van Kanchanaburi naar Ayuttaya

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
taimi
komt net kijken
komt net kijken

van Kanchanaburi naar Ayuttaya

#1 Bericht door taimi » zondag 18 mei 2014, 19:59

Hoi,
kan iemand mij vertellen wat de snelste manier is van Kanchanaburi naar Ayuttaya en hoe lang dat ongeveer duurt? We zijn een gezin met 3 kinderen (17, 15, 9).
Wij willen vanuit Ayuttaya met de nachttrein naar CM maar is dat wel handig na eerst 4 dagen Bangkok en 2 dagen Kanchanaburi, is er een betere/leukere route?
gr. Dennis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: van Kanchanaburi naar Ayuttaya

#2 Bericht door prajak » maandag 19 mei 2014, 00:48

Heb je dan het treinticket al ? Heb je dat niet regel dat dan als je in BKK bent. Ik denk dat je in A geen ticket meer kunt kopen, die plaatsen zitten snel vol.

Goed, je hebt een ticket en wilt van Kanchanaburi naar A. Je reist met kinderen en dan is het huren van een prive minibusje aan te bevelen. Ik schrijf prive busje want dan heb je de chauffeur en met name zijn snelheid in eigen hand. Denk er aan, er zijn er bij die de trein van gisteren nog willen halen en over de weg scheuren. :mrgreen:

Goeie reis gewenst.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door v@go » maandag 19 mei 2014, 07:59

Het is ongeveer 150 km, reken op zo'n 2 uur

Met een minivan lijkt me de snelste manier inderdaad.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door pong » maandag 19 mei 2014, 12:42

snelst is, zoals altijd, een eigen auto afhuren met driver
Best is gewoon de dag tevoren in waar je slaapt tickets for the tourist minibus te bestellen. Die gaan meestal in de ochtend
Goedkoopst is de lokale bus, geen AC, met overstap in Suphanburi

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 19 mei 2014, 15:22

Taimi vraagt ook of er een leukere route is en Pong komt met de lokale bus zonder airco en dan zeg ik: JA.

Ja, de lokale bus zonder airco (maar de ramen staan open en Taimi schrijft niet in welk seizoen ze komen) is spannend, duurt veel langer, je ziet lokale mensen in hun werkkloffie, misschien moet je wel staan maar je ziet meer van de omgeving en je maakt het echte Thailand mee.

Wel een tip: let goed op waar de koffers in het ruim worden gezet/gegooid. Mijn broer maakte mee dat een volgende passagier een zak ijs op zijn rugzak plaatste en dan weet je 't wel......

Het allermooiste is in dit kader een rondrit door heel Thailand per lokale bus. Dat wordt een project van maanden maar dan heb je wel heel Thailand van nabij gezien.

taimi
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door taimi » maandag 19 mei 2014, 18:28

Mensen bedankt voor jullie snelle reacties! Wij zijn er eind juli. En ik bedoel eigenlijk met leukere route of we wel via Ayuttaya moeten gaan of in een andere plaats op de trein moeten stappen?
Maar als het maar 2 uur rijden is valt dat dus wel mee (was bang dat we via Bangkok moesten). Kan iemand me ook nog zeggen op welke prijs ik ongeveer moet rekenen, zowel voor de lokale bus als voor een prive-busje?

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#7 Bericht door peter westerbaan » woensdag 28 mei 2014, 14:56

Hoi Dennis, daar ben ik weer. Je hoeft inderdaad niet helemaal naar Bangkok terug, maar je kunt niet direkt per bus van Kanchanaburi naar Ayutaya ,je moet overstappen op een (mini)bus in Ratchaburi. Alles bij elkaar max 4 uur, denk ik, en kost ca 200 b pp. Een minibusje afhuren is natuurlijk nog gerieflijker, maar duurder(ca 2000 bath). Nog een tip: In Ayutaya wordt er elke dag om 5 uur een boottocht rond de stad georganiseerd, is zeer aan te bevelen, leuk voor de kids ook, boek je via je questhouse.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”