Na pogingen hem te vangen met een vangkooi en voedsel met slaapmiddel is de gouden tip binnengekomen: schrikdraad. Rond de tuin op ruim 2 m hoog staat schrikdraad en is de tuin afgezet met een net.
Het schrikdraad is bedoeld voor koeien en paarden. Ik was niet van plan het te testen maar raakte per ongeluk een draad aan. Ja, dan weet je wat schrikdraad is ! 9 Kilovolt. Kai raakte het aan met haar plu en is nu ook overtuigd.
Een week hebben we nu rust en slaap ik weer als een zonnetje.
Maar vannacht !
Alle katten slapen in de buurt van de open ramen van mijn slaapkamer. Dat zijn Saam Si met haar 4 kittens van 11 weken, Hiphop de kater met 3 poten, Naak een poes van ruim een jaar oud en Namchook, een kater van 15 maanden.
Om 00.30 uur begint Namchook te krijsen. O jee, denk ik, de @#$%& zwerfkater en ik vlieg er uit, naar buiten en ... vind niets dan tevreden slapende katten. Geen agitatie, geen dikke staarten, Namchook rustig op zijn plekkie.
Als de zwerfkater er zou zijn dan vliegt de moederpoes hem aan; dat heeft ze eerder gedaan. Ze is zelfs wat agressief tegen buren die de tuin in komen. Ze heeft jongen te verdedigen.
Ik controleer het schrikdraad, loop eens om het huis heen, alles in orde, en ik ga weer pitten.
Om 02.30 uur idem dito. Weer Namchook aan het krijsen. Weer er uit, weer niks aan de hand.
Analyseren met mijn slaperige hoofd wat er gebeurd is. Ik hoor niet het inleidend concert van katten die ruzie gaan maken. Ik hoor niet het stereotiepe geluid van vechtende katten. En ik vind niets onregelmatigs. Zou Namchook dromen ?
Kunnen katten dromen ? Om 04.15 uur begint Namchook weer met een licht gegrom en ik roep direct zijn naam en het houdt op. Ja dus. Hij heeft een donkere droom !
Overdag internet op. Ik vind dit... http://www.kattenplaza.nl/slapende_kat
Wat moet je daar nu aan doen ?
Gelukkig is hij met zijn 15 maanden bijna aan de beurt bij de dierenarts. Die haalt dan zijn ballen er af. Heeft ie in ieder geval één ding minder om van te dromen.....