New ) tv

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

New ) tv

#1 Bericht door prajak » zondag 11 mei 2014, 16:36

New ) tv is opeens verschenen op Thaicom5.

Wat ze daar aanrommelen met BVN en andere zenders, een 'gooi de zaak maar door elkaar' houding, ik snap het niet, het is onduidelijk. Er heerst een andere cultuur ineens. Maar dat terzijde.

New ) tv zit bij mij op nummer 28 en ik heb hem dagelijks op staan. BVN is nu eenmaal na 20 uur meestal klufhout.

New ) tv biedt natuurfilms en dat kan gaan van huisdieren tot de wilde wereld in de jungle. Vandaag met groot plezier zitten kijken naar de leefomstandigheden van de panter in de Namib woestijn. Iedere avond wel een film over wilde dieren in Afrika en over het gevecht om voedsel en water.

Reclame zit er ook in, tja, hoort er tegenwoordig bij, en veel previews van wat gaat komen. Nieuws ook. Hoort er bij. Maar ik vind het een interessante zender en kijk er graag naar. Nongnaai nu ook, zit van die dieren te genieten.

Maar toch een dingetje, een kleine waarschuwing. Het is wel in het Thais..... :giggle2:

RuudThai
Expat
Expat

Re: New ) tv

#2 Bericht door RuudThai » dinsdag 13 mei 2014, 16:29

Ik had als beestenzender al Nat Geo Wild, bij mij op de GMM-Z ontvanger op kanaal 397. Een wat schreeuwerige Amerikaanse sensatiezender maar wel met boeiende opnamen. De zender is tweetalig, Engels en Thais, in te stellen op je afstandsbediening.

Dan schrijf je: "BVN is nu eenmaal na 20 uur meestal klufhout".
Tja, smaken verschillen, ik vind de programmering na 18.45 uur tot rond 23.30 uur ( of 's morgens tussen 06.45 en 11.30 uur) het beste van de dag. DWDD, NOS-journaal, een eindje verder Nieuwsuur en P&W, allemaal informatieve topprogramma's waar je niet zonder kunt als je wilt bijblijven met het Nederlandse gebeuren.

En daartussen goede programma's als Flikken Maastricht, Van God Los, Dr. Deen, In Vlaamse Velden, Ik Vertrek, BNN op reis, Vlaanderen Vakantieland, Hoe duur was de suiker, Songfestival, Andere tijden en dat zijn nog lang niet alle.
Maar ja, geen muay thai en als je belangstelling alleen maar daar naar uitgaat dan is het natuurlijk allemaal klufhout, zoals je al schrijft.... ;) [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » dinsdag 13 mei 2014, 16:43

Ik kijk niet naar geweldprogramma's.

Flikken is geweld, Dr Deen is geweld, Vlaamse Velden is geweld. DWDD is mooi maar VOOR 20 uur en daar kijk ik naar als er geen muziek in zit.

Ik kijk niet naar geweld. Dan gaat ie af of kijk ik naar Thaise zenders en New TV is daar een mooi voorbeeld van. Mijn kennis van de taal is goed genoeg om dat te volgen. Als jouw kennis dat niet is, best, jouw keuze, maar je weet niet wat je mist.

Dus kijk jij maar lekker naar 'Ik vertrek' en realiseer je dat daar meer mislukkingen in zitten dan regeringen in dit land.

RuudThai
Expat
Expat

#4 Bericht door RuudThai » dinsdag 13 mei 2014, 17:05

Dan hebben we toch een verschillende interpretatie van het begrip geweld.
Dr. Deen geweld...... :cheesy: :cheesy: :cheesy: :happyno:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » woensdag 14 mei 2014, 00:37

Iemand inspuiten met onbekende middelen, bah, ik kijk er niet meer naar. Geef me dan maar een natuurfilm al is ie Thais.

joepattaya
Expat
Expat

#6 Bericht door joepattaya » donderdag 15 mei 2014, 03:31

prajak schreef:Iemand inspuiten met onbekende middelen, bah, ik kijk er niet meer naar. Geef me dan maar een natuurfilm al is ie Thais.
Zeg nou gewoon dat je een afkeer hebt van BVN en kom dan niet met rare smoesjes als ware de meeste programma's doorspekt met geweld. :worshippy:

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Herbergier » donderdag 15 mei 2014, 04:27

Zo is het, ik kijk altijd op BVN naar Sesamstraat, het ergste geweld is daar een banaan in het oor van Bert en na Sesamstraat volgen er nog een paar prachtige geweldloze progamma's, zoals Uki, Kapitein Winnokio's grote notenboot en Het Klokhuis. :angel:
Alles van waarde is weerloos.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door greenthaiway » donderdag 15 mei 2014, 07:38

Bruce Springsteen's 57 Channels, And Nothin' On :mrgreen: 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=5scpDev1qps

RuudThai
Expat
Expat

#9 Bericht door RuudThai » zondag 18 mei 2014, 17:45

Keek vanavond na 20.00 uur naar BVN, volgens Prajak klufhouttime dus, en zag daar Heer & Meester, een nieuwe detectiveserie. Ik vond het door de droge humor best wel amusant maar het is natuurlijk niks voor Prajak want er komt geweld in voor. Een jachtgeweer en een pistool die werden afgeschoten en verder ME-mannen met zwaarder spul plus een degengevecht.
Dus Prajak, niet kijken en gewoon overschakelen naar het geweldloze muay thai, dat is toch zo'n tijdverdrijf waar ze elkaar aaien en knuffelen en zo? :Whistle: :giggle: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » maandag 19 mei 2014, 00:58

Heer en Meester was goed werk hoor. Met plezier gekeken. En volgende week komt Reizen Waes er bij op BVN, een Vlaams programma, en 3 Op reis. En deze week de debatten over de EU.

Ik denk dat men bij BVN mijn hartekreet heeft begrepen. De ontvangst is ook weer stukken beter. Ja ja, de aan(deel)houder wint, heer Ruudthai.

New ) TV biedt geen boksen aan maar natuur. En niet over boksen maar over boxen gesproken, een vriend verraste me met 48 films van Alfred H; nee niet die van het bier maar van de suspense. Voor avonden waarop BVN niks biedt naar mijn keuze.

Nu nog iets uitvinden waardoor ik voetbal kan kijken. Daar ben ik nog niet uit hoe ik dat -gratis uiteraard- kan krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”