Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1006 Bericht door driver » maandag 20 juni 2016, 17:45

brake034 schreef:Je bent welkom voor een broodje bal en een Bavaria 8.6 Driver, iedereen trouwens.

Als we onze investering op termijn uit Lanna Dutch kunnen halen en het project zichzelf na een paar jaar kan bekostigen zijn wij al lang blij. We hoeven er geen inkomsten uit te halen, het is voor ons meer "bezigheidstherapie" dan een inkomstenbron.
8.6 dan klap ik gelijk achterover denk ik met de Thaise temperatuur erbij :mrgreen:. Hobby en bezig zijn is natuurlijk oké en mocht ik ook weer in jullie regio komen meldt ik me wel.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1007 Bericht door brake034 » dinsdag 21 juni 2016, 11:15

Ik heb nu een doosje ambachtelijk Thais bier, 12 flesjes Witbier en 12 flesje Abdij bier.
De witte is lekker op een warme dag en de abdij is zwaar in de alcohol :neus:
Nog niet perfect maar ze komen er wel! Mag overigens niet in de winkel verkocht worden! :giggle:

Zoals ik het nu kan overzien zijn er minstens 25 van die kleinere Thaise brouwers, er schijnt er nu 1 de eerste legale licentie te hebben.
Dat is een goede ontwikkeling, zo kunnen Thais op termijn met meerdere soorten bier kennis maken in plaats van de producten van de huidige Thaise bier oligopolie.

Het brouwen zelf is niet echt een probleem in Thailand, je mag als bar/café zelf brouwen. Echter mag je het niet buiten je eigen bar verkopen en distributie over provincie grenzen is al helemaal een issue.
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1008 Bericht door driver » dinsdag 21 juni 2016, 12:35

brake034 schreef:Ik heb nu een doosje ambachtelijk Thais bier, 12 flesjes Witbier en 12 flesje Abdij bier.
De witte is lekker op een warme dag en de abdij is zwaar in de alcohol :neus:
Nog niet perfect maar ze komen er wel! Mag overigens niet in de winkel verkocht worden! :giggle:

Zoals ik het nu kan overzien zijn er minstens 25 van die kleinere Thaise brouwers, er schijnt er nu 1 de eerste legale licentie te hebben.
Dat is een goede ontwikkeling, zo kunnen Thais op termijn met meerdere soorten bier kennis maken in plaats van de producten van de huidige Thaise bier oligopolie.

Het brouwen zelf is niet echt een probleem in Thailand, je mag als bar/café zelf brouwen. Echter mag je het niet buiten je eigen bar verkopen en distributie over provincie grenzen is al helemaal een issue.
De witte is wel wat voor mij dan de Thaise wslijk ook en de abdij slaat ik maar over ;)

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1009 Bericht door brake034 » dinsdag 21 juni 2016, 13:51

Het doosje Thais ambachtelijk bier bestond uit wit en abdij bier, ik was weer eens niet duidelijk......
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1010 Bericht door driver » dinsdag 21 juni 2016, 14:53

brake034 schreef:Het doosje Thais ambachtelijk bier bestond uit wit en abdij bier, ik was weer eens niet duidelijk......
Of ik las het verkeerd ;) ..Dan hou ik het op dat witte bier..

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1011 Bericht door brake034 » dinsdag 21 juni 2016, 15:23

Zo, alle constructie klusjes zijn vandaag met overwerk achter de rug, zaterdag komt de elektro aannemer de aansluitingen in de keuken aanleggen. Daarna komt de gas aannemer een gasleiding aanleggen en de pizza oven en het fornuis aansluiten.

We hebben een gas gestookte pizza oven met een stenen vloer en elektrische temperatuur regeling.
Voor het brood hebben we een elektrische convectie oven met stoom injectie, het aansluiten van drinkwater op die stoom aansluiting wordt nog een klusje :Whistle:

Als dat achter de rug is dan gaan we inrichten en proefdraaien, pizza, pizza.....whooo PIZZA!
Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1012 Bericht door genesis » dinsdag 21 juni 2016, 16:53

'Here we see a happy camper'! :D

Genesis

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1013 Bericht door brake034 » donderdag 23 juni 2016, 11:31

Ja Genesis, het is leuk om met zijn tweetjes aan de slag te zijn om dit project van de grond te trekken.

Morgen ga ik op zoek naar wat snelkoppelingen om een drinkwater pomp op de convectie oven aan te sluiten, dezelfde koppelingen worden hier gebruikt op die kleine drinkwater filter sets.
De drinkwater (membraan) pomp wordt gevoed vanuit twee 20 liter drinkwater flessen.

Vandaag is al het aanneem werk afgerond, we hadden een flinke regenbui nodig om nog een laatste tekortkoming van het keuken dak aan het licht te brengen :giggle:

De komende dagen wordt alles technisch aangesloten en kunnen we de ovens gaan proberen. Daarna gaan we de keuken verder inrichten zodat we klaar zijn om proef te draaien.
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1014 Bericht door elst99 » donderdag 23 juni 2016, 17:21

Krijgen wel wat foto's te zien hè?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1015 Bericht door brake034 » zaterdag 25 juni 2016, 11:58

Tuurlijk Elst, de voorkant, de witte auto is van Pun, de zwarte van een aannemer.....
Afbeelding

Het terras aan de voorkant, vanuit de winkel gezien. Hier komt de stamtafel :thumbsup:
Afbeelding[/url]

De tafeltjes voor de eerste keer op de plek, plus de bar staat redelijk goed.
Afbeelding

De achterkant is de keuken, de aanbouw is lichtblauw binnen en buiten wat het lekker licht maakt.
Afbeelding

Vandaag wordt alle elektra aangesloten en is met mooie koperen leiding het gas systeem op de oven en het gasstel aangesloten. Het was enig reken werk want de oven gebruikt 16Mj aan gas, de capaciteit van de gas reduceer staat in kilo's per uur....

Maar we zijn er uit, de oven is aangesloten op een grote gasfles met een reduceer van 2 kilo/uur en het gasstel staat op een kleine gasfles met een kleinere reduceer van 1 kilo per uur. We kunnen onderling schakelen, dus als 1 gasfles leeg is zijn wij nog niet uitgeschakeld :crazy:
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1016 Bericht door elst99 » zaterdag 25 juni 2016, 13:54

Ziet er erg mooi uit Marcel! Wens je alle succes toe!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1017 Bericht door brake034 » zaterdag 25 juni 2016, 14:12

Dank je Elst.
Marcel

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1018 Bericht door De Beweerder » zaterdag 25 juni 2016, 14:37

Het ziet er netjes uit, als ik ooit in de buurt ben kom ik zeker een avondje binnen.
Wellicht is een google kaartje handig voor de toekomstige bezoekers ;-)

veel succes met de start :clap:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1019 Bericht door brake034 » zaterdag 25 juni 2016, 15:10

Beste Beweerder, er staat een kaartje op onze voorlopige Facebook pagina: https://www.facebook.com/lannadutch/
Altijd welkom voor een broodje bal en een biertje, pindasaus werken we nog aan :giggle:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1020 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 14:37

Hoppa, vandaag een bestelling eruit voor de grondstoffen leverancier van de pizza bodems.
De komende dagen gaan we ook de grondstoffen voor het te bakken brood bestellen.

Morgen ga ik de speakers op het terras aansluiten en de ovens schoonmaken voor de eerste test runs.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”