geld overmaken
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
geld overmaken
We hebben (bijna) allemaal het probleem van geld overmaken naar Thailand, of je er nu woont of dat je vriendin daar is what ever.
Wellicht leuk nieuws voor diegenen die dit (moeten) doen.
Geld goedkoper naar het buitenland
Wie regelmatig geld naar het buitenland overmaakt, merkt al snel dat de wisselkoersen van vreemde valuta niet overeenstemmen met wat de bank in rekening brengt. Evenals wisselkoersen kunnen ze een stevige opslag rekenen.
TranferWise maakt gebruik van het peer-to-peer principe.
Wie vanuit Nederland geld naar familie in Londen wil overmaken, stort dat naar de euro rekening van TransferWise in Estland, dat vervolgens euro's overmaakt naar iemand anders in de eurozone die geld zou moeten ontvangen.
Tegelijkertijd krijgt het familielid in Londen Engelse ponden gestort van iemand die vanuit het Verenigd Koninkrijk via TransferWise een bedrag naar elders ter wereld wil overmaken.
Het geld wordt dus rondgestuurd zonder dat het valuta grenzen overgaat, wat veel wisselkosten scheelt.
Wie vanuit Engeland 1000 pond naar Nederland wil overmaken, betaalt daarvoor 0,5 % = 5 pond.
De bankkosten bedragen bijna het tienvoudige.
Note!! Voor de Thai bath werkt het NOG niet maar zit wel in de pipeline
Als forum deelnemers zich bij www.transferwise.com aanmelden krijgen zij automatisch een e mail zodra dit wel mogelijk is.
Doe uw voordeel met dit bericht
Wie regelmatig geld naar het buitenland overmaakt, merkt al snel dat de wisselkoersen van vreemde valuta niet overeenstemmen met wat de bank in rekening brengt. Evenals wisselkoersen kunnen ze een stevige opslag rekenen.
Wie vanuit Nederland geld naar familie in Londen wil overmaken, stort dat naar de euro rekening van TransferWise in Estland, dat vervolgens euro's overmaakt naar iemand anders in de eurozone die geld zou moeten ontvangen.
Tegelijkertijd krijgt het familielid in Londen Engelse ponden gestort van iemand die vanuit het Verenigd Koninkrijk via TransferWise een bedrag naar elders ter wereld wil overmaken.
Het geld wordt dus rondgestuurd zonder dat het valuta grenzen overgaat, wat veel wisselkosten scheelt.
Wie vanuit Engeland 1000 pond naar Nederland wil overmaken, betaalt daarvoor 0,5 % = 5 pond.
Als forum deelnemers zich bij www.transferwise.com aanmelden krijgen zij automatisch een e mail zodra dit wel mogelijk is.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
- Ben
- Expat
Re: geld overmaken
En al geprobeerd ?future expat harm schreef:We hebben (bijna) allemaal het probleem van geld overmaken naar Thailand, of je er nu woont of dat je vriendin daar is what ever.
Als forum deelnemers zich bij http://www.transferwise.com aanmelden krijgen zij automatisch een e mail zodra dit wel mogelijk is.
- foppo
- Volwaardig lid
Ik maak heel regelmatig euro's over naar leveranciers in China, Engeland, Duitsland, Italie enz. en betaal nooit meer dan €5,50 dus dat een banktransfer van 1000 GBP naar Nederland ruim €60 zou kosten geloof ik niet!future expat harm schreef: Wie vanuit Engeland 1000 pond naar Nederland wil overmaken, betaalt daarvoor 0,5 % = 5 pond.
-
- Volwaardig lid
Heel goed idee Harm,neem de banken de wind uit de zeilen.Als dit systeem ook voor Thailand gaat werken zal ik er zeker gebruik van maken.
-
- Volwaardig lid
Ben,
lees eerst
Als forum deelnemers zich bij http://www.transferwise.com aanmelden krijgen zij automatisch een e mail zodra dit wel mogelijk is.
lees eerst
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
-
- Volwaardig lid
foppo schreef:Ik maak heel regelmatig euro's over naar leveranciers in China, Engeland, Duitsland, Italie enz. en betaal nooit meer dan €5,50 dus dat een banktransfer van 1000 GBP naar Nederland ruim €60 zou kosten geloof ik niet!future expat harm schreef: Wie vanuit Engeland 1000 pond naar Nederland wil overmaken, betaalt daarvoor 0,5 % = 5 pond.
Graag wil ik van je weten hoe etc etc
Ik maak 500 euro over via ING naar Thailand kosten voor mij €35,==
- foppo
- Volwaardig lid
Ik maak 2 x per maand geld (euro) over via internet bankieren naar m'n Thaise rekening via ABN: €5,50 transactie kosten, en een normale koers op de Bangkok bank in TB. (soms meer dan verwacht) dus hoe je die 35 euro komt is voor mij een volstrekt raadsel.
-
- Volwaardig lid
Dit kreeg ik net terug van ze bij mijn vraag om een meer uitgebreid antwoord.
Hello Harm-
Thanks for the headsup. Unfortunately Thai Baht transfers are a little way off for us. We're always trying to bring TransferWise to new places though, so keep an eye on us!
Hope you have a great weekend!
All the best
Ivan Marinkovic ⁞ TransferWise Customer Support
Hello Harm-
Thanks for the headsup. Unfortunately Thai Baht transfers are a little way off for us. We're always trying to bring TransferWise to new places though, so keep an eye on us!
Hope you have a great weekend!
All the best
Ivan Marinkovic ⁞ TransferWise Customer Support
-
- Volwaardig lid
Denk dat jij alles op "our cost" weg schrijft harm.
Niet dat het veel uit maakt als je het naar je partner stuurt of ze het in eens afschrijven of in twee keer.
Dat het meer kost als 5.50 Euro per transactie bij deze bank is duidelijk.
http://www.ing.nl/particulier/betalen/t ... uitenland/
Niet dat het veel uit maakt als je het naar je partner stuurt of ze het in eens afschrijven of in twee keer.

Dat het meer kost als 5.50 Euro per transactie bij deze bank is duidelijk.
http://www.ing.nl/particulier/betalen/t ... uitenland/
-
- Volwaardig lid
Foppo dit vond ik na mail van Hua Thale
0,1% over het bedrag (min. € 14, max. € 55) plus kosten per land 4
4) De kosten worden niet afgetrokken van het bedrag dat u overmaakt, maar apart afgeschreven van uw Betaalrekening. Wij maken het hele bedrag over naar de ontvanger.
0,1% over het bedrag (min. € 14, max. € 55) plus kosten per land 4
4) De kosten worden niet afgetrokken van het bedrag dat u overmaakt, maar apart afgeschreven van uw Betaalrekening. Wij maken het hele bedrag over naar de ontvanger.
- Ben
- Expat
future expat harm schreef:
Geen bril nodig hoor !!
Dat Thailand nog niet in de pijp zat was me wel duidelijk
maar ik kan ook niet zien dat je geen geld naar Engeland overmaakt .wat wel had gekund.
Dus vraag ik heb je het al geprobeerd .
-
- Volwaardig lid
Nog even tussen door harm.
Als je geen vergissing maakt met de kosten bij de ING kan je nog beter via deze werken tot je iets goedkoper vindt.
http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Indivi ... en/Kosten/
Heb er geen calculater bij gehouden maar lijk mij goedkoper sneller et cetera tot de jouw opgegeven link actief is en werkt.
Bij kleine bedragen gebruikte ik het regelmatig in het grijze verleden.
Code via de telefoon en klaar is kees harm
Als je geen vergissing maakt met de kosten bij de ING kan je nog beter via deze werken tot je iets goedkoper vindt.
http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Indivi ... en/Kosten/
Heb er geen calculater bij gehouden maar lijk mij goedkoper sneller et cetera tot de jouw opgegeven link actief is en werkt.

Bij kleine bedragen gebruikte ik het regelmatig in het grijze verleden.
Code via de telefoon en klaar is kees harm
- v@go
- Volwaardig lid
GWK:
De kosten voor een betaling aan een partner* bedragen 2,5% van het transactiebedrag met een minimum van € 6,50**.
De kosten voor een betaling naar een willekeurige bankrekening bedragen 2,5% van het transactiebedrag met een minimum van € 6,95.
Bij 1000€ = 25€ kosten
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ING:
Wereldbetaling via Mijn ING 0,1% van het bedrag (minimaal € 6, maximaal € 50)
Bij 1000€ = 6€ kosten
Volgens mij iets goedkoper. (Wel via Mijn ING)
De kosten voor een betaling aan een partner* bedragen 2,5% van het transactiebedrag met een minimum van € 6,50**.
De kosten voor een betaling naar een willekeurige bankrekening bedragen 2,5% van het transactiebedrag met een minimum van € 6,95.
Bij 1000€ = 25€ kosten
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ING:
Wereldbetaling via Mijn ING 0,1% van het bedrag (minimaal € 6, maximaal € 50)
Bij 1000€ = 6€ kosten
Volgens mij iets goedkoper. (Wel via Mijn ING)
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Ging van harm zijn voorbeeld uit van 35 euro onkosten bij een overboeking van 500 euro v@go.
Dan zou die dus goedkoper uit zijn volgens zijn informatie.
Gebruikte deze GWK voor kleine bedragen (Max 200) trouwens voor de regulieren bijstand aan de kinderen had ik 'gewoon' een rekening in Nederland.
Daar waren ze toen bij de RABO niet zo moeilijk mee.
Mogelijkheid zal vandaag de dag wel niet meer op gaan maar je weet het maar nooit.
Dan zou die dus goedkoper uit zijn volgens zijn informatie.
Gebruikte deze GWK voor kleine bedragen (Max 200) trouwens voor de regulieren bijstand aan de kinderen had ik 'gewoon' een rekening in Nederland.
Daar waren ze toen bij de RABO niet zo moeilijk mee.

Mogelijkheid zal vandaag de dag wel niet meer op gaan maar je weet het maar nooit.

-
- Volwaardig lid
Op welke wijze heb je dit overgemaakt? Want de kosten komen mij erg hoog voor.future expat harm schreef:foppo schreef:Ik maak heel regelmatig euro's over naar leveranciers in China, Engeland, Duitsland, Italie enz. en betaal nooit meer dan €5,50 dus dat een banktransfer van 1000 GBP naar Nederland ruim €60 zou kosten geloof ik niet!future expat harm schreef: Wie vanuit Engeland 1000 pond naar Nederland wil overmaken, betaalt daarvoor 0,5 % = 5 pond.
Graag wil ik van je weten hoe etc etc
Ik maak 500 euro over via ING naar Thailand kosten voor mij €35,==
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)