschreven en ik dacht dat de vierde was: "Als je denkt alle risico's te hebben afgewogen, dan gebeurt het risico waar je net niet aan gedacht hebt".

Dus nu gewoon het advies van man tot man. Blijf gewoon de koers volgen en laat je onderbuik spreken.

Ik vind overigens dat Chang dit onderwerp aan het item "De Euro naar de gallemiezen" moet hangen. Dat is beter op zijn plaats.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

sapalor
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door sapalor » woensdag 28 mei 2014, 17:48

Dank je wel Henk Korat voor de heldere uitleg.
Misschien had ik iets specifieker moeten zijn met mijn vraagstelling.

Ik ga namelijk binnenkort naar Thailand en ik wil dus van euro naar Baht wisselen.

MVG

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » donderdag 29 mei 2014, 01:40

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Hua Thale » donderdag 29 mei 2014, 03:16

Dacht dat je een huis ging kopen sapalor of iets van die strekking.
Dan heeft het invloed moeten we nog wel over hele punten praten en geen tiende.
Murphy heeft vele wetten geschreven en ik dacht dat de vierde was: "Als je denkt alle risico's te hebben afgewogen, dan gebeurt het risico waar je net niet aan gedacht hebt".
Dat China in elkaar zakt en de rest van deze regio meesleept waarmee Thailand dan als een van de eerste de gevolgen van merkt.

Kan je daar even een bron van geven Henk.
Volgens mij heeft die maar een wet op zijn naam staan en die is.

De wet van Murphy, toegeschreven aan Edward A. Murphy (1918–1990), luidt: "if there’s any way they can do it wrong, they will" ook wel: "Anything that can go wrong will go wrong"[1] (vrij) vertaald in het Nederlands: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis.

Alle andere 'wetten' komen uit de pen van zijn volgelingen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Henk Korat » donderdag 29 mei 2014, 04:52

Hua Thale schreef:Dacht dat je een huis ging kopen sapalor of iets van die strekking.
Dan heeft het invloed moeten we nog wel over hele punten praten en geen tiende.
Dat China in elkaar zakt en de rest van deze regio meesleept waarmee Thailand dan als een van de eerste de gevolgen van merkt.

Kan je daar even een bron van geven Henk.
Volgens mij heeft die maar een wet op zijn naam staan en die is.

De wet van Murphy, toegeschreven aan Edward A. Murphy (1918–1990), luidt: "if there’s any way they can do it wrong, they will" ook wel: "Anything that can go wrong will go wrong"[1] (vrij) vertaald in het Nederlands: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis.

Alle andere 'wetten' komen uit de pen van zijn volgelingen.
Dan moet je maar verder zoeken, want hij heeft er ook 1 geschreven over het opzoeken van iets in een bestand en nog een paar anderen. Succes.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Hua Thale » donderdag 29 mei 2014, 05:14

Wet van bedrog

De wet van bedrog (in het Engels Finagle's Law geheten en daarom in het Nederlands ook wel de wet van Finagle genoemd) is een 'wet' die luidt:

Als iets mis kan gaan, dan gaat het mis – op het slechtst denkbare moment.

"Finagle" verwijst naar een Engels woord dat onder meer 'valsspelen', 'ontfutselen' of 'ritselen' betekent.[1] Vaak wordt humoristisch van Dr. Finagle gesproken als fictieve bedenker van deze wet. Deze wet wordt vaak met de wet van Murphy verward.

De term Finagle's Law werd het eerst gebruikt door John W. Campbell, de redacteur van het tijdschrift Astounding Science Fiction (later Analog). Campbell gebruikte de term regelmatig in de jaren veertig tot zestig maar de term was niet zo populair als Murphy's Law.

Bron

Deze is ook wel leuk Henk zoals beschreven wordt vaak verward met Murphy.
O en jij geeft iets aan en dan moet ik verder zoeken :giggle:
Murphy was van beroep ruimtevaartingenieur dus veel meer als uitspraken waren het eigenlijk ook niet die zijn blijven 'hangen' bij veel mensen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Pieter » donderdag 29 mei 2014, 10:55

Van een wijs iemand hier ooit geleerd dat de thb het meeste gekoppeld is aan de singapore dollar

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door pong » donderdag 29 mei 2014, 12:22

Gaat vrijwel samen met de rate tussen € en US$. De € steeg-te hard, de ECB werd beducht over concurrentie€ zone, werkelozigheid etc, en nu is er een beleid de € wat af te zwakken. Dus krijg je weer wat minder baten per €. Vooralsnog minimaal, maar zal zich wrs. wel zo doorzetten.
Maar als de € te zwak wordt, gaan jullie allemaal weer pages vol schrijven over hoe slecht die munt wel niet is etc.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Henk Korat » donderdag 29 mei 2014, 12:32

De ontwikkeling van de Bath koers staat geheel los van de US dollar.

Zie grafiek:

http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door han wouters » donderdag 29 mei 2014, 14:38

Ik heb ergens een commentaar gelezen dat sinds het ingrijpen van het leger het vertrouwen in de economie van thailand stijgende is. Dat zou kunnen betekenen dat er binnenkort minder batjes te krijgen zijn voor een euro.
Waar domheid begint eindigt de rede

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”