Thailand:
Hallo,
5 mei vertek ik samen met mijn vriend naar Thailand. Het is voor beide onze eerste keer. We hebben tickets al gekocht en 2 overnachtingen in Bangkok. Binnenlandse vluchten willen wij de komende dagen regelen en verder regelen we alles daar. Graag willen wij weten naar welk eiland het beste is om te gaan (niet te duur) voor een koppel dat graag wil genieten en rusten op het strand maar ook lekker op pad wil gaan (genoeg te doen is op het eiland) ook feesten (full moon party hoeft niet).
Hieronder de planning:
Dag 1 05-05-2014; Amsterdam
Dag 2 06-05-2014: Aankomst Bangkok
Dag 3 07-05-2014: Bangkok
Dag 4 08-05-2014: Bangkok - Pattaya
Dag 5 09-05-2014: Pattaya
Dag 6 10-05-2014: Pattaya - Bangkok - Chiangmai
Dag 7 11-05-2014: Chiang mai
Dag 8 12-05-2014: Chiang mai
Dag 9 13-05-2014: Chiang mai
Dag 10 14-05-2014: Chiang mai - Bangkok - eiland.
Dag 11 15-05-2014: eiland
Dag 12 16-05-2014: eiland
Dag 13 17-05-2014: eiland
Dag 14 18-05-2014: eiland
Dag 15 18-05-2014: eiland
Dag 16 19-05-2014: eiland - Bangkok
Dag 17 20-05-2014: Bangkok
Dag 18 21-05-2014: Bangkok - Amsterdam
- Eliana
Thailand: Eilanden mei 2014
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- kenner
Re: Thailand: Eilanden mei 2014
Vlieg vanaf chiang mai direct op phuket met air asia. Groot eiland met veel mogelijkheden, dus feesten kan maar ook rustige stranden en de mogelijkheid tot dagtrips in phang na bay of phi phi Islands bijvoorbeeld.
-
- Volwaardig lid
op vrijwel elk eiland kan je het zo duur-of meestal net zo goedkoop maken als het je uitkomt. Behalve Phuket: dat is vooral duur en Phix2.
Verder is dit nmm vooral een kwestie van leeftijd; jongeren zullen PTY niet feelan vinden, ouderen zullen die onzin van full/half/black moon op Pang Ngan niet feelan vinden. HOe kleiner het eiland, hoe minder er te doen zal zijn, tenzij je vooral voor de zeewereld/duiken etc. komt.
Begin mei is een nogal nare tijd (vandaar dat het dan zo goedkoop vliegen is): meestal zijn de regens nog niet begonnen en kan het uiterst naar drukkend/zwoel/heet zijn. Het is wel de diepste low van low-season, dus overal keus zat. Ook prima tijd dus om voor niet al te veel luxe 4/5** accomm. te proberen.
AirAsia (Let wel goed op de regels!!-het is zo'n lowcost waar mensen die niet opletten vaak vinden dat ze bedonderd worden) vliegt nonstops vanaf ChMai naar PHuket en ook naar bvb HaadYai of nog meer zuidleijke plaatsen. Vanaf daar kan je elk eiland wel bereiken-een reisgids heeft die details of er is een site (van ene tezza)-of mogelijk nu blogspot, als ''tezza's Thailands southern islands and beaches'').
Verder is dit nmm vooral een kwestie van leeftijd; jongeren zullen PTY niet feelan vinden, ouderen zullen die onzin van full/half/black moon op Pang Ngan niet feelan vinden. HOe kleiner het eiland, hoe minder er te doen zal zijn, tenzij je vooral voor de zeewereld/duiken etc. komt.
Begin mei is een nogal nare tijd (vandaar dat het dan zo goedkoop vliegen is): meestal zijn de regens nog niet begonnen en kan het uiterst naar drukkend/zwoel/heet zijn. Het is wel de diepste low van low-season, dus overal keus zat. Ook prima tijd dus om voor niet al te veel luxe 4/5** accomm. te proberen.
AirAsia (Let wel goed op de regels!!-het is zo'n lowcost waar mensen die niet opletten vaak vinden dat ze bedonderd worden) vliegt nonstops vanaf ChMai naar PHuket en ook naar bvb HaadYai of nog meer zuidleijke plaatsen. Vanaf daar kan je elk eiland wel bereiken-een reisgids heeft die details of er is een site (van ene tezza)-of mogelijk nu blogspot, als ''tezza's Thailands southern islands and beaches'').
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Wat bedoel je met "jongeren zullen PTY niet feelan(sic) vinden"?pong schreef: Verder is dit nmm vooral een kwestie van leeftijd; jongeren zullen PTY niet feelan vinden, ouderen zullen die onzin van full/half/black moon op Pang Ngan niet feelan vinden.
.
Ik ben een (oudere, 30+ jongere) en ik vind PTY geweldig!
Ik ga er alleen heen en barfine me een slag in de rondte. Waarom zou een jongere dat niet leuk vinden? Goed, als stelletje ligt dat wellicht anders.